Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Torsdagstankar...

Av L E - 4 december 2014 21:00

Vaknade såklart tidigt eftersom jag somnat tidigt o gått upp tidigt hela veckan. Så jag klev upp o satte fart med lite hushållssysslor innan jobbet. Kan ju va gött att ha diskat när man kommer hem på kvällen o ska ställa sej o bygga massa mat.


Ringde upp en av de som ringde mej igår. Det va en från föreningarna jag är med i. Han undrade om jag kunde bidra med någon mat till julfesten. Tack för förtroendet. Tack, men nej tack. Laga mat till mej fixar man ju. Men till 30-40 pers!! Svarade att jag är en hejjare på att äta o kan koka ägg o öppna sillburkar. Ja man får väl kanske skämmas lite. Snart 45 o inte kan laga mat. Eller kan. Jag lagar ju in matkasse. Men som sagt inte till så många. Ändå satt jag o funderade på om jag kunde åstakomma nåt att göra. Men nä... Pinigt om nåt blir fel lixom...


Jobbet rullar på. O jag har äntligen börjat på feedback på vad jag gör och kan finslipa lite. Jag har fått en del utbildningar under åren, tagit till mej en del, annat har tyvärr rakt igenom. Man snappar ju upp vad andra gör. Försöker bättra sej. Men jag är ingen maskin. Försöker göra det man ska men med min egna prägel. Det är mycket att tänka på. Vissa är ju sprudlande glada o kvittrar hela tiden. Men en arbetskamrat har fått skit för det av en kund: Låt inte så julaftonsglad!!


Väl hemma va det dags att bygga lite mat. Kyckling o potatisstavar. Rackarns va gott det luktade när jag satte in det i ugnen. Men jag var tvungen att äta upp andra matrester först. Så det jag byggde får snällt vänta till en annan dag...


Over

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards