Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Måndag

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.


Innan jobbet lyckades jag dela ut mina två brev till skolhäslovården jag kämpat så med. Nu är det bara att hoppas på att de tar till sej informationen så nån människa får hjälp med sitt ödem.




 

Kablar är gott...


Jobbet rullade på. Va lite väl lugnt. Men så kan det vara ibland. I fredags va det dags för en rokad. Vi har blivit fler och behövde byta platser. Nya kollegor att jobba nära. Känns konstigt när man blivit så tajt med sin bordsgranne. Men de nya ska gå bra de med. O den gamla är bara ett bord bort.

Efter jobbet va det dags för bad. Äntligen!! Förkylningen har gett sej så det va dags att sätta fart på kroppen. Jag hade fått med min en av mina tjockiskompisar. Hon har flyttat hit. Så kul att ha nån här som förstår mej.
Det va en ny tjej som ledde. Från zumban. Det va väldigt zumbainspirerat. Vinka, svänga på höften o lite väl hoppiga rörelser. Ett rep o så byta. Gillar jag inte... Men som vanligt gör jag så gott jag kan. Efteråt blev det bastu. Lite längre än vanligt eftersom jag hade sällskap.

Väl hemma möttes jag av att min parkering var uppgrävd. IGEN har man missat den lilla detaljen att meddela vad som är på gång i föreningen. Det va ju meningen att jag skulle fixa med kvartersblad. Men eftersom jag inte blir inbjuden till möte eller nån informerar om vad som ska stå så blir det inget. Nu har jag ju turen att typ hela parkeringen är ledig. Men det är inte det det handlar om!!!




 


Over

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Av L E - 20 september 2015 00:16

Jaha ja. Kanske dags att uppdatera. Ångrar mej så att jag inte fortsatte skriva när jag va igång. Det har hänt så otroligt mycket. Men jag hinner nog få in det här.   Jag har ju fyllt 45. Det kändes lite konstigt att läsa grattiskortet som kom. 4...

Ovido - Quiz & Flashcards