Alla inlägg under januari 2013

Av L E - 30 januari 2013 23:12

Äntligen horisontalläge. Att det ska bli så sent jämt. Eller för tidigt. Eller nä. Elva. Hinner sova drygt sju timmar om jag somnar nu. O det räcker ju. Tant behöver inte så många timmar.

Nu är typ all snö borta, igen. Fem plus o massa blåst. Vägarna är ju rena iaf. Men inte tusan har jag varit ute o rört på mej. Anna o jag åkte o handla på kvällen. Lyckades smyga på min hund. Han låg o sov i fotöljen när jag kom. INTE ALLS, sa han.

Har lämnat in en skriftlig bestridan till polisen. Bara att vänta o se domen på det. Jag hade betalat om jag stått för länge eller inte tagit nån lapp. Men inte det här.

Nä nu är det dags att slå igen butiken. Avslutar med senaste inköp. Mycket klatschigare i verkligheten :-)

ZZZzzz...

Av L E - 30 januari 2013 21:16

Tisdag o ledig. Men som vanligt är jag aldrig ledig. Stod en hel del på programmet.


Först ut va det massage. Höll på att klippa att par rådjur på vägen upp. Men de skuttade undan. Kan de inte hålla sej i skogen? Jag blev mätt. O ta mej tusan att jag hade minskat ett par cm i stortsett över hela benen. Så nu är jag verkligen peppad att fortsätta med allt vad jag gör för att bli mindre volymiös.


Nästa projekt va bastu. Men innan det va jag tvungen att ha nåt i magen. Svängde förbi Max, påtalomattätarätt... Men de hade inte öppnat än. Så det fick bli en toast på macken. Gick lika bra det.


Det va dags för ett nytt tiokort på bastun. 1850 kronor. Varsågod. Men jag inbillar mej att det gör nytta så jag fortsätter. O sä år det gött att koppla av en stund. Lite synd att det blir svettigt i bastun. Annars hade jag tagit med en bok att läsa.


Efter bastun va det dags för en trip till stan igen. Bea va på besök. När jag skulle hämta min parkeringsbiljett så va maskinen trasig. Stod o funderade på om jag skulle ta kort på det, som bevis, om det skulle bli nåt. Men lät bli. O inte orka jag ringa numret som stod på maskinen heller. Vem skulle svara o orka sej ut o fixa lixom?


På stan rände vi runt i massa affärer. Bea skulle ha kläder. Jättekul. Jag verkligen ogillar att shoppa kläder. O det är inte bara för jag inte är anorektiker. Det är bara jobbigt. Ser jag inget direkt när jag kommer in i en affär kan jag lika gärna gå ut på en gång. Om det inte är nåt jag måste ha. Bea hitta väl nåra tröjor. O jag ett par klatschiga fillingar i chockrosa o en inte lika chockerande rosa tröja. Kul med färger. O så hitta jag en "typ" bluffolle. Jättegorange...


Sköterskan ringde mitt upp i allt. Jag har fortfarande inte kommit till astmasköterskan på utredning. Men jo jag stod på väntelistan. Nä hon va inte där idag. Nä det är så mycket att göra. Ja du får vänta... Men va bra att du börjat motionera. SUCK!!! Jag ger det nån vecka till. Sen testar jag med nån annan vårdcentral tror jag...


När vi skulle hämta bilen så satt det en lapp på rutan. Böter. Kul. 300. Men det tänker jag minsann inte betala. Maskinen va ju trasig. Vi tog ett stopp vid Max o käkade o drack kaffe innan det va dags att köra hem Bea. Eller?


Nja. Vi kollar på djuraffärn lite. Ifall de har nån billig kattmat eller sand. Nån kanin ska jag inte ha iaf. Eller? Jodå. Det satt en liten krake där inne som jag blev lite sugen på. Så det va ju bara att slå till. Whiskey behöver ju faktiskt en kompis. För Pix orkar iiiiiiiinte busa. O jag har ju redan bur o massa mat o sånt kvar.


Så i med kaninen i en kartong. Hem med Bea. Försökte ringa polisen för att bestrida boten. Men de ville inte svara. O inte va det öppet på stationen heller. Tokigt.


 


Liten, skräckslagen, på väg hem


Väl hemma va det bara att sätta igång att fixa i ordning buren till den lille krabaten. Eller lilla. Trots han är nio veckor så tycker jag att han ser fullvuxen ut. Det är en blandning mellan hermelin och löwen. Så jag hoppas han inte blir så mycket större nu. Men han har inga hermelinöron. O har bara långt hår vid öronen o så lite kjolar.


 

  

Va äre för nåt i kartongen?


 


Kärlek?


Igår fick han mest va i buren o känna av läget. Tog upp honom en liten stund. Det tog inte så lång tid innan han började nosa runt o kolla vad som fanns i buren. Idag fick han vara ute en sväng med mej i köket när jag grejade. Men det va ju gööör läskigt! Så han får nog hålla sej i buren ett tag till. Har inte kommit på nåt kul namn än. Kim tyckte Sibylla. På jobbet spåna vi fram massor. Charles Stanley. Ja vi får se...


     


Over 

Av L E - 30 januari 2013 06:10

Ups. Nu har dagarna gått igen...


Kalkonen jag gjorde i söndags va kalasgod. Helt otroligt att just jag kan göra sån mat. Känns som at äta på restaurang ju. Alltså Linas matkasse. Need I say no more...


På kvällen va det dags att tvaga sej lite. Va ju typ sen sist... O när jag sitter där o filurar lite så tycker jag mej se en skugga mot draperiet. Eller? Vem skulle va här? Dörrn är ju låst. Spöken? Äh. Sen dras draperiet åt sidan, o där står... Whiskey på handfatet o kollar va jag gör. Rackarns katt att skrämmas.


Under natten fortsatte det att snöra. Så det va dryga dm med snö. Tyvärr väääldigt blöt efter som det hade blivit mildväder. O senare på dan så regna allt bort...


Jobbet va som vanligt. Inga spännande saker hände. Eler jo. Vi hade kalibrering. Vi skulle sitta o lyssna på nåra samtal o coacha varandra. Men annars va det som vanligt. De nya unga säljarna sitter precis brevid oss. O särskilt en verkar gilla sej själv och tycka han är bäst. Han pratar så högt att man knappt hör va man tänker. Hoppas han sänkt sej tills idag. Annars kommer jag att säga till honom.


På kvällen åkte jag till min hund med lite ben han hade fått av grannen. O så låna Kim min kamera. Gissa vilka kort hon tagit...


                     


Dat va det för nu. Ikväll ska jag skriva om nåt kul =)


over

Av L E - 27 januari 2013 18:56

Jaha. Söndag. En dag kvar att jobba innan en dags ledigt. Eller ledigt. Jag har fullt upp som vanligt. Men det tar vi då.


Igår byggde jag mina biffar. Vet inte riktigt vad jag ska säga om dom. Kryddiga ajvarbiffar... Nog va dom kryddiga alltid. Med kanel och spiskummin. Nja... Hade nog hoppat spiskumminen. Det blev en konstig smak som inte passade på biffar. Och salladen skulle jag nog vilja ha lite mindre bitar än bara skivat. Jaja... Det gick ner iaf...


Resten av dagen tillbringades med korsord. Måste lösa dom innan de går ut. Sista dan idag. O man kan ju vinna trisslotter med chans på storvinst    På kvällen va det dags att lufta lungorna. Ville göra nåt annat än dansövningarna... Så då tog jag påsen med plast och tog mej en promenad till återvinningen o så lite till såklart. Gött ute. Fyra minus. Sen myste jag till med lite poppisar o konståkning innan det va natta.


 


Matchdräkt?


Jobba helger är riktigt gött. Iaf trafikmässigt. Inte en enda bil i sikte. O hastigheterna hålls. I övrigt rulla jobbet på som vanligt. Va på golvet idag. Alltid lika spännande.


På eftermiddan va det dags för match. Gjorde ett försök att ragga lite mer folk. Men de är svårflörtade. Alla har ju sitt. Men men. Tog svängen förbi mamma o pappa innan matchen. O tiggde till mej lite rester o kaffe.


Matchen gick väl så där. Idag spela vi hellre än bra. Jag hade så galet ont i axel efter all dansträning. Vissa lägen gick knappt att komma förbi. O orken vet jag inte var den va. Men efter lite stretchning o j-ar anamma så gick det väl an.


 


Min spelkompis.

Vem kan måste en match mot honom lixom?


På väg hem hade det börjat snöa lite grann. O direkt så är det helt omöjligt för folk att köra. 50 där det är 70 inne i satn. Eller det kör dom ändå oavsett. Sen låg dom o småkröp hela tiden. Höll 20 under. O värst är ju suvarna. Så det kunde man ju ge sej den på att det låg en xc90 framför o kröp i 70...


Nu är det dags att ge sej på lite mat igen. Kalkonfilé med choronsås och klyftpotatis. Tror det kan bli smaskigt..


over...

Av L E - 26 januari 2013 15:45

Usch vilken natt det blev. Hjärtat börja knassa sej igen. Va nog bara för vi prata om det på puben igår. Det rusar o vibrerar i hela kroppen. Ibland krampar det oxå. Man kan känna på huden att det slår i, ja inte vet jag vilken hastighet. Skitäckligt ju. Men jag har varit iväg på både arbetsprover, vanligt ekg, dygnsekg o sånt. Men det är helt normalt. Så va ska man göra? Brukar komma inom fem minuter från det jag lagt mej o verkligen lagt mej för att sova. Inte kolla-på-tv-läggamej. O det är inte det där rycket man får när man somnar in. Äh. Jag vet inte. Det finns dom som har det värre. Men när det va som värst höll det på i tio omgångar. Då fick det va nog. Va så jag nästan skrek till mej sjkälv att det får va bra. Men som sagt. Inget som syns...


När jag vaknade tyckte jag det va väldans ljust. Köket lös. Men det gör ju akvariet där typ vid sex. Akvariet i sovrummet lös. O det gör det från 6.45 Vände mej då mot fönstret. O där va det ljust. PANIK! VAD ÄR KLOCKAN??? 8.30 O jag som alltid sover sex timmar eller till halvsju. Så jag kastade mej upp. Trots att jag inte hade bråttom. Jo jag hade ju tänkt att vara i stan till halv elva. O det borde jag ju hinna om jag vaknar halv nio. Eller?


Min kompis hade ingen möjlighet att följa med. Hon va tvungen att planera o fixa inför sin pappas 50 års kalas. Så jag kollade med svärmor om hon ville med o lufta plånboken. O vem vill inte det lixom. Så efter hundrastning så lämnade vi byn o fortsatte resan mot den stora staden.


Planen va att jag skulle ha en träningstop. Heter det så? Just nu använder jag gamla ärvda bh:ar. O det funkar väl. Men det kanske inte är det mest optimala... Eftersom jag inte fattar ett dugg av sånt där så behövde jag hjälp. Men personalen smet in på lagret eller i fikarummet ganska direkt. Efter tio minuter fick jag nog o haffade en annan stackars dam. Hon hjälpte mej att leta fram fyra stycken jag skulle prova. Två vanliga, typ linnen. Och två andra med knäppen, BAK! Varför i hela friden ska man ha knäppen bak? om man ska dra dom över huvet. Hur ska man då nå dom om de går upp? De är ju ganska tajta. Men jag gav det en chans. O höll väl på att bryta av mej armarna när jag försöte komma i o ur dom. Tack, men nej tack!!!   


Svärmor hitta nån kul mössa o ett par mjukisbyxor till jobbet. Jag strosa runt lite o hittade ett par coola fillingar, trodde det va shorts eller badbyxor först. O en träningstop för lååååångt under det priset som va på de första jag kolla på. O för det priset kan jag bryta armarna av mej när jag tar på mej den! Hitta oxå ett par nya träningströjor i klatschiga färger. Det är ju nytt år. Så man måste ju ha nåt nytt i träningshallen att glänsa med. Eller?


 


Top o fillingar


 


En skrikrosa o en lila tröja


Sen begav vi oss iväg för att käka. Första stället, innestället, va ju såklart fullt. Så jag ringde en kompis som nyligen tagit över ett café o kollade vad hon hade. Svärmor tyckte det dög så vi åkte dit istället. Jag tog en paninitoast med sallad o svärmor räksoppa. Smaka himla gott.


Blev ett stopp på maxi oxå. Svärmor va tvungen att ha lite mat, tills imorn. Vi stannade till vid en lokal som hade lite visning på Tupperware. Jag hade lite klagomål på en stor grönsakslåda. Den blir på tok för kondensig och morötterna får rotskott. Inte ok till det priset. Men svaret blev, testa på annan plats i kylen (som jag nyss gjort med osten), ändra ventilerna. Men jag tycker inte jag ska behöva göra det om jag köper en dyr låda som ska göra grönsakerna hållbara i flera veckor!


Nu blir det till att bygga sej lite ajvarbiffar med pasta och tomatsallad


CU!!!


 


Mina pissar


Av L E - 26 januari 2013 01:08

Oj då nu har det gått ett par dar. Tänkte ju hålla detta igång ju...


Mina planer den dan jag va hemma, gick ju så där. Jag skulle ju kryssa. Istället blev jag akut sugen på nåt sött. Men jag har inget hemma. Det va nästan så jag höll på att ställa mej och baka. Men jag stod emot. Somnade på soffan istället. Som kvällsmat blev det krämig lövbiffspanna. Och senare på kvällen åkte jag med Anna och pantade.


Igår va jag tillbaks på jobbet igen. De hade anordnat nån liten mässa. Chefer och olika avdelningar visade upp sej och man fick chans att ställa frågor o så. O så bjöd det på lite chips, godis o dricka. Det va en tipspromenad oxå. Eller nåra frågor de satt upp. Jag klarade alla utan två utan att gå runt om kolla på ledtrådar. Ändå vann jag inget...


På kvällen blev det pannkakor. Det va tänkt att jag skulle träna lite efter jag smällt maten. Medicinklockan skulle ju ringa om en stund. Men inte orka jag gå upp då. Sen. Liiiiite senare så skulle jag göra det. Eller på morgonen innan jobbet. Men så blev det inte...


Idag hittade jag lite kakor på jobbet. Kan ju va gott som fika. Det va ju ändå fredag. Sen kom Malin. Hon ville oxå ha. Erbjöd mej att hämta åt henne. Men nä så kan man ju inte göra. Sen satt hon resten av dan o pep att hon ville ha kakor. 


Väl hemma satte jag fart att göra crepes. O när de var klara för gräddning tog jag tag i träningen. O nu är det nästan att jag kan hänga med på hela passet. Coolt. På bara tre gånger. Anna tyckte jag skulle följa med henne på deras pass. Men jag passar nog på den. Jag tar det här först. Sen ska jag nog ut öka med styrketräningen som är med. Eller dra igång mitt wii med pilates. O så easy line igen.


Crepsen blev göör goda. Tog två fyllningar. Champinjoner och räkor. O så ett fat med räkor till katterna... Det va så smaskigt att jag höll på att dra i mej alla crepsen. Men jag måste ju ha nåt en annan dag oxå.


På kvällen blev det en tur till puben. Det va lugnt där- O det gör inte mej ett dugg. Den andra puben är för stimmig för mej. Så vi tog en cider var, stannade tre timmar o sen åkte hemmåt. O nu är det natta!!!


over...

Gyn

Av L E - 23 januari 2013 11:38

Jodå. Det är alltid lika spännande att gå dit... Cytologprov. På vägen dit mötte jag  svärmor. Provsatt hennes nya bil. En smart. Lustig bil. Den ser så liten ut. Typ 2.5 meter lång o 1.5 bred. Finns två stolar och ett bagageutrymme. Vad mer kan man behöva? Instrumentpanelen är enorm. Djup som bara den. Så lägger man nåt där så når man det inte. När man sitter i den känns den rätt stor. Men ingen bil för mej som har så stor familj. Tror inte det går att sätta barnstolen bak. Eller passageraren där. O var ska jag ha hunden då? På instrumentpanelen kanske? Jo det skulle nog han gilla. Ligga där så alla kan se honom... Hade en Fiat 127 ett tag. Uj va jag gilla den bilen.


 


På gyn gick det väl bra. Hade fått svamp. Inte så undra på kanske med tanke på att jag ätit tre antibiotikakurer på nån månad. Men jag har inte märkt av det alls. Trots jag verkligen kännt efter ordentligt med tanke på antibiotikan. På vägen ut mötte jag barnas farfar. Han skulle lämna in rollatorn på service.


Hann knappt hem så ringde Anna. Hon hade ruskigt kallt i huset. Luftvärmepumpen gör ju inte så värst nytta när det är TYP 20 minus ute... Så hon ville prata av sej lite innan det va dags att ringa o skälla ut sambon som bara hade gått upp o iväg till jobbet på möra. Inte alls tänt i kaminen som lovat... Härligt med hus...


Idag blir det en hemma dag. Är fortfarande lite konstig i magen. Har laddat med massa bubbelvatten. Soda stream är bra grejjer. Så nu blir det lite mellis. Ups. Klockan är visst tolv... Kanske ska ta o värma fisken sen igår o äta riktig mat istället... Sen blir det massa härlig korsordskrysseri


Over (raaaap)

Av L E - 22 januari 2013 20:40

Över ett dygn har gått sen lille Flipp gick bort. O rackarns va tyst det varit i hans hörn. Buren står tom. Ingen som skakar galler. Knaprar morötter. Lapar vatten. Kastar matskålar eller bara ligger på hyllan o kikar nyfiket. Ingen liten buse som kommer skuttandes över golvet och jagar Whiskey.


Idag kom kylan tillbaks. 15 minus va det imorse. Det va dags att ta fram vinterjackan igen. O kängor o mössa. Kollade vädret lite längre fram. Regn o fem plus... Va blir det?


Jobbet va så där tråkigt igen. Vi hade knappt nåt att göra. Egentligen hade jag lust att gå o köpa massa godis o sörja Flipp. Men jag stod emot. Blev inte mycket gjort idag. Min mage bubblade konstigt och jag började rapa väldans mycket. Så brukar jag bli när jag är magsjuk. Blir inge mer än så. Men jag fula lite o gick hem lite tidigare. Så jag ska slippa karens imorn om jag böir hemma.


Kvällsmat blev fisk på en bädd av spenat och svamp. Lite tomat och ost på. Smaka bra. Nu blir det till att vänta på de där fruarna. Sitta o reta upp sej igen...


Imorn ska jag iväg till doktorn. Kolla om man slipper undan cancern på ett annat ställe. Mamografin visa inget. O jag ska va frisk från hudcancern. Ska bara hålla koll på lymfkörtlarna så de inte sväller. Det kliar i mitt ärr än. Så ibland undrar man ju hur det står till.


Over



Ovido - Quiz & Flashcards