Alla inlägg under juni 2010

Av L E - 30 juni 2010 21:30

Vaknade jätte tidigt o gjorde mej klar för promenad. Men då fick jag ett mess att det va inställt pga regn. Suck. Så jag tog mej en tur på cykeln. Men bara tre km. Vill ju inte bli föör mager. Efter det lite frulle o vila på soffan innan det va dags o ta tag i dagen.


Första projektet va o ringa o fixa undan mangeln. Skulle väl inte va nåra större problem. Bara o vänta tills han ringer tillbaks o kommer o tittar på det. Frågan är bara hur mycket det kostar. Men då får det göra det om folk inte är villiga o följa med ner med en slägga o slå sönder den i bitar o sen frakta bort. PUNKT!


Sen satte jag fart o ta det sista i sovrummet o hallen. Upptäckte att bultarna började simma lite på sniskan. Så det blev akut byte på vatten. Det är helt sjukt va filtret blir skitigt. Eller man kanske ska säga att pumpen är effektiv. Men nu är den ren. Slängde massa växter för dom oxå. Dom river ju bara upp dom o stökar till. O så va dom fulla med alger. Malarna gör inte sitt jobb!


Mitt i allt blev jag avbruten av en kompis som ville ha reda på va doktorn sa. O samtidigt ringde dom som skulle fixa bort mangeln. Så jag fick springa ner i visa den. O det va väl inte riktigt va dom trott. 4 sten plattor som är 1 m2 och en dec tjocka. Plus stativet med göör tjocka brädor. Så nu är det bara o avvakta pris och datum. Tänk va jag kan fixa...


Lyckades hitta en hall. O städa åt kaninerna. Så jag är rätt nöjd med min dag. På eftermiddan åkte jag till mamma en sväng. Men innan det råka jag få syn på fiskbilen och stannade till o köpte lite fisk till pappa o mej. O rackarns va gott det va då. Det är tur att det är lite smådyrt så man inte köper det varje dag. 115 spänn för två filéer och två burkar med klägg. Men gott va det.


På vägen hem ringde jag en kompis. Det gäller ju o utnyttja dötiden. Han är så rolig. O har så många konstiga projekt. Så samtalet slutade med att han kom upp o hämtade ett tält jag har i källaren.


Over

Av L E - 29 juni 2010 20:30

Vaknade tidigt o beslutade mej för att följa med på promenaden. Klev ut före utsatt tid men det kom ingen. Stod o vanka o spana ut över nejderna o såg dom på andra sidan gärdet o knallade för o möta upp dom.


Idag är dagen som doktorn ska ringa. Kul o gå o fundera när han kommer ringa. Klockan åtta eller fem? Har tre lappar som jag ska kasta i örat på honom. Ska bli intressant o höra vad han har o säga. Min morbror är oxå sjuk. Men han hade fått massa apparater som skulle testas hit o dit. Men så har han pacemaker oxå. Kanske lite skillnad. En annan är ju ung o bla bla bla.


Har försökt fixa nåra av mina måsten på listan. Men det går segt. Har iaf lyckats diska och stryka kläder. Man borde ju sätta fart o fixa ett par till av måstena. Men semestern är lång... Lyckades iaf börja o röja i sovrummet. Så nu är jag nästan klar med det.


Mitt i allt så hitta jag en kompis som va i nöd. Så jag åkte dit o hjälpte till o måla huset. Men före det va jag ju tvungen o duscha. Det va ju en karl jag skulle till. Det va riktigt kul. Göra nån nytta o se nåt annat...


Lagom tills vi va klara o jag skulle åka ringde doktorn. Äntligen. Hade ju väntat hela dan. Men han hade inge roligt o berätta alls. Jag va inte alls sjuk. Nä men så bra då. Eller inte. Fick inget vettigt ur doktorn. Mer än att jag kunde fortsätta använda mina strumpor i väntan på nästa doktor besök. Tack då. Jo. Han skulle ordna ett till ultraljud på magen. Så med lite tur kanske dom kan ta det samtidigt som det andra...


På kvällen va det styrelsemöte. Det första med nya styrelsen. Vi hade fått in lite saker o ta upp. O jag åttog mej o fixa undan stenmangeln som stått o dammat x antal år. Sen la jag mej i badet o läste bok.


Jag hade fått ett brev från doktorn oxå. O det är ju fantastiskt. Vem som helst kan nog bli doktor. Den här va biträdande överläkare. I mina ögon betyder det att han är snäppet under överläkaren. Och borde kunna en hel del. Men han va inte ens påläst om det han trodde jag hade. O så hade han skrivit fel namn på brevet...


Over

Av L E - 28 juni 2010 21:00

Äntligen har min officiella semester börjat. Listan med alla mina måste är fortfarande kvar. Har börjart med att bloggat ikapp. Låg en vecka efter. Inte mitt fel att datorn är seg. Eller? Har börjat knapra mina vätskedrivande igen. Märkligt att de fungerar bättre på morgonen. O så toppar vi med lite pulver oxå. Jag ska allt komma i baddräkten till nästa sommar.


Jag missade promenaden igen. Va för trött. Istället satte jag fart med tvätten. O på eftermiddan va det dags för ett besök på stranden igen. Dom andra hade lagt beställning på lite saker som jag fick hämta upp. Vi va nästan själva på stranden. Men det dröjde inte länge innan det kom mer folk. Ena hunden tyckte det va jättekul o sprang efter barnen. Det badades nån timme o sen ringde barnet och jag fick rycka ut som djurpolis.



Trots blåst så kom parasollet upp



Varför ska vattnet va i hinken?



Skitkallt



Men ska va i ändå



Världens ledsnaste hund.

Bunden 10 meter från vattnet



Världens gapigaste hund



Trilla på ändan



Något lyckligare utan snöre...



Notera korven...



Cool brud posar                                


En skatunge hade landat på deras terass o käkat hundmat. O det gilla inte hundarna, TINGESTERNA mena jag ju. Så skatungen blev skrämd o fastnade mellan skjutfönstret och staketet. O den va så dum. När jag öppnade skjutdörren hoppa den bara längre in. Inte ville jag köra ner handen där inte. Men till slut fatta den att den kunde fly och skuttade ner på gräset o sen flög den iväg. Va samma visa förra året. Svärmor ringde o jag fick rycka ut.



The bejb...


Sen tog jag med mej barnet ner till sjön. Men där va dom redan på väg hem. Så det va bara o vända igen. Barnet ville inte hem. Istället hamna vi på donken. Så långt kom jag med min diet. Får börja om imorn igen... När jag kom hem däcka jag på soffan.


Over

Av L E - 27 juni 2010 22:00

Vakna tidigt idag. Men ändå för sent för att hinna med promenaden. Så efter frullen fråga jag matte om vi skulle hitta på nåt. Fick mej en bassning igår för inte hon fick följa med till stugan. Men dom va ute på annat då. O så håller dom på med husvagnen. Men vi bestämde iaf att vi skulle ut o gå på landet.


Promenaden börja ju bra. Hunden sprang som vanligt hit o dit. O så Skulle Pontus göra det samma. Men då börja bromsarna komma fram. Bara o sätta henne i vagnen igen o springa. När vi kom fram i solen gjorde vi ett nytt försök. Då gick det lite bättre eftersom det blåste oxå. Så det blev väl inte nån promenad i motionssyfte. Men ute va vi. O fick både frisk luft o sol på oss.



Plockar blommor



Fina sommarbarn



Hon plockade nästan buketten själv



På promenad med hunden



Husse jobbar

När vi kom hem fortsatte buseriet. Studsmatta o pool. Men solen vill inte riktigt lysa där poolen stod. Så vi fick flytta på oss. Då börja det kurra i magen. Vi begav oss iväg i bilen. O hamna i Örebro. Suck. Dom skulle handla grejjer till vagnen. Vi stanna till på Pizza hut. Lite väl galna priser. 109 för en buffe o dricka. Men gott va det. Riktiga tjocka pizzor med tjock ost på. Som det va på clock. Det va så gott att jag hade kunnat sitta där en timme till. Men vi hade tydligen bråttom.




Finaste hunden



Husse tar igen sej



Uj så "ledsen" man kan vara



Lektant! Kom o butta på oss!!!



Man fick coola tatueringar!!!


Nästa anhalt va Net on net. Jag hade stora förhoppningar om denna affär. Men blev lika besviken som på Media Markt. Det va inte alls billigt. 4000 för en 32" platt tv. Som det va rea på. Eller 8000. Jag hitta iaf en ny mus. Min gamla har lagt av. O den jag har nu har ingen scroll. VÄLDIGT irriterande! Har inte vågat koppla in den än. Min dator är tillräckligt knepig ändå...


När vi kom tillbaks hem så åkte vi ner till sjön. Hunden ville bada. Så vi va där en timme eller nåt. O Pontus tuffa te sej o knalla rätt ut i sjön. Va knappt det va skönt ju. Sen skulle hon hoppa från bryggan. Så gör man ju i badhuset. O hunden hoppar ju från bryggan. Alltså den där stranden gillar jag inte. Den må va lång o ha flera bryggor. Men mitt på dan skiner solen från fel håll. Gräset är stenhårt o vasst. Det ligger massa vass o pinnar efter strandkanten. O stranden består av grus som är som jag vet inte vad. Inte är det nån mjuk finkornig sand. Gör ont som bara den i fötterna. USCH!




Here we go!!!




Kallt



Kastar pinne



Hunden alltid på språng



Väl hemma i mitt eget hem började jag ta tag i den där långa listan med måsten jag skrivit. Usch va den är lång. Tycker inte jag kommer nånstans. Men jag har iaf fixat ihop tvätten tills imorn och varit o handlat.


Over

Av L E - 26 juni 2010 22:00

Vaknade som vanligt tidigt. Men för sent för att hinna med promenaden. Får ta igen det nån annan dag, kanske... Istället åkte jag ner till sommarstugan och hälsade på mor o far. Vis av mina tidigare erfarenheter av solen så smörjde jag in både ben o fötter.


Som vanligt lyckas jag tima in när maten är klar. Bara o släntra in till ett dukat bord. Efter maten klev vi ut i skogen för o jaga lite svamp. O det va just det det blev. Lite. Vi hitta väl iaf tio stycken små krakar. Så när vi kom tillbaks blev det lite mer mat. Omelett med färskaste kantarellerna. O så lite paj. O lite annat gott.


På kvällen va det tänkt att vi skulle spela lite boule. Men de folket för trötta. Istället blev det en tur till boa. Hitta lite "nya" reglage till Brorsan, om han nu kommer i blöt. O en matta. O ett par väggkorgar. Var jag nu ska ha dom... Men man behöver väl alltid gömma nåt.


På vägen hem hoppa jag in till ett par kompisar. Tänkte reka lite mer om mina semesterplaner. O rätt som vi satt där hade min hund tagit grannhunden o smitit dit han med. Inte vet jag om han såg min bil eller om han skulle spana in löptiken...


Over

Av L E - 26 juni 2010 09:00

Orka inte med nån promenad. Hade ju bara sovit nån timme på natten. Istället fastna jag som vanligt vid datorn tills det va dags o dra på midsommarfirande/kalas. Men som vanligt tror jag ju att jag har mer tid än jag har. O i sista stund blir det bråttom med dusch o kläder.


Jag kom iaf till firandet innan den utsatta tiden. O inte va jag sist heller. Det blev först käk och sen lekar kring midsommarstången. Och efter det blev det uppträdande av min kompis moster och hennes två barn. Ena pojken är tydligen musiklärare och spelar på en räkbåt på somrarna. Mostern har visst spelat i nåt band för 35 år sen. Men det lät bra och födelsedagsbarnet va nöjd. Senare skulle det spelas kubb och fotboll. O så ätas lite till såklart.



Husägaren hälsar välkommen



En rar liten stuga



Parkeringen va full



Bin Laden va på besök



Folket hopade sej vid buffen



Kön blev lång



Grenarna växte uppåt



Bordet med paket



Pubilekn satt bänkade när paketen skulle öppnas



Barnen va mest nyfikna



Alex va först o testa



Bandet



Födelsedagsbarnet njuter



En dans med Kurre



Ett riff av basisten



Linda o hennes kompis



Rasmus



Syskon



Gitarristen stylar



Mer dans



Mostern



Systrarna sjunger kära mor




Det spelas kubb

           


Tacklingar

               



Trubaduren

         


Flärra pustar ut        

                                           

            


Systrarna leker Metallica



Familjen dansar o ler


På natten fick jag köra ett par till Örebro. Dom skulle på charter till Magaluf. Så jag va rätt mosig när jag kom hem. O väldigt trött på berusade människors söl.


Over

Av L E - 25 juni 2010 09:30

Äntligen sista arbetsdagen på länge. Jag har haft lite semesterångest. Funderat på om man verkligen ska ha semester eftersom jag egentligen inte har så mycket inplanerat. Men under de senaste veckorna så har jag faktiskt lyckas att få ihop ett litet semesterschema. Jag har lagt in om en till vecka. Kom på att de jag har nog inte räcker. Ena veckan vill jag göra inget. En roa mej o den sista vila inför nästa 50 veckors jobb. Behöver en till för att hitta lägenheten igen.

Det funka bara bättre med nya systemet. Samtalen tar inte 40 minuter längre. Utan max 10. Men nu kommer jag ju glömma allt när jag är ledig. Och? Då får dom väl komma tillbaks igen dom där hjälparna.

Efter jobbet fira jag med ett besök på donken. Det va fortfarande samma färg på glasen. Men det kvitta. Det va den fina blåa färgen. Åkte hem o käka upp allt, laddade alla paparazziverktyg o stack på fest.

Även denna gång va det rätt så städat. Dom hade precis slagit på grillen när jag kom. Så det va nästan bara o sätta sej vid dukat bord. Eftersom det va midsommar så va min plan att ta en grogg. Drink mena jag. Grogg har bara två ingredienser. Mitt första val var en San Fransisco. Det va hur länge sen som helst jag drack en sån. Men va dom andra inte visste va att det bara va 1/15 del med sprit. Den andra skulle Anna va med o blanda. O då hälldes det i. Men jag lyckades finta bort mer än hälften.

Nåra av sällskapet

PopTony


Sen blev det snurra flaskan. O jag råka sitta vid bordet så det va bara o dricka. Nån Tequila. Rosa va den. Men det gick väl. Råkade bara ut för snapsen fyra gånger. Men de va så små att allaihop kunde räknas som en. Men jag drack. Och hade trevligt. Husse tyckte jag skulle dricka mer. Så kanske NÅN(o så veva han ut med armen mot singlarna) ville ha mej eller om det va tvärtom. Va gulligt att han tycker jag behöver nån... Blev kvar till in på halva natta innan jag lämna de andra fyllona.

 

Snapsleken


Snapsen

   

Drinken på väg att ta slut

 

Glada tjejor

 

Husse leker hund    

Husse ber en bön eller nåt

     

PopTony börjar bli suddig

         

Släkt träff

Over

Av L E - 23 juni 2010 21:00

Promenad igen. Nu är det nästan så jag är helt inne på det igen. Här ska ändras kroppsmått! O promenader funkar ju när jag börjar inte börjar för tidigt på dan.


Jobbet rulla på lite bättre. Men så fick man en smäll. En arbetskamrat ska börja plugga. Hon har kommit in på skola till hösten. Så kul för henne då. En till som man blir av med. Nåra av de som pluggar nu är tillbaks över sommaren. Men en av dom har sagt upp sej. Tråkigt. Bara jag o dom nya kvar ju.


Har försökte rensa bland mina mail. O där hittar man som vanligt massa intressanta saker. Det finns massor av myter kring bantning. Här är de vanligaste som ViktVäktarna konstaterar är osanna:

1. Man går inte ned i vikt om man äter för lite
2. Kryddstark mat och kaffe ökar förbränningen
3. Motion före frukost förbättrar viktminskningen
4. Man ska inte äta efter 18.00
5. Det går att punktförbränna fett
6. Man måste äta efter träning
7. Muskler väger mer än fett - därför går man upp i vikt när man tränar


Hm... För lite äter jag inte. Ah! Kaffet. Jag får nog börja dricka kaffe. Motion för frullen är ju bra. Är ju ändå uppe. Inte äta efter kl 18? Kl är väl alltid efter 18. Klart det går o punktförbränna fett. Hört talas om fettsugning. Måste äta efter träning. Bäst o träna före 18 då. Eller? 1 kg muskler väger massa mer än 1 kg fett.


O så lite tips om att få död på flugor. Flugsmälla, flugtejp, el flugfälla och den köttätande växten.


Raskt över till mygg. Det som funkar: Kläder som täcker. Djungelolja som innehåller DEET. Nät. Det som inte funkar. Myggspiral o Tekniska vågor. O så sägs det att dom dras till starka dofter.


Over

Ovido - Quiz & Flashcards