Alla inlägg under augusti 2013

Av L E - 1 augusti 2013 23:00

En ledig dag. Min plan va att hålla den hemlig så jag får göra mina sysslor ifred. På programmet står: fixa bloggen, stryka kläder, styla katter o ta kort på/lägga ut saker som ska säljas. Men vi får väl se hur långt man kommer. Jag är även sugen på att ta mej en cykeltur. bara måste. Känns så fel att inte kunna cykla...


Benhinnorna värker. Fasen att man ska åka på sånt när man väl kommer igång med motionen. Riktiga, dyra skor har jag oxå. Men det kanske ger sej om jag gnäller o säger aj varje steg jag tar. För visst blir det väl bättre om man gnäller?


Jag kom inte så långt med mina planer. Lyckades iaf uppdatera bloggen med en vecka. O klippa klor. Sen blev det kaffe hos Anna. Jag tog mod till mej och testade cykeln. Men vänta nu. Vilken nyckel hade jag? Hade jag stora bygellåset eller det lilla? O nyckeln då? Satt inte den på nyckeln som Anna har? Äh. Jag chansar.



 

Svårt att sitta still med nyklippta klor...


Men jodå. Nyckeln passa. Dock så passa luften i däcken mycket bättre nån annanstans. Så det va bara att ta sej platthjulad till OK. Jag log som ett barn på julafton. Äntligen på cykeln igen! O sen log jag ännu mer med luft i däcken. Va lyckligare än Lotta på Bråkmakargatan när hon fick en egen cykel. Hade lust att göra som Hedvig när hon susar fram genom skogen. Tänk att det kunde kännas så att cykla!!!


Vare sej Kim eller min hund hörde att jag kom. Coolt. Jag fick kaffe o lite födelsedagsrester när jag kom fram. Men det gick ner det med. Såååå gammalt va det inte. Gott va de oxå. Kim minns inte ens att jag har en cykel. O jag åkte nog inget förra året. När jag åkte ville hon se om jag kunde cykla =)


 

Stackars Grynet


 


Dricker vatten med hela huvet

 

SPÖKE??

 

Nä... Kim ju 

 

Baltazar vill åka  

   

Marcus drar en repa

 

O så tuffingen

   

Ledsen pojk...


Tog en sväng hemåt för att äta o sen vidare ner till sjön. Robban mötte upp o jag fick åka späckhuggare. Det va lite läskigt o coolt på samma gång. Men vi kom fram utan att bli blöta. De andra va redan där o igång med sina vattenlekar. O ännu fler anslöt. Vi blev kvar till sena eftermiddan innan vi bröt upp.


 

Kusinerna fikar

 

Åker ring?


 

Angelica vaktar Tindra

 

Mattias o hans Ebba

     

Bomb? Gieser?

 

Nä Robert o späckhuggaren

     

Mycket trix... 

   

Är bilden upp o ner?

   

Tuva, Camilla o Kim


 

Jonathan o Linda

   

Svärmor o HönaPöna =/

         

Peter tror sej vara safe

 

Le du... 

 

Attackerad av hundarna

   

Baltazar simmar med Peter


 

Peter rövar iväg med barnen

   

Baltazar övervakar

 

O Jonathan med

   

Camilla vräker sej i

   

Robert tycker det är för kallt

   

Brödrarkärlek

       

Attackerad från två håll

 

Plums

 

O John Ove ska oxå i

   

??

 

Fågelhunden Maja gör sitt jobb

   

Linda är glad

   

O sväror fick sej en dusch

 

Linda hitta en fisk åt barnen

   

Roligt?

 

Nääää. John Ove blir blöt...

 

MOHAHAHAHAHA!!!!!

       

O där kom straffet för Linda

   

Men hon ger igen

 

Å nej. Blöt igen...

 

Jonathan badar

 

Uj så stor han blev av lite vatten

 

Myser med Anna

   

Kakmonster

 

Mattias ger sej iväg


   

O tillbaks kom Mange

 

O gjorde en vurpa

 

JuJi o Ebba kom på besök

 

Maja

Här står han o svalkar sej


Det började bli dags för mat. Men vi fastnade en liten stund hemma o åkte lite fyrhjuling innan det blev dags för en tur in till stan o köpte lite burgare o käkade nere vid sjön. Vi avslutade med lite rutschkaneåkning. När jag la mej kände jag inte av svansen så värst illa. Ändå hade jag cyklat o suttit på träbänkar





Åk ni. Tuffingar



 

Okej då... Men kör lugnt

 

Lugnt sa jag!!!

   

Trixig bana

     

Jag överlevde!!!

 

Gott med mat?

'

Over

Ovido - Quiz & Flashcards