Direktlänk till inlägg 19 december 2014

Julfester o ångest

Av L E - 19 december 2014 21:30

Jag har varit på två julfester. En med jobbet där vi fick lite mat o sen vidare på en julgala. Jag verkligen hatar sånna tillställningar. Åka i samlad trupp. Umgås med massa folk. Stökigt. Inte veta när eller hur man kommer hem. Ångest så in i norden! Men det vara bara att andas och ansluta sej till de andra. Nån gång ska va den första i den här utvecklingen. Först på en buss. Sen till restaurangen. Sen till bussen igen. In i en arena. Arenan va nog värst. Gå till andra sidan entrén. Sen uppför tre trappor. Sen gå en bit igen. När vi hittat rätt port vi skulle igenom, så skulle man upp 6 trappor till. O det va tokbranta. O sen va sittplatserna längst bort... Mina stackars ben. O svindel! Bäst att sitta still. Ett snedsteg så hade man ramlat ända ner på scenen...


I övrigt va det en kalasshow. Lena Ph, Lasse Berghagen, Timbuktu, Uggla, Ace Wilder. Peter Settman o David Helenius som konfrencier. Peter o David showade o bjöd på sej själva. Publiken intervjuades och bjöds upp på scen för lite mer ”pinsamheter”. När showen va slut va det dags för samma väg tillbaks. Jag som inte ser nivåskillnader... Försökte hålla mej i räcket för att inte ramla. Men räcket va inte i proportion till trappstegen. Så man kände sej som ett litet barn. Ett steg ner o räcket va ovanför huvet, typ... Men det gick bra. Vi tog oss ner o genom alla långa korridorer o trappor o ut i bussen o hem kom jag. Så här med facit i hand känner jag att jag borde göra sånt här oftare. Kanske ta nån arrangerad båtresa eller gå på nån annan konsert eller liknande. Jag gick ofta på konseter när jag va tonåring. Våran stad va en metropol för konserter. O man gick på alla. O längst fram skulle man stå såklart. Jag har t.o.m åkt på en egen arrangerad bussresa till Stockholm på konsert. Så varför inte nu? Tråkiga, tjocka, lata tant!!!


Den andra julfesten va med Korpen och på säkrare mark. Bruksgårn. Och med bekanta. Som vanligt bjöds det på kalasmat, trevligt sällskap, lite lotterier o utmärkelser. 


Over 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards