Alla inlägg under april 2015

Av L E - 4 april 2015 23:00

Efter resan till stugan o all frisk luft, så kom John Blund tidigt. Tänker som sagt inte lära mej att min kropp inte orkar göra saker som jag tycker är kul... Redan klockan åtta börja jag gäspa. Försökte lura mej själv med lite popcorn. Men icke. ZZZzzz...


Självklart vaknade jag tidigt. Typ halv två. Drömde att Patrik o jag satt där han jobbade o var vakter. Det hade varit mycket inbrott så vi fick sitta där o skrämma bovar. Passa telefonen o skriva upp nr som ringde. O cykla efter bovarna... O när jag ändå va ute o cyklade så kände jag mej så pigg. Hade sån lust att ta mej en promenad. Men mitt i natten? Själv? Nä!!!


Lyckades somna om o vaknade till ett vitt land. Det hade kommit lite vit fin snö. Jag kände mej fortfarande på g o hade samma motioneringssug. Så efter massagen tog jag en repa till återvinningen. Kände mej som en kesande kalv. Men bäst att inte överta sej. Jag promenerade ju faktiskt i stugan oxå... Så istället gick jag hem, käkade lite frulle o drog igång hemma. 


 

Det är lixom dags att hitta den där lägeheten jag betalar för. Har lyssnat på min trötta kropp på tok för länge. Jag lyckades hitta en spis och diskbänk. Känns som man gått fel när man tittar på den sidan... Lyckades småplocka lite innan det va dags att kolla klockan. Jag skulle sälja bingolotter. Men hade ingen aning om när. Ups. Saved by the bell, igen. Jag skulle iväg två timmar tidigare än jag trott. Bara att rappa på


 

Min lilla solkatt...

Ger Buster som försöker ta hans plats en vinge


Gick segt att sälja. Sålde bara tre. Ibland har man turen att det sitter nån annan än tiggarna brevid. Är lixom lite trevligare att prata med än att lyssna på pantmaskinerna o dörrar som öppnas o stängs o värmefläkten som drar igång. När mina två timmar gått va det dags att handla lite. O så hade jag blivit hungrig igen. Köpter med lite glass till kaffet o lite sushi. Kinan har börjat med det. O syrran har lurat mej att börja gilla det...


   

 

Smaka bra. 70kr


Kim hade ringt mej på morronen o meddelat att Kitty äntligen hade fått sina kattungar nu. Så det va bara att styra kosan dit o kolla på dom. Jag va så ivrig så jag bara ställde maten på bordet. Orkar bry sej om glass o youghurt som ska stå kallt när det fanns nya kissar!! Jag ropade på Kitty men hon svarade inte. Så det va bara att leta. Hittade henne i Robyns säng. Där låg en stolt mamma o kurrade. En, två, tre. Fyra kissar! En svart o vit. En röd. En vit med nåt kinesiskt tecken på ryggen o en vit med sköldpaddsfläckar. Fotade de små fräsande djuren o gick sen upp. Dunk. Kitty följde efter mej. Gav henne lite räkor som födelsedagspresent. Smaka himla bra.


 

Så liten o fin

 

va säger man??


Sen kom de andra hem. Så då blev det kaffe o glass o påskkärringar o studsmatta o crossåkning. O en väldigt trött Robyn. Men det ville hon inte erkänna. Gjorde allt för att inte somna. Men så somna hon halvt hängandes på armstödet, kollandes på Robban när han åkte. O så kasa hon ner när Patrik kom. Men nä. Där orka inte kroppen. ZZZ zzz... O jag våga inte röra mej. Bättre att hon sover än hur.


 


Innan jag åkte hem tog jag svängen förbi en annan kompis o kollade läget. Blev kvar resten av kvällen på lite mat o prat. Trevligt som vanligt.


Over 

Av L E - 3 april 2015 18:15

Just idag mår jag bra. Just idag är jag stark... Bäst att passa på. Hade bestämt sen länge att vi skulle åka till stugan idag. Mamma sa nja. Beror på vädret. Men med dagens smartphones så vet man vädret en månad innan. O jag hade redan skrivit i kalendern!! Går inte att ändra på!!


