Alla inlägg under maj 2011

Av L E - 15 maj 2011 23:00

           


Alla sätt är bra utom de dåliga...



Så här rätar man fönster



Farstun



Det letas "verktyg"



Många skruvar blev det...




GE VIKA DITT AS!!!



Karate Robert



Alla jobbade inte



Va konstigt det ser ut





Va håller ni på med?



Sen fick vi lite hjälp



Tigersåg är grejjer



Ups. Körde fast





Vi behöver säkra lite



Sitter bra



Huvudnyckeln är bra



Kapa lite här



Kapa lite där



O det sista



ELD I BERGET!!!



BLAM!!!





Snyggt




O så trappen






Snygg trapp

Säker som få...




Det blev lite virke



Tuva tittade förbi



När vi kom hem va trappen riven



Hur ska jag komma in???




Så här gör man Bappis!!!



Trappen på g



Kitty



Basen Baltazar övervakar bygget



Kitty fräser åt Katten



Det är lugnt grabbar. Jag har koll



Försöker tjuva godis



Robert är med på ett hörn



Fixar fäste till trappen



JÄTTEledsen tjej



Kan man gå in nu?



Stolta byggare



Trött eller busig tjej?



Garanterat trött kattunge



TADA!!

TRAPPEN HÖLL



The end of the day...



Bara att kapa




Det minskar



Vi tog en liten brejk med tipspromenad



Lustigt träd



Så säger dom att jag är i skåpet och äter



Katten sover midda



Snart klart



Vi gömmer oss för regnet


Pilatus hjälper till



Inte en enda pinne fick han

                


Blev rätt mycket att elda under vintern

                                                                                          
                                                  
          
                                             

Man måste ju städa oxå



Två i farten





Tvärnit




Av L E - 12 maj 2011 23:00

Den tunga huvudvärken va kvar. Tog en tablett o lite frulle i hopp om att det skulle ge med sej så man kunde åka o jobba. Men det funka inte. Så det va bara att lägga sej på soffan. Fick såklart sällskap av Whiskey.




  


ZZZzzz...      


Efter ett tag börja jag må bättre. Lyckades plocka undan lite kläder, stryka och riva ihop lite kläder till en loppis. Tänkte jag skulle bli av med det där jag fick med i mitt stora klädpaket. Bl.a en stor yllekappa. Kanske inte bästa tiden att sälja det. Men vem vet. Nån kanske bara just gått o letat efter en sån i 39 år. O så nu. PANG! DÄR ÄR DEN!!!


  

Bus!!!


 

Inte så bra kanske...



   


Man sover jättebra bakom akvariet  


Idag pratade jag med en kompis som tycker jag ska följa med och testa kickbox. Jag har alltid varit totalt såld på denna typ av sport. Ända sen jag va 12-13 o kollade på Bruce Lee. Tyvärr har jag väl vare sej kondis eller koordination. Men nu ska jag banne mej testa.





        


Är det inte mäktigt så säg...


På senkvällen börja jag tröttna på att sitta inne. Så jag åkte till matte o käkade lite varma mackor. Smaka himla bra. Matte hade satt lås på dörren till vitrinskåpet. Så det blev inge godis för mej...



LÅST!!!

Pilatus fick dom där nya puffarna med choklad. Bra jobbat kellogs. Tryck i barnen mer socker. Visst det är föräldrarnas ansvar. Men ändå. Kolla lite för skoj skull hur mycket det innehöll. På ena sidan innehöll det ugf hälften. Men på framsidan "bara" 10%. Lurigt. Dags för ett mail kanske...




  Bara hälften socker

Lite nyttigare 


             


Man har börjat gräva...


Sen tog vi en sväng till skogen. Bara för att lufta näsorna o kolla lite efter div spännande växter att pryda trädgården med. Rätt som det va såg jag nåt orange vid vägkanten. När vi kom närmre studsa det iväg. Antar att det va en älg som fastnat i nåt. Klädsträck kanske? Lite längre ner på vägen stod det en till älg. Matte blev glad över att se en. O jag över att den stod i skogen o inte på min motorhuv eller ruta.



Var är älgen? 


Dags för bingen och lite vila o hoppas på att man är fit imorn


Over

Av L E - 11 maj 2011 23:00

Ännu en dag med promenad. Denna gången till affärn o hämtade ut ett paket. Rackarns vilken fin jacka. Inte ens använd. Tradera är bra skit.


Sen fick Whiskey leka lite med Flipp. De är ju samma storlek. Men Flipp drog sina två repor över golvet o sen in i buren.

    

En i min storlek



Du är ingen katt


Som vanligt ska jag ju hinna med så mycket som möjligt innan jobbet. 20 minuter innan jag skulle va på massage stod jag o velade i hallen. Hittade inte plånkan. Leta, leta, leta. Tänka, tänka, tänka. Bilen.Bra ställe...


Jag släntrade in prick elva till terapeuten. Vi utböt lite ord innan det va dags för massagen. Den här gången blev jag inte mätt. Men det kvittar ju. Jag berättade om fadäsen med min rygg. Så hon visade lite punkter som jag kan trycka på för att lindra. Hon rekommenderade en kruskavel... Människan är dum. Att en liten precis punkt under foten kan ha med en viss del i kroppen att göra.


 


Stannade till på max för en liten maxbox innan jobbet. Kan ju inte jobba på tom mage... Men rackarns va tid jag har o jobba in nu. Vi fick kompa hem igår. Hela kuse gick... Men det ringde knappt nåt heller. På lurren blev jag bjuden på mat. Rödspätta, potatis o remouladsås. Smaka himla bra.


Efter jobbet blev det raka spåret hem. Va trött o tung i huvet. Himlen va mörk o det blåste rejält. Som upplagt för ett rejält åskväder. Men icke...


Over

Av L E - 10 maj 2011 23:00

Startade dagen med en promenad. Sen lyckades jag ringa runt o fixa in mina journalkopior. Ringde även ena avdelningen och ifrågasatte varför jag inte fått reda på min lilla skada på kotorna. Men de skulle återkomma. Bäst för dom det...


På jobbet hade vi en liten häslotillställning. Jag anmälde mej såklart. Det presenterades ett program som jag sedan tidigare är intresserad av. Så det va ju bara att haka på. Lite fakta: För att gå ner i vikt behöver man gå en timme om dan. 12000 steg. Man bör dricka två liter vatten. O raskt över till luftkalorier som är tillåtna. Per vecka. En bulle. En dl glass. 50 g choklad. 50 g smågodis. En dl chips. Sylt/mos/marmelad. Ett glas vin. En lättöl. Va fasen det är ju två chokladkakor i veckan. Det ska ju funka.Så nästa vecka ska jag dit o ge det en chans.


Efter jobbet åkte jag o handlade lite. Hittade ett par nya skor. Ifall jag springer barfota nån gång. Undrar om jag ska slänga ett par av de andra halvtrasiga? Nä de får gå ett par gånger till...


På vägen hem tog jag svängen förbi donken. O sen till matte o co. Pilatus va vaken o skulle ha en burgare. Två små råttbett tog hon o höll på o somna på stolen. Så jag gav hunden den ena halva. BUÄ. Det gick inte. Så synd att han glufsa i sej sin bit på en sekund. Resterna tog han oxå.


När jag kom hem hade terapeuten ringt. Hon hade en tid över till mej. Så imorn är det dags för ny behandling. Ska bli gött. Men kommer ju inte åt på samma sätt som hon gör.


 


Whiskeys pappa


Over

Av L E - 9 maj 2011 22:45

Whiskey har smugit på mej hela natten. Småbusat o farit runt o tvättat mej. O när jag gjorde min massage va hon med o attackerade. Stackars Pix ville va med. Men icke. Hon morrar som en hund. O inte fick han smaka på maten idag heller.



Gomorron...



Du får inte smaka min mat



SA JAG!!!



Ska´ru ha på moppo?



SHIT! Det är nån därinne!!!

         

Får hon vara där?


    


Hej kompisar

       


Inte den kärleksfullaste blicken kanske...  


Idag va det dags för besök hos doktorn igen. Hämtade ut mina journalkopior oxå. Blev såklart besviken. Det jag ville ha, från mina remisser va inte med. För det va ju från en annan stad. WTF! Bara o börja ringa runt.


Först blev det ekg. Sen in till doktorn. Eller underläkare va han. Han lyssnade intresserat när jag berättade. O så ställde han frågan: Är du tungandad? O då trodde jag såklart att han visste va det va för fel. Men icke. Sen blev det massa prat. Jag berättade att jag gjort ultraljud på hjärtat o det visa inget. Yrseln visste han inte varför. En del har problem med kristallerna.


Han tog blodtryck, lyssnade på hjärta o lungor. Kollade puls. O allt va bra. Möjligtvis att trycket va något lågt. Men inte för lågt.


Eftersom vi inte kom nånstans med hjärtat o det, så gick jag över till svanskotan o fråga va han trodde om det. Eftersom röntgen inte visa nåt o antiflamatoriskt inte hjälpte. Nja det kunde va nån nerv. Jaha. O så kolla vi lite närmre på journalerna. Där stod det att jag hade en utbuktning på en av diskarna.


Varför har ingen sagt det när jag frågat om allt va bra? O är det därför jag har ont i svansen? Är det därför mina ben inte är bra? Hur botar eller lindrar man sånt? O igen, varför har ingen sagt nåt? Men det bevisar ju, IGEN! va bra den svenska sjukvården är...


Jag fick oxå lämna lite prover. Nytt recept på ögondroppar. O så skulle jag få göra arbetsekg. Men utöver det så hände inget spännande. Märkligt att ingen läkare gör något. Jag kan ju tycka att yrsel, konstiga hjärtslag och tung andning är allvarligt. Men tydligen inte. Så nu är det färdig behandlat på mej. Eller jag ska nog gå vidare med svansen.


Innan jobbet va det dags för lite käk. Fick bli ett maxmål o chilicheese. Jobbet va väl som vanligt, Inget nytt. Imorn ska jag iväg på info om nån ny viktnedgångsmetod. Jobbet betalar...


På lurren va det dags att raska på igen. Till granngården o köpa hundmat. Vidare till apoteket. Behövde ögondroppar o avmaskningsmedel. Tydligen är de nya medlen så bra att man bara behöver avmaska en gång. Bra ju.


Efter jobbet åkte jag o lämna hundmaten. Pilatus va i sitt ässe. Tjoade o höll på. Trots att klockan nästan va nio. Hemma va det lugnt. Verkar inte ha skett något tokigt. Nu går det bättre med Pix o Whiskey. Han får vara i närheten av henne. Så det blir nog bra till slut...


Over

Av L E - 8 maj 2011 22:30

Whiskey sov så snällt på kudden hela natten. Sixten va uppe nåra gånger i sängen o kolla läget bara. Tills han såg denna hemska varelse! Hopp o iväg. Jag satte Whiskey på lådan o sen visa jag henne var maten va. Maten smaka himla bra. Jag hade kvar massa små burkar exklusiv mat sen i julas som kom till användning. O Sixten satt o tittade hela tiden o undra va det va för varelse.


Sen satte jag fart. Hade tänkt att stänga ute Whiskey från vardagsrummet. Har ju inte hunnit med att kattungesäkrat än. Ställde dit en dörr som va 60 cm hög. Tog en minut så hade hon hoppat över...


Pontus kom o sprang emot mej när jag kom. Ett friskhetstecken. Först skulle jag lämna min bil som skulle få lite service. Sen på familjedag vid en sjö. Som vanligt ska ju allt ske på en gång. Så husse o jag blev sittandes hos min svåger o väntade tills de kom tillbaks från tippen. Tog sin lilla stund.


Tuva hade varit med dit oxå. Inte undra på att hon inte öppna när jag knackade på. Min svåger skicka över henne till mej. Lite skillnad mot Pilatus som klarar sej själv. Så jag satte ner henne på gräset o vi knallade runt lite. Men det går inte så bra när man trampar på sina egna fötter. Jaja. Hellre än bra. Sen gick vi bort o kollade va grabbarna höll på med. O där va det många spännande ljud. Hon sprang i luften. Så det dröjer nog inte innan hon tar sej fram för egen maskin.


Jag fick låna svågerns bil medans min stod uppallad på pallbockar. Den skulle visst va lite meckig med växlarna. Nästan som att köra med trasig koppling. Men det märkte jag inte av. Hem. Kastade in ungar o käringar o iväg på familjedag.


Vi va inte själva där. Det va bilar parkerade nästan två kilometer därifrån. Suck. Hur mycket folk va det egentligen? O inte våga vi köra in heller ifall det va helstopp. En skogsväg är ju inte så värst bred. Men vi testade o stannade vid första bästa plats. O när vi nästan kommit ända fram så såg vi att det fanns plats ledigt. Men lite motion är ju alltid bra. Vi klarade av rundan galant. Hann med en korv oxå. Men ingen ansiktsmålning eller ridtur. Käringera hann såklart med kaffe. O Pilatus fick en påse godis.


Sen åkte vi hem o fixade lite mat o väntade på att min bil skulle bli klar. När husse kom hem igen, utan min bil, så bytte vi bil o stack till stan. Det skulle handlas lite kattsaker. Men det fanns inget av det vi skulle ha. Lagom tills vi kom hem va det dags för bilbyte. Tänk va de kan pôjkera bara man viftar med plånboken lite. Eller ja. Allt är inte klart. Resten tar han nästa helg.


 

Jobbigt att kolla till barn...


Vi åkte hem o fika lite. O så kom tingesterna o hälsade på med sina mattor. Mattar? Men de va så stressade så de va bara kvar 2½ minut. Barnet såg ut o må bra iaf. O hade två mvg. Av? Man vet inte. Mitt i fikat kom husse på att han skulle hälla vichyvatten över mej. Så tokigt att jag hade både ett glas saft och en tillbringare brevid mej. Så jag svarade rätt snabbt på den attacken. Men sen va det dags att raskt bege sej hemåt. Man vet ju inte vad nästa attack skulle bli. Vattenslang?


Hemma va det lugnt. Inget hade hänt. Men oj så hon skrek när jag kom hem. Sixten har slutat fräsa nu. Men inte den lilla. Hon far fram mot honom. O så backar Pix. För en liten skit som är dec hög... Den dyra maten är jättegod. Men tydligen är jag för snål. Hon glufsar i sej allt på tre minuter o sen skriker hon. Men det finns massa torrisar att äta. På senkvällen släppte allt för Pix. Han gick på lådan. O sen dess gör han allt för att bli kompis med Whiskey. Men icke. Fräs.


Over

Av L E - 7 maj 2011 23:00

Startade dagen med att ladda tvättmaskinerna och lite frulle. Sen blev det en promenad till affärn o hämta ut ett paket. Det va rackarns gött ute. Kunde tagit en längre sväng. Men hade ju tvätten o fixa med.


Lagom tills jag va klar med allt ringde grannen o tyckte jag skulle komma ut o hålla dom sällskap i deras trädgårdsland. I värmen? Laddade upp med en kebablåda o lite vätska o stack iväg.


Jag skulle hjälpa till o gräva upp jordgubbsplantor. Men grävde för fort. Glömde bort att dom är pensionärer o inte jobbar så snabbt. En annan måste ju rappa på för att hinna med allt när man är ledig. Så sen satte jag mej på en stol o kollade på...

På sen eftermiddan ringde matte. Pilatus hade vaknat till liv. Så jag åkte dit med lite glass. Men Pilatus va för uschlig. Hon somna om istället. Så jag fick äta glass själv.


När husse kom hem så stack vi till stan. Vi skulle titta på kattungar. Det fanns fyra kvar. O hur sluta det. Jodå. En katt var med oss hem. De va hyffsat lugna i bilen. Men väl hemma kom ju en stor hund de aldrig sett o körde ner nosen i lådan. Fräs o morr. Sen försvann hunden en sväng.


   Mamman


  


En bror


  


Hello Kitty


 

Katten jag tänkte ta först



På väg hem



Möts av en otäck hund och ett barn



Jag vill kolla...



Alla på en gång...


Samma visa hos mej. Sixten undra va det va för nåt jag hade med. Sen fräste han med. Fjollan. Han som fått en ny kompis. Sen somna den lilla. Hade glömt att kattungar bara sover... Pilatus ringde lite senare. Hon hade kommit på ett namn. Whiskey. Så så får det bli.



Va 17 är det där?



Gömmer mej



Come on!!!



Gott med mat



???


                 


Blev en tidig kväll för mej med. Tog med mej Whiskey o la henne i sängen brevid mej. Sov väl inte så värst mycket. Va ju tvungen att akta den lilla. Men hon va så duktig. Låg brevid mej hela natten. Pix va uppe o kolla läget nån gång. Men kom sen på att den otäcka varelsen va kvar...



Sover på armen

       


Kudden va go



Väldigt go...

Over

Av L E - 6 maj 2011 20:30

Orka inte med nån morgonpromenad idag heller. Har nog med min massage. Arbetsdagen rulla på som vanligt med massa fika. Sörjde lite medarbetare som lämnat oss.


Efter jobbet åkte jag o hämtade doppresenten och sålde lite guld. 205 kronor för en ring jag hittade i en av mina bilar för 20 år sen. Dög åt mej. Köpte med ett par örhängen åt Pilatus oxå. Tänkte hon kunde få testa innan det blir dags att ta riktiga hål.


Sen vidare till mamma o pappa. Det är ju sommar. Så snart flyr dom staden för andra äventyr. Vi kollade på vi i femman. Min kusins barns klass va med. Men dom åkte ut. Eller ja, dom blev tvåa i Sverige. O det är väl bra. Men vilka frågor då. Ska man kunna sånt där?


Tog svängen förbi Pilatus. Men hon hade redan somnat. Lille rôva är sjuk. Hon har legat o yrat. Det dröjde inte innan hon vakna o öppnade sitt paket o somnade lika fort igen. Väl hemma stupa jag i säng


Over

Ovido - Quiz & Flashcards