Alla inlägg under mars 2009

Av L E - 31 mars 2009 20:43

Jodå. Nu börjar värken att släppa. Halsvärken har gått över till andra sidan. Så sista värken ska väl komma på utsidan. Bara o borsta bort.  O öronen, nja. Dom sitter kvar.


Igår kväll satt jag uppe länge. Tror jag fick ordning på burken. Än så länge rockar det. Me happy! Så idag sov jag ÄNDA till halv nio. O vart den här dan tagit vägen vet jag inte. Käka frulle. Ringde en kompis o pratade bort en timme. Eller pratade. Hon stod för det mesta pratandet. Sen kom en annan kompis förbi med lite saker till mej. Mötte upp henne i entrén. Ville inte smitta ner henne. Hon hade sin hund med. O släppa in den här, när mina små knappt accepterar MrB dom gångerna han varit här nästan en hel vecka. Nej tack. O så fick jag chans att lufta mej lite. MrC tyckte det var jätte tråkigt. Sitta där stilla när det kom hundar o folk o gick förbi. O MrB som varit där nån dag innan o kissat på krukan utanför. SKRUV! PIP! Upptäckte sen att vi stått i 30 minuter. Inte undar på att han tyckte det var tråkigt. 


Sen blev det pizza rester, bad, bok o sova midda. Väcktes av en på jobbet som rapporterade lite. Efter det så gjorde jag massa matlådor. Tänkte göra ännu mer. Men måste iväg o handla imorn först. Ut o möta verkligheten. O nu har jag irrat runt i cybervärlden ett par timmar. Snart dags att sova.


O stackars Flipp. Han skulle smyga sej fram till Gunnar idag. Smack sa det på nosen o dom stack åt olika håll. Floppan njuter av att ha hela buren för sej själv. VILL INTE GÅ UT! 


Over 

Av L E - 30 mars 2009 20:33

Jaha. Så var det måndag o hemmadag idag med. Fortfarande trött, värk i hals, öra o rinnande näsa. Värken i kroppen har iaf släppt. Luftade mej lite igår, man blir ju galen av att va hemma. Fullt påpälsad med mössa, långfillingar, fleecetröja o vinterannorack. Hunden tyckte vi va tråkiga som gick en så kort sväng o sååå sakta. Men sen kom vi till en stoooor snöhög. Då tog matte fram BOLLEN! Uj så han kämpade. Upp o ner. Jag blir så glad, nä lycklig måste jag nog kalla det, när jag ser min lilla hund. Han är en riktig pajas.

Sen åkte jag hem o badade. Dom andra skulle vidare på lydnadskurs. Barnet informerade mej att om jag skulle med så kosta det pengar. O eftersom jag inte mådde så bra så fick dom roa sej på egen hand. Smiter med som chaufför när jag och vädret är bättre. Försökte få liv i datorn oxå. Den har fått för sej att stänga ner webläsaren hela tiden. Antar att dom snart ringer upp mej o ber mej sluta skicka felrapporter hela tiden...

Annars har dagarna hemma varit tråkiga. Försöker småplocka lite. Varvar med tv och täcke, korsord, bad o bok. Katterna bara ligger o sover. Jättesällskapliga. Pix har kommit på nu att han ska sitta i fönstret o kolla ut. Vet inte om han kommit på att grenarna ser roliga ut i stormen. Annars brukar han va livrädd för snöflingor och löv. Bilar är coolare. Möjligtvis att han kan gnäbba åt en fågel.

Idag hade jag hoppats att få nya fiskar. Min lilla puffer är så ensam. Men än har ingen ringt och meddelat leverans... Beställde en växt oxå. Men jag får väl åka själv nån dag...

Har kollat på Mia o Klara idag. Det var kul. Har en cd till o kolla på. Men den spar jag nog tills imorn. Åkte o köpte mej en pizza idag. Bara orka inte laga mat. Den satt fint. O Pix som aldrig äter annat än sitt torrfoder, kom på att han skulle ha räkorna som jag la upp till Gunnar. Så hon blev utan. Tur för henne att det finns nåra kvar i kylen.  

Nä dags för soffan o täcket igen...

Over

Av L E - 28 mars 2009 19:28

I fredags var jag hemma. Vaknade med värk i hela kroppen. Hade ont i halsen o va snuvig. Tänkte att nu hade jag åkt på värsta influensan. Låg på soffan hela dan. Orka knappt ta mej upp. Tack o lov för att matlådan redan var fixad. Bara o värma. Framåt sju efter ett telefonsamtal trodde jag att jag mådde bättre o kunde ta en tur till affärn. Ack så jag bedrog mej. Våga mej inte på nåt sånt. Blev soffan ända tills det var natta. Idag mådde jag bättre. Så jag tog en sväng till affärn o slängde lite burkar o sånt. O rackarns va snö det hade kommit då. Trodde det bara kommit en dec max. Men det hade ju kommit två! Hunden o co mötte mej. Stackars krakar som pulsat i all snö. Gömde mej bakom en lycktstolpe. Men hunden hitta mej... Vi kollade in en ny affär som säljer lite hund o kattmat. Hunden fick nåra smaskiga godisar. O katterna billig sand o lite kattmat. En dyr sådan. Skulle aldrig funka på mina o ge dom så dyr mat. Dom är så matglada att dom inte skulle känna att dom faktiskt är mätta. Sen fick hunden stanna utanför när vi gick in i nästa affär. O guuuud så länge vi va borta. Säkert över fem minuter. Han pep o va så glad att vi kom tillbaks. Som om vi skulle lämna honom där. Sen knata jag hem o började fixa med djuren. Har lyckats att göra rent två akvarium. Måste köpa nya växter! O så hoppas jag att mina puffer kommer snart. Vill ha mer!!! Min lilla puff är så ensam bland kiltetrorna... Bara att hoppas på att dom överlever chocken med rent vatten. Tror jag böt ut för mycket. Borde nog byta plats med malarna. Den största är i ett mindre akvarium. Där emellan blev det ett bad o en ny bok. Och tre timmars sömn på soffan, UTAN tv! Så nåt knas är det väl med mej.


Nej nu är det dags för soffan igen. Vill minnas att det skulle börja nåt kul snart.


Over

Av L E - 26 mars 2009 19:57

Ännu ett par dar i gruvan. Men vi kan väl börja från början. I tisdags somna jag på soffan. Flipp va ute o skutta. Ville inte stänga in honom klockan åtta. Så jag somna ifrån allt. När jag väl vakna blev det kaninjakt. Han skutta in i sovrummet. Så jag stängde till dörren. Då kom Gunnar o butta upp den o skulle in. Va tvungen att stänga den helt. Men då blev hon orolig. Gillar inte stängda dörrar. Men jag greppa tag i Flipp o vidare ut i buren.


Igår var det match. Lite ojämnt spel. Först spelades det elakt. O sen för snällt. Men det var kul iaf. Efter blev det donken o sen ett bad. Men inte blev jag mjukare i kroppen för det. Det är ingen som lärt mej att stretcha... Ser ut som att det inte blir nåra matcher på ett tag. Folk är sjuka. O en del verkar aldrig bli friska. Trots massa dunderkurer. Dumma doktor! Så jag får väl försöka sätta mej på cykeln en sväng. Men snart är det helg. Så då kanske man har tid för promenad till koskit o grispiss.


Idag hände det saker igen på jobbet. Blev tillfrågad att delta i ett nytt projekt igen. Är nu uppe i nummer tre. Samtidigt. Men det ska väl gå. Är i stort sett klar med dom andra. Bara en jakt kvar till veckan. Efter jobbet åkte jag till badhuset. Kim skulle ha babysim. O det kan man ju inte missa. Min medarbetare var oxå där. Rackarns va varmt det blev. Stå där fullt påklädd. Jag filma o tog kort. Dom flesta barnen skötte sej. Hunden fick inte vara med. Tänk så kul han kunde haft...


Nä nu är det dags att slöa lite. Har hunnit med disken. O så borde jag väl fixa käk tills imorn. Men jag är nog för trött för det. Blir nog bingen tidigt ikväll... Jag som skulle behövt fortsätta röja eller läsa bok


Over

Av L E - 24 mars 2009 21:02

Ännu en dag i gruvan. Idag kom våran mammaledig medarbetare på besök. Det var kul. Men som vanligt hinner vi inte prata. Vi måste ju jobba. Mina listor rullar på.


Efter jobbet tog vi en promenad. Trots att det blåste o va småkallt så var det skönt. Solen sken. Hunden skutta o levde bus som vanligt. Lyckan blev total när vi kom till kottskogen. Det är bara det att han alltid ska tugga sönder dom. Man kastar dom torra o fina. O när dom kommer tillbaks är dom halva o slemmiga. Men bara han har kul så.


Just ja. Måste ju göra ett tillägg till utställningen. Det var en tant som skulle gå förbi mej. Samtidigt stod matte o grävde i min väska efter muffins. Jag flyttade mej lite o sa till matte: Akta dej för kniven. Precis då gick tanten förbi... Gissa om hon kollade på mej. Men hon kom tillbaks sen o gick förbi mej igen. Så hon blev tydligen inte så rädd. O så har jag fått mer info om det här med hundar. Idag var det resultat från BIS. O så var det flera som det stod SUCH o NUCH på. Konstigt tänkte jag att det är så många som heter det. Så vackert var det väl inte. Men så fråga jag min stora hundkompis. SUCH står det om man är svensk champion. NUCH om man är nordisk. Eller var det nationell? Svensk o nationell är väl samma sak? Ja ja. Det hade med champion o göra iaf...


Annars har det varit lugna gatan hemma. Borde väl ha gjort ett ryck. Men ORKA! La mej i badet efter promenaden. O nu är klocka natta.


Over

Av L E - 23 mars 2009 18:57

Ännu en dag i gruvan. Jagade kunder som inte skickat in sina avtal. Men det va stört omöjligt att få tag på dom. Nåja. Dom hör väl av sej. Ska göra ett ryck igen i slutet på veckan. Annars rulla dagen på. Mitt nya uppdrag är lite små kul. Har snart jobbat igenom den listan oxå. Sen får vi se vad som erbjuds.


Idag var det tänkt att vi skulle ta en promenad. Men Kim va lite dålig efter vaccinationen. Så vi tog en vilodag. O tur var väl det. Kolla vädret nu! SNÖ! När ska det ge sej? Hoppas alla j***a äckelkryp fryser ihjäl!


Igår var det hundutställning. Var göörtrött. Hade pratat i telefon till nästan ett på kvällen. Men så sov jag till halvåtta oxå. Sen upp o iväg. Dom andra va faktiskt vakna. Vi kom som vanligt iväg lite sent. Kim ska ju ha mat o så. Väl på plats möttes vi av mattes syster som åkt ut. Dommaren trodde att hunden morra. Men han har tydligen små ljud för sej. Sen klev vi in. Va rätt kul att det för en gångs skull va vi som hade barnvagn o trängde oss fram. Våra hundar va helt upp i varv. Bara vägra o lyssna. Så dom fick åka ut i bilen efter en stund. Barnet va nervös. Hon hade en hejjaklack med sej. Dom hade tryckt upp tröjor. Tyckte hon klara sej bra i ringen. Men hunden va för valpig o så var han lite skygg. Så barnet blev lite sur. Men då vet hon ju va hon ska träna på tills nästa gång. Maja gick det inge vidare för heller. Vet inte va hon fick för kritik. Men hon ville inte stå så mycket som hon borde. Hon är inte heller gammal. Cesar gick det bättre för. Han kom fyra i sin klass. Han skötte sej som en gud. Inge hopp o yl som han annars gör. Han hade t.o.m somnat mellan varven. Dom stora hundarna tror jag inte det gick så bra för. Jag var nog mer sovande igår när hon ringde. Men deras bror gick det bättre för. Tror han vann. Pratade med en tollaruppfödare oxå. Hon hade så fina hundar. Kul o prata med andra som har samma hundar som mej...


Matte hota med att komma hit igår. Sa att det inte är besöksvänligt hos mej. Minns inte när jag städa sist. Så när jag kom hem skicka jag in mat i ugnen, plocka in tvätt, plockade undan lite o dammsög på 20 minuter. Konstigt att man inte gör det oftare... Men hon gick en annan sväng. Så jag käkade o la mej i badet istället. Sen däckade jag på soffan. Skulle bara vila lite o sen kryssa lite. Men jag vakna klockan ett...


Snart är det dags för match oxå. Ska få med mej en volleyspelare. Pust! Ska bli kul. Hon har nog mer fart i benen än va jag har.


Over

Av L E - 21 mars 2009 21:33

En sån lördag. Vaknade som vanligt jättetidigt. Men låg kvar o kollade på nån äventyrsfilm. Det är alltid bra filmer på helgmornarna. Va tydligen bara del 1 idag. Hoppas på fortsättning imorn. Sen blev det frulle, disk o lite plock i väntan på promenad. Åkte o hämtade tingesten o en macka till matte. Va ju sagt att vi skulle gå tio. Men klockan blev visst nästan elva. Vi va ute nästan två timmar. Hundarna fick springa lösa. Tingesten va jätteglad. Han studsa inte lika mycket som den andra hunden. O tur var väl det. Dom va mer än skitiga när vi kom hem. Sen åkte tingesten på lite rakning. Så nu ser han riktigt bra ut. Man ser hans nos. Men i övrigt är han lika långhårig. Eller nä. Han blev rakad på bröstet oxå. Båda hundarna åkte i badbaljan. Sen blev det donken. Smaka lika bra idag. Dom hade ju chilichessetopparna! Efter det åkte jag hem o vilade middag. O framåt kvällen åkte vi på hockey. Kan man tänka sej att Tanten va på hockey. Men det var bara för att det var massa bekanta som spela. Dom flesta spela hellre än bra. Blev en hel del kullerbyttor på isen. Kim tyckte det var kul. Massa färger som rörde sej. O så ismaskinen. Gul o fin.


Ja det var väl min dag idag. Blev inget storstäd som jag hade behövt. Imorn väntar utställning. Bara inte barnet bangar. Hon är så nervös... Va där förut o sprang runt lite för henne. Men deras uppfödare hade berättat hur det går till.  O va gör det om hon inte är ett proffs direkt? Det är bara kul att få en bedömning. Ska bli kul o se yrvädret Cesar. Han är väldigt glad i andra hundar. Rapport följer...


Over

Av L E - 20 mars 2009 21:33

Så var det helg då. Har varit en lång vecka. Trots att jag haft o göra hela veckan. Varje morgon vill jag bara gå o lägga mej efter frullen. Men jag vet nog hur det blir imorn... Jobbet rullar på. Betar av mitt nya uppdrag sakteliga. Kul det med. Till veckan måste vi ringa dom andra o jäkta på dom med deras avtal. Vi har ju fått ett eget telefonnummer. Så nu ska det va lättare att få tag på oss. Blev lite kvar av fredagsmyset. Så det ska jag ta med till hundutställningen. Kan va gott o ha o tugga på nåt medans man väntar. Brukar ju ta lång tid sånt där. Vet inte vad vi har för nummer. Blir ett himla spring mellan ringarna. Är väl iaf fem kompisar som ska ställa sina hundar. O alla måste ju filmas o fotas! Barnet ska styla sej med lösnaglar. Ja jag säger då det. Men det är väl kul att hon inte blivit som mej o bara har nåt på för att skyla kroppen.


Idag har jag tvättat. Ska snart ner o hämta upp allt. Bäst att flytta tvättkolven oxå... O så har vi hunnit med en promenad. Hunden är så rolig. Rätt som det var kom han med en kotte. Kastade den ett par gånger innan den blev smulor. Sen skulle han försöka hämta en pinne som tydligen växer ut från ett träd allra längst ner vid marken. Gick inte så bra. Den satt fast. Han pep o gnällde o va helt förstörd för att den inte lossna o vi bara gick. Imorn ska vi ta en längre promenad. O då ska vi ta med en av tingesterna, är det sagt. Men han drar så. Antar att det är för att hans matte går så snabbt. O inte kan han springa lös som MrB gör. Vi ska ta med min GPS. Vi ska gå en väg vi cykla en gång. I mörkret. Så vi vet inte riktigt var vi ska...


Dagens reflektioner: Det har forskats i två saker som jag konstaterat för läänge sen.

Nr1: Att storlekarna har blivit mindre. Är inte bara jag som blivit större. Förr var large STORT. Nu är det nog knappt att en 14 åring kan ha det. Har dock inte studerat om det gäller 38/40 storlekarna oxå.

Nr2: Att användande av hudkräm torkar ut huden så man måste använda mer kräm. Jag ska nog bli forskare. Eller ringa nån forskare eller tidning så fort jag konstaterat nåt. Så kanske vi besparar massa pengar på konstig forskning...


Annars blir helgen lugn. Eller nä. Jag ska försöka röja hemma. Idag diska jag innan promenaden. Men förövrigt ser det ut som jag nyss flyttat in. Har bara ställt ner allt på golvet. Har inte ens läst posten. Fattar inte hur folk hinner med o ha ordning hemma... Jaja. Det är ju bara jag som ser. Eller lider över. Katterna säger inte så mycket. Soffan o sängen är ju iaf så dom kan ligga där.


Over

Ovido - Quiz & Flashcards