De kom o hämta mej o vi åkte neråt. Solen sken. Men det blåste. Åtta grader räcker väl. Jag trodde vi skulle städa o röja inför sommaren. Men det blev finlir i kuvösen. Nya persienner skulle upp. O det gick ganska bra. Vi varvade meck med mat, trav o fika. Funkade kalasbra.


Platthult



Klart!!!


Äntligen fick jag chans o testa täckningen. Har haft Span att en ny mast kommit upp. O ta mej tusan att det va fullt ös på både GSM o 4g. Vilken grej. Så nu kan man både ringa o surfa i skogen. Töpp töpp!!!


Over!!




Av L E - 3 april 2015 07:23

Igår va det en heldag på soffan. Mådde bättre efter jag spytt. Den typen av migrän har jag haft förut. Så vi får väl se. Vill helst slippa all värk. Inge kul med vare sej värk eller äta tabletter...

På kvällen var vi bortbjudna på mat hos min pojk o hans flickvän. Så jag masade mej in i duschen för att kvickna till. O tyckte mej må bättre. Jag fick skjuts in. Nä läs jag fick köra hem. Barnen va utspökade till påskkärringar.


 


Vi va först på plats. Lugnet före stormen. Dröjde inte innan de andra kom. Två ungar till o deras föräldrar o så svärmor o hennes gube. Lägenheten blev snabbt full... Ungarna stojade runt. Jag var fortfarande off så jag chillade i soffan.


  

Lilla Tindra som inte riktgt är överens med mej =/


Maten var god. Jansson, sill, ägg o potatisgratäng för min del. Korv o köttbullar kvittar. Sen blev det leta påskägg för barnen. Inte bara en gång utan massa... De delade inte på sej utan sprang ihop o letade. O på samma ställe =)


Efter massa stoj o mat va det dags att åka hem. Vi va alla mätta o trötta. Hoppas på en bättre dag och att lite mat o umgås med familjen vänder värken i kroppen


Over



Av L E - 2 april 2015 12:57

Suck suck suck!!! Är så trött på migränen. Jag slutade med mina förebyggande då jag tyckte att de inte gjorde nån nytta längre. O för att de hade så många biverkningar. Jag trodde uppbyggnaden av vitaminer o andningen gjort sitt. Men icke.


Min doktor menar att det tar tid innan allt vänder. HUR lång tid? Jag blir ju helt utslagen. Ont så jag knappt kan tänka. Tappar både humör o tålamod. Spyr. Liiiiiiite svårt att jobba då. Min ena doktor menade att jag skulle andas mer o den andra mindre. Jag förstår bådas resonemang. Men inget hjälper. Förra veckan hade jag ryggskott o va glad att slippa migränen. Men nu är jag här i soffan igen...

Just nu är jag inne i en fas där jag tycker att inget av mina behandlingar hjälper. Jag har hållt på snart ett år o boosta kroppen. Ja jag kanske är lite piggare o inte varit förkyld lika mycket. O kroppen har varit lite konstig med knak o brak o ryckningar. Men jag vill ju se resultat på kroppen oxå. Tappa nåt kilo. Min dr tog det över två år innan man såg nåt.


Jag vill se resultat. Men å andra sidan är det ju inget ansträngande jag gör. Så jag kan lika gärna vänta. Men det känns inge kul när andra som gör samma sak har bättre resultat... Man menar att jag gör för mycket saker. Jag försöker jobba, man behöver pengar. Jag umgås med barnen. O mycket mer är det inte. Men tydligen är det för mycket. Jag är trött som bara den. O tydligen så orkar min kropp knappt med att jag jobbar. Men så länge ingen försörjer mej så måste jag jobba.


Idag tog jag kontakt med min osteopat. Hon botade värken i svansen. Så jag hoppas hon kan hjälpa mej med migränen oxå. Tyvärr hade hon inte tider förrän i maj....

Dags för soffan o vila...
Over...

Ovido - Quiz & Flashcards