Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Söndag

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. Men sen gick det åt skogen…


 

Lilla kissen <3


Anna skulle bara hämta lite kläder åt ungarna. O helt plötsligt var det dags för mat. Det bjöds på spagetti o köttfärssås. Så det tacka jag inte nej till. Planen var att dra sen. Men det blev lite knaserier ute med fyrhjuling och studsmatta. Så klockan gick. O det va dags att följa med Anna till frissan.

Passa mej bra. Jag skulle ha chansen att prata foderallergi.

 

Whis har fortsatt att klia sej. I somras tog jag kontakt med en djurpratare som såg att Whis kliade sej, att hon var nervös och inte gillade Buster. Hon sa oxå att Whis mådde dåligt av medicinerna hon fick o rekommenderade att testa några andra. Jag va så less på hennes kliande att jag va beredd på att ta bort henne. Men jag ringde vetrinären, som inte ville ge mej nån annan medicin utan hänvisade till en annan klinik. Jag vare sej orkade börja om på nytt eller hade råd. Så jag googlade på nervösa katter o hittade nån feromonspray att sätta i väggen. Buster lyckades jag bli av med på nån dag. Han hamnade på en kanin gård där han skulle göra kaniner. Jag vet inte om feromonerna fungerade. Så till slut bokade jag tid till vetrinären.

 

Eftersom jag inte är så tuff som jag tror och jag inte pallar att vara koncentrerad så värst länge så tog jag med min kompis som är mer insatt i sånt här. Jag va igen beredd på att få ge henne en spruta. Jag berättade min story o vetrinären var helt säker på att det är foderallergi. Jag andades ut, men sen sa hjärnan stop. Min kompis fick ta över o lyssna. Det konstaderades att Whis slickat sönder sej under hakan så det blivit fukteksem. Så jag fick med både antibiotika o antihistamin. O sen en ny omgång med specialfoder. Hon svarade ganska bra på behandlingen. Första veckan satt hon o tryckte i hörnet där buster stått. Sen ryckte hon upp sej o blev fin.

 

Kuren käkades upp och hon såg riktigt bra ut. I samma veva som jag skulle gå på det vanliga fodret så påbörjades renoveringen i badrummet. På mindre än två veckor började hon klia sej igen. Jag mejlade vetrinären o hon ville se henne igen. Men jag hade kvar medicin som jag började med o så specialfodret. Hon blev såklart bättre ganska snabbt. Under tiden har jag prata med folk som tipsat om ett nytt foder. Inget specialfoder utan ett som nästan bara är kött. Så nu ska jag köra veckan ut med medicin o så får hon äta upp specialfodret. Sen blir det foderbyte igen o hoppas på att det inte bryter ut nåt mer!!

 

Anna är ju en tuffing. Så hon klippte sej rejält, Som hon säger, det växer ju ut. Jag skulle oxå vilja. Men jag törs inte. En annan dag kanske. Sen åkte jag hem. Skulle bygga kyckling o potatismos, fixa tvätt, dammsuga o fixa brev. Jag lyckades fixa mat o de stackars två breven jag skulle. Fortfarande så kämpar jag med att orka göra nåt hemma. Men som vanligt blir jag oftast sittandes i soffan och spela mobilspel o kolla på tv. Min doktor hävdar fortfarande att min kropp inte orkar så mycket mer än att jobba. Å jag kanske håller med, nångång... Men jag vill ju göra sånt som får mej att må bra oxå, ju

 

 

 

Over  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 00:16

Jaha ja. Kanske dags att uppdatera. Ångrar mej så att jag inte fortsatte skriva när jag va igång. Det har hänt så otroligt mycket. Men jag hinner nog få in det här.   Jag har ju fyllt 45. Det kändes lite konstigt att läsa grattiskortet som kom. 4...

Ovido - Quiz & Flashcards