Alla inlägg under januari 2009

Av L E - 31 januari 2009 20:46

Pust. Nu var denna roliga lördag över. Igår kväll spela jag lite gitarrhjälte. Men armen värkte sen matchen dan innan. Så det blev bara en timme. Idag så har jag kryssat och diskat. Sen, efter alla om och men så gick matte och jag ut med hunden o Kim. Mötte upp dom. Då kommer hunden bärandes på en pinne som var säkert en meter bred. Ingen boll eller kotte. Utan en jättepinne. Så vi kastade lite med den innan vi gick vidare. Som tur var gick vi sakta. Vet inte om matte var trött eller om hon tänkte på mina konstiga leder. Vi gick nere vid älven. Där fanns det ännu mer pinnar. Hunden hade lagt kvar det tidigare hittegodset. Han kände allt igen att han bott vid älven förut och suktade över vattnet. Sen efter nästan två timmars luftning gick vi hem och drack te och tog ett par mackor. Sen ville matte se om jag verkligen blivit så bra på gitarr som jag sagt. Så vi spela väl fem timmar eller nåt. Som vanligt blev katterna rädda för hunden. Trots att han bara vill ha sina bollar. Men eftersom matte var med så blev det inget bus. Hon gömde dom. Dumma hon. Så nu får jag gå på skattjakt efter hundens alla leksaker. Kim skötte sej hyffsat. Pep lite när hon inte visste om hon var hungrig eller trött. Då kom Gunnar springandes och undra vad som stod på. Är helt säker på att om hunden gått för nära så hade det smällt för honom. Pix brydde sej inte om Kim. Men han tuffa till sej lite mot hunden och blåste upp sej och gick emot honom. Pip sa hunden. Så försökte han va få igång Pix med en leksak. Men det struntar väl Pix i. Husse kom upp oxå. Då åkte vi iväg och käka. Sen till min svåger. Svärmor, barnet och yngsta tingesten var där oxå. Så vi kasta lite pil i svågerns nyrenoverade gillestuga.


O nu sitter jag här. Trött efter dagens alla äventyr. Men det var kul. Får väl se vad som händer imorn. Jag fick mina Wiirack oxå. Kanske ska ta och testa dom imorn.


Jag tror att alla fiskar överlevt. Men dom gömmer sej. Dom har väl sett monstret som simmar runt. Eller monstren. Cikliden är lite retlig den med. Men jag tror inte han äter upp dom andra iaf... Skulle behöva fixa akvariet i köket imorn. Minns inte när jag böt vatten eller gjorde rent pumpen. Så jag har o göra imorn med. Med lite tur så blir jag snart av med mina tidningar i källaren. Min stora hundkompis ska iväg och para sin tik imorn. Sen är det bara att vänta 63 dagar. Men före det så måste jag allt ta mej ner och hämta glykol och olja. Men hur länge har jag sagt det nu???


Nä dags att ge kaninerna lite morötter och sen kolla på dumburken.


Over

Av L E - 30 januari 2009 17:26

Ja så var det helg igen. Veckan har gått fort. Inte undra på när det ringt som satan. Igår tog jag 114 samtal. Nytt rekord. Fick ett nyckelband som pris... O det va ju bra. Hunden har tuggat på mitt andra. På väg till jobbet igår såg jag nåt kul. Folk är ju så hurtiga och är ute o springer på möra. Dom är duktiga och har reflexvästar på sej. Men rätt som det var så försvann den ena västen. Han hade väl antagligen halkat... Inte så undra på kanske när det är is och lite snö. Tokigt... Tsss...


Efter jobbet igår så var det match. Min partner hade sin fosterson med sej. Det va kul. Så vi spela två mot en. Han va jätteduktig pojken. Men han hade tydligen spelat tennis förut. O det syntes. När vi nästan spelat klart så fråga han när vi skulle spela match. Undrar om han tyckte vi va totalt värdelösa eller om det var för vi sa att vi värmer upp med lite snälla bollar först. Så jag gick av plan så han fick spela själv med sin "gamla mamma". Väl hemma så blev det ett bad. Höll på att somna i badet. Så jag gick upp. Men somnade nog lika fort på soffan. Vakna kvart över tre o tyckte det var dags att gå o sova.


Idag på jobbet var det lite lugnare. Men jag tog nog nästan 90 samtal. Är så inne i att plocka max samtal att jag höll på att glömma fredags myset. Rulltårta och muffins. Igår innan jag gick hem, gick jag in o sa att det snart var dags för match. Då tyckte dom att jag sluddra. Inte undra på när man matat o matat samtal en hel dag... Lika illa var det inte idag.


Efter jobbet åkte jag ner och handlade åt kaninerna. Blev lite nya fiskar oxå. Eftersom NÅN har ätit upp dom andra. Köpte lite större tetror den här gången. Blir munkavel på slöjstjärten om han äter upp dom med. Fick ett samtal från husse oxå. Dom var i Örebro o tänkte köpa med lite Wii grejjer till mej. Så vi får väl se om jag har ork imorn och testa. Ska ev och måla imorn. Om nu tjejen mår bättre har inte pratat med henne på hela veckan.


Nä nu är det dags att koppa och försöka röja lite innan jag tar helgen.


Over

Av L E - 28 januari 2009 20:26

En sån dag. Idag gjorde jag två timmar extra. Efter en timme höll jag på att braka ihop. Men jag plågade mej kvar en timme till. Såg i kors till slut. Bara att hoppas att jag gav rätt information. Annars förgylldes dan av folk som inte kunde förstå att vi stänger av om inte fakturorna betalas i tid. Minns inte att det hände nåt annat kul.


Sen har jag inte gjort så mycket. Pratat i telefon. Drömt om en ny bössa. Men nu är det nära. Ska gömma lite pengar nästa lön. Men säg inget...


Va just nere i källaren. Skulle hämta hö till kaninerna. Slängde ett öga för att ev kunna se vart glykol och olja gömt sej. Men jag får nog vänta tills valparna kommit. Går inte att komma in annars. Tror det står längst upp, längst in. Bakom tvättmedel, parasollfot, kartonger, tidningar, solstolar och pulkor... Suck. Trodde jag slängde massor när jag flytta. Men det är säkert grannen som lassat över till mitt förråd.


Nä nu ska jag nog ta en dusch och sen packa träningsväskan. Ska bli kul o spela igen. Bara nacke och höfter håller...


Over

Av L E - 27 januari 2009 19:44

Idag gick det lite bättre på jobbet. Lyckades ta 80 samtal trots att det bara var ps-stäningingar idag. Så jag är nöjd. Tror jag sålde nåt oxå. Chefen muta med godis. Det är obligatorisk övertid. Men för mej var det frivilligt. Bara att tacka och bocka. Jag ska iaf försöka göra nån övertidstimme imorn. Blir ju lite extra i kassan nästa månad. Kanske räcker till en ny bössa eller nåt? Eller så åker det in på gömma kontot...


När jag kom hem var det bara att kasta sej ner i tvättstugan. Sen upp o plocka lite. Vet fortfarande inte vad som tagit åt mej... Skulle va så kul o komma hem o det är rent o inte en pinal framme. Jobbar mej sakta men säkert dit. Har bara tagit mej 40 år... När jag skulle ta ur tvätten så hade maskinen fuskat. Lakanet hade jättesugit åt sej allt tvättmedel. Så det var bara att köra en gång till. Upp igen. Fortsatte plocka. Tog en sväng till återvinningen oxå. Per fot! Sen plocka jag in det som var torrt. Plockade vidare. Nä jag kryssade faktiskt oxå. O så kom snabeldraken fram. Det blir så mycket från kattlådan. O det känns så skönt att gå ur duschen utan att behöva se ut som en neg, pärlboll om fötterna. Men fortfarande så syns det inte vad jag gjort. Ska ta o slänga min gamla morgonrock idag. Den braka isär o har bara legat. Jag slänger nästan aldrig nåt. Så det är en stor prestation för mej. Men jag har ju en annan som jag fått av mamma. O så min mysponcho.  Ja det är väl min dag idag.  So far. Blir snart en vända till tvättstugan igen. O vem vet. Jag kanske tar en tur på cykeln idag igen. Blev över sju minuter igår. Mest för att hålla igång mina leder. O nej! Höll på att glömma. Det bästa av allt idag. En av mina arbetskamrater har äntligen fått hit sin tjej igen. Nu får hon vara här i två år. Funderar på att åka dit så hon får lära mej lite matlagning från sydligare breddgrader... Fanns massor med recept nu i Buffé. Ska försöka kolla det nån dag. Nä vidare i stöket


Over 

Av L E - 26 januari 2009 18:19

Usch en sån dag. Jag kom iaf i tid till jobbet idag. Sen hamna jag inne på en annan avdelning och pratade lite. Chefen där tyckte att jag skulle börja ta hand om mej. Dvs gå till knotknackaren och röra mer på mej. Men när ska man hinna med allt sånt? Nacken småvärker än. O höfterna är ju som dom är. Simma va bra sa hon. Yeah right. Man kanske ska kunna simma oxå. Eller? Efter nåra gånger så kanske jag lärt mej. Tid har jag väl. Men när man väl kommit från jobbet och ätit så är man ju så trött att man inte vill göra nåt. Särskilt inte när det är mörkt ute... Vidare på jobbet så var varenda en som ringde in helt väck. Dom fattade inget. Eller så var dom arga eller hade jätteproblem som tog en halvtimme att ev lösa. Men jag lyckades iaf ta 70 samtal. Antar att chefen kommer med ett papper snart igen och "cochar".


Efter jobbet åkte jag o handla lite. Dom hade billigt bröd. Så jag köpte på mej lite. Råkade stoppa ner lite chips, nötter och kakor oxå. Är ju så gott att ha att tugga på när man blir galen.  Sen blev det mat. Inget avancerat. Spagetti o köttfärssås. Smaka bra. Sen tog jag tag i disken och vattnade föremålen. Dom såg så ledsna ut. Får nog göra notering i kalendern om jag ska komma ihåg dom oftare... Kvar idag att göra är: Peta ner växter i akvariet och fixa tvättkorgen tills imorn. Sen vill jag nog läsa resten av kvällen. Om jag inte skulle råka snubbla och fastna på cykeln...


Igår lyckades jag sova lite längre än till sex. Var på röjhumör igen. Så jag fick lite gjort. Men som vanligt inget som syns. Sen åkte jag till hunden. Fick köra husse till hans bil. Hade tydligen varit lite party dan innan. Men när jag kom tillbaks var matte o Kim klara. Bara för hunden o mej att haka på. Hon tyckte vi skulle gå dit dom bodde förut. Men med en värkande nacke och ljumske så blev det bara våran vanliga sväng. Eftersom jag hade ont så tog det lång tid. Jättebra tyckte hunden som kunde leka med sin boll ännu längre än vanligt. Fastna en stund hos dom efter promenaden. Släpade runt lite på Kim. Hon tyckte inte det var så kul att ligga i soffan o stirra på en hylla. Hunden blev såklart sur. Han tycker att alla gullar med den där Kim. Väl hemma så var jag hungrig igen. Laxen jag åt innan promenaden var spårlöst borta. Så jag gjorde toast. Det va smaskigt. Sen hamna jag på soffan med min nacke och halv sov ända tills min stora hundkompis ringde och väckte mej. Himla tur att hon börjar jobba lagom tills jag inte ska sova nåt mer.


Nä nu är det dags att ta tag i mina sista sysslor innan soffan


Over

Av L E - 24 januari 2009 23:40

Vakna som vanligt före sex. Tur att det är så bra på tv:n då så man kan ligga kvar en stund till. Sen blev det frulle. Efter det drog jag igång och småplockade med allt jag inte hunnit. Kaninerna fick rent. Katterna mer sand. Jag rev ost och diskade. Det var ju meningen att jag skulle måla idag. Men tjejen va sjuk. Så vi får ta det en annan dag. Eftersom det storma idag så nobba jag promenad med hunden och ett stadsbesök med B2. Jag hamna på soffan efter maten coh badet. Hade ont i huvet av nackvärken. Låg nog och sov till halv sex. Sen masa jag mej upp och tog ett par mackor, och en värktablett. Varför gör man inte det i tid för? När jag vet att det kommer från nacken! Sen ringde en kompis o fråga om jag skulle med ut o gå. Men inte med den värken. Lagom till min stora hundkompis ringde ett par timmar senare så hade värken äntligen gått över. Så jag klev upp och kopplade in mitt wii. O nu har jag spelat gitarr i tre timmar. En rätt lång konsert faktiskt. Går bättre o bättre. Men rackarns vad det värker i fingrarna.


Imorn är det tänkt att vi ska ut o gå med hunden. Dom skulle ringa när dom vakna. Yeah right. När jag äter midda. Tyckte vi kunde dra tio eftersom min bil är varm då. Men det passa inte... Måste man sova hela tiden? Men det är just vad jag ska göra nu. Klockan är ju natten


Over

Wii

Av L E - 23 januari 2009 23:32

Idag efter jobbet åkte jag till min kompis med dom stora och många hundarna. Fick te o mackor och min julklapp. En hundbok. Undrar om hon tycker jag ska skaffa en hund? Men jag har ju redan ett gäng... Var där ett par timmar tills det var dags för henne att vila innan jobbet. Sen åkte jag till min hund. Det var ju meningen att vi skulle ut o gå idag. Men det blåste så illa. Hade tänkt att stanna en halvtimme bara. Ville hem o göra inget efter en lång arbetsvecka. Men det slutade med att jag åkte och köpte ett Wii. Sen spela vi lite guitar hero. Jag har ju ingen koordination. Så det gick väl så där. Men jag ska nog fixa det efter lite övning. Husse och dom stora grabbarna va på sjön och åkte. Det är tydligen kul... Husse hann med att utfodra oss med hamburgare oxå. Det va snällt och gott.


O nu är jag hemma. Är dags för bingen. Imorn är det tänkt att jag ska åka o måla igen. Men vi får väl se om tjejen som ska med är frisk o så. Annars har jag inget inplanerat alls i helgen. Bara slöa...


Over

Av L E - 22 januari 2009 19:59

Jobbet ska vi inte tala om idag... Har inte så mycket att berätta alls idag...


Efter jobbet stack jag hem och började med maten. Betalade räkningar medans kycklingen blev klar. Sen glufsade jag i mej mat, trots att det bjöds på godis på jobbet. Efter det drog jag igång med disken. Det är ju faktiskt trevligt att gå upp på möra utan att behöva vräka undan massa för att kunna bre en macka. Vem vet. Jag kanske lära mej att torka och plocka undan den till kvällen oxå... Snabeldraken fick sej en ny påse. Var tvungen att testa den. Så nu är det gjort över helgen iaf. Skulle ha städat åt kaninerna oxå. Men dit har jag inte kommit än. Har buren öppen. Men Stampe har nog inte fattat det än. Han vill ju att Floppan ska följa med ut. Men hon stannar kvar i sin bur. Golv är läskiga! Har gått igenom all reklam oxå. Det är ju helt galet va mycket det blir. Men det går till välgörande ändamål. Ja men se goddag då. Nu har Stampe kommit på att han skulle ut. Skutta ut o lämnade några små kulor på mattan. Tack så mycket. Nu blir det ingen morot för hans del till kvällen...


Idag blev det ingen promenad heller. Dom hade tydligen annat för sej. Har dom inget ansvar att gamla tanter måste luftas? Box på dom! Imorn ska jag till min, jag tänkte skriva stora hundkompis. Men så stor är hon inte. Hon har bara många hundar. Man har som sagt aldrig tid för sina vänner. Bara jobb, hem o äta o sen ramlar man ihop på soffan innan det ev är dags att masa sej till bingen. O där emellan ska man gärna hinna med allt som jag gjorde idag. Min match kompis är uppe till minst elva. Inte undra på att honom hinner med så mycket. Men som min kompis sa. Det är ingen som tar det ifrån mej. Det är ju bara jag som går här. Tror inte djuren tar så stor skada av det. Dom får mat. Jag tömmer deras låda. Dom får sova i sängen o så får dom klapp o klihjälp. Nä man ska nog sänka kraven på sej själv och njuta av livet.


Dags att gömma snabeldraken och sen göra inget. Kanske göra popcorn.


Over


Måste göra ett tillägg. Satt och kollade mitt lilla akvarium. O vart faan har tetrorna tagit vägen? Misstänker att en slöjstjärt varit i farten. Jag tog över två av matte för nåt år sen. Sne kom jag på att jag ville fylla på med lite tetror som var billiga. Men dan efter var ALLA borta. Pappa slöjstjärt hade mumsat. Såg allt hur han jagade. Box på han.

Ovido - Quiz & Flashcards