Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Kroppsförändringar

Av L E - 17 december 2014 21:15

Ups. Här har det inte hänt nåt... Dags att sammanfatta tiden...


Tror jag börjar med mej själv. Jag har den senaste tiden märkt att minnet sviktar. Jag hittar inte orden. O på ett styrelsemöte, där jag sitter som sekreterare satt jag och lyssnade o skulle skriva. Jag visste så väl vad jag skulle skriva eftersom vi får ett agenda. Ena ordet kom jag på, men det andra. HELT borta på en sekund. Så jag fick sitta o vänta ett par minuter innan jag frågade vad vi kallade det där vi skulle dela ut... Ändå äter jag saker som ska bättre på minnet. Både tran och sen de som doktorn ordinerade när jag slutade med inderalen.  Men min doktor menar att det är normalt. Och att hon inte ens mindes sitt personnummer. Såååå jag litar på henne o livet rullar vidare...


Minnet har börjat blivit bättre. Istället har jag fått klåda. O så har jag blivit lättskrämd. Häromdan kom jag i trappen och grannen va på väg in genom entrén. Huvva!!! O på jobbet om nån går bakom mej... Annars tycker jag inte det hänt så mycket. Jo jag känner mej mer svullen. Får försöka ta mej tid att koka njurarna så det rensar ur lite. Å andra sidan får jag väl skylla mej själv när jag inte gör min massage som jag borde. Gör nåra taffliga drag efter duschen. Men det är oxå allt. Nån gång gör jag mina änglavingar. Men jag borde göra betydligt mer. En del påstår att det räcker med att stryka lite grann. Andra menar att man måste hålla på minst 20 minuter för att det ska göra nytta...


Jag är ju giftfri nu. Eller iaf från den ena tabletten. Har två kvar. Men de får vänta. Mot magkatarr. De påstås att jag inte alls ska behöva ta den. Bara jag tuggar ordentligt. Men där håller jag inte med. Det finns vissa livsmedel som jag vet sätter fart på magen. Te, paprika, choklad, viss kött o fet mat. O så minipillren. Ja man kanske skulle sluta med dom. Men det är rätt skönt att inte löpa. O slippa löpa var tredje vecka. O det kanske inte är så lämpligt att ta bort dom nu mitt upp i allt... O när är man i klimakteriet? Som av en händelse va det dags att förnya receptet. Så jag passade på att prata lite med barnmorskan om detta. Tydligen så får man äta preventinmedel upp till man är 52 år. Och klimakteriet kan komma när man är 48. Men för att minska hormonerna kunde man välja en spiral. Den skulle tydligen motsvara 1½ tablett av vad jag tar idag. Tål att tänkas på. Men jag tror jag väntar tills kroppen vant sej av med giftet från Inderalen först.


Over

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards