Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Orolig onsdag

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan.
Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man respektera de som jobbar på vägen. Vi minns alla reklamen från vägverket för ett bra tag sen, där det yrde papper i ett kontorslandskap: Skulle du vilja ha det så här på din arbetsplats? Så ja jag kanske saktade ner lite väl mycket. När jag passerat arbetet ser jag en bil kasta sej ut i omkörningsfilen. Jag gasade på DEN skulle inte om mej. Sen blev det rött. Bilen hamnade bakom en som körde sakta. Jag såg hur bilen svängde efter mej o till mitt jobb. Jag gnuggade mina händer och tänkte att det skulle bli kul att se vem som inte vågade haka på. Efter en stund kom en av mina arbetskamrater in. Så jag frågade om det va han jag raca med. Å det va det. Kändes som han inte tog det så bra. Det här är en kille som gillar snabba bilar och att glänsa.


Jag har funderat på det här med min parkering. Så jag skickade ett välformulerat mail och sms till styrelsen för att
påpeka att de igen brustit i sin kommunikation och att jag behövde ha nyckel till motorvärmaren där jag stod nu. Ups!
Vilken reaktion jag fick. Det blev en häftig ordväxling med bortförklaringar. Tråkigt när man inte bara kan inse skadan
och styra mot lösning. Man menade att jag kunde bli ordförande o fixa det bättre själv. Att jag inte skulle störa arbetarna. Och att jag skulle kontakta nån annan. Jaja. Nu har jag tillgång till motorvärmare o nu återstår bara o se hur lång tid det tar innan parkeringen återskapas. Förra året hade man grävt upp för dränering. Sen kom visst inte den som skulle asfaltera och man tvingades köra upp o ner i det där i jag vet inte hur länge. Man kom dit o plattade till för att fylla i asfalt. Men sen stanna det igen. Vet inte hur många gånger jag stötte på utan att det hände. O hur j-a svårt ska det vara att göra klart efter sej?? På en gång. Det är ju dom som är proffs.


 

Den tidigare ditlagda asfalten är iaf borta


Efter jobbet va det dags för tandläkaren. Jag har inga problem med tandläkaren alls. Eller jo lite. Att det gör ont. Men i med bedövning o mp3 så funkar det. Den här gången tog inte bedövningen. Så jag fick ta två sprutor. Vet inte om det har med uppbyggnaden av kroppen att göra. Så 47 minuter senare och 1300 kronor fattigare fick jag åka hem.

Äntligen dags att laga mat igen. Oxrullader skulle det bli. Det va en maträtt som va tuff. O det kvitta. Jag fick ju ändå
inte äta direkt. Det skulle vara senap, gurka och lök i dom. Hmmm?? Glömde salt o peppar i. Men man kan ju lika gärna ta det utanpå. Jag har blivit lite tuff i min matlagning nu. Så jag är inte längre så exakt som jag var från början.
Höftar gärna. Dock inom rimliga gränser. Skippa en krydda göra mer sås.


 

Dagens bibelcitat

Over

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Av L E - 20 september 2015 00:16

Jaha ja. Kanske dags att uppdatera. Ångrar mej så att jag inte fortsatte skriva när jag va igång. Det har hänt så otroligt mycket. Men jag hinner nog få in det här.   Jag har ju fyllt 45. Det kändes lite konstigt att läsa grattiskortet som kom. 4...

Ovido - Quiz & Flashcards