Alla inlägg under oktober 2009

Av L E - 31 oktober 2009 08:39

Oj va dagarna går... Va nyss helg.


I måndags morse ringde jag o fixa ny doktor till kängurun. Så efter jobbet drog vi iväg för leverans. Vi fick ta en omväg eftersom man inte får bogsera på stora vägen. Runt hela stan. Men det gick utan nåra problem. Nu är det bara o vänta tills den är frisk igen. Det var tydligen fullt på mottagningen den här veckan. Men dom skulle ta den så fort dom hann med...


Konstigt att världen är så upp o ner. Fick reda på att en kompis fått barn. O att en annan kompis har cancer. Usch hur livet är...


I tisdags åkte B2 o jag o handlade. Sen frossade vi i donken. Smaka himla bra. Jag kompenserade alla kolhydrater med lökringar och ramlösa... Väl hemma satte jag igång o gjorde kålpudding. Klockan va för mycket för att ta två rättter.


I onsdags var det dags för match. Men när jag slutade jobbet kändes det som jag tagit en miljon samtal. Va helt slut. O min matchkompis hade haft migrän under dagen. Så vi beslöt oss att ställa in. Istället blev det ett bad, lite mat o sen däcka jag på soffan. Innan halv åtta tror jag...


I torsdags gjorde jag äntligen min sista jobbaikapptid. Helt galet vad en halvtimme gör. Efter jobbet åkte jag till mamma med en bok o en katalog från hudvårdsföretag. Sen vidare hem o satte igång med nästa maträtt. Korvstroganoff. Avslutade kvällen med lite telefonsamtal och en cykeltur. Har blivit dåligt med motion denna vecka. Eller vi går ju på lurren.


Upptäckte att gula faran har stökat till i akvariet igen. Han har nog sett av ålarna o ifrågasatt varför den skulle ligga under en av växterna. Så nu ligger växten o flyter på vattnet.


I fredags tänkte jag hälsa på min hund efter jobbet. Men dom va på äventyr. Bara Alice som skrek när jag knacka på. Åkte förbi svärmor istället. Blev kvar ett par timmar. Resten av familjen dök upp. Sen blev det pizza. Det sägs att det inte är nåra kolhydrater i det. Smaka himla bra... Sen vidare hem o cykla mina 6 km innan jag stöp i sängen.


Ringde verkstan oxå för o kolla om det hänt nåt med min bil. Men dom hade gått för dagen. Så det är bara o vänta tills nästa vecka. Jag kan vänta nåra dar till bara dom får ordning på allt...


Har fått lite brev från doktorerna oxå. Den ena skriver att jag är rekommenderad medicin eftersom mina prover sist inte va tillräckligt bra. Men jag ska nog kolla upp om det verkligen behövs. Ska till en annan dr om en vecka. En ny doktor. Hoppas han har nåt vettigt att komma med. Inte bara titta på benen o säga att han inte vet vad det är. Har ju redan berättat allt i ett brev till dom. Jaja. Jag går dit med en positiv inställning o ger dom EN chans till.


Planen för helgen är att ta upp båtarna och gratta min mormor som fyller 100. Dags att sätta fart med disken. Hinner som vanligt inget under veckorna...


Over

Av L E - 25 oktober 2009 20:20

En sån härlig morgon. Tänk att få vakna o tro att man försovit sej, o så får man dra tillbaks tiden. Undrar om man får gör det varje gång tiden inte räcker till...


Igår kväll fick jag finta Flipp. Han hade varit ute o hoppat hela dan. O då kan man ju inte gå in. Han har slutat vara rädd för dammvippan. STAMP säger han o drar åt andra hållet. Så igår hämta jag en brödbit åt dom. Oj va öronen åkte upp. Bröt isär den o pratade med Floppan att det va gott. Så satt Flipp på utsidan buren, väl gömd bakom katternas lektunnel. Tänk om jag skulle ta honom! Men jag hann inte mer än vända mej om så hoppa han in o buren låstes.


  

Mina kissar kan faktiskt sova bredvid varandra...


Planen idag var diska, plocka in tvätt, fixa med alla djur, lufta matte, kryssa ikapp, forska i bilen o röja.


Strax efter åtta kom ett mess från matte. Hon ville ut o gå. Så vi tog en liten sväng. Hunden ville gå en egen runda o stack iväg över vägen mot en skog. Vi hade ju glömt en boll där en gång... Ups. Fel håll. Så han fick snällt backa tillbaks. När vi kom hem kom hans tjejgranne. Dyblöt. Hon hade badat i nån av alla husses pooler han byggt. Sen blev det bus. Va rätt nära att dom trilla i poolerna. Så stackars krakar som fick bada hundar sen...

Väl hemma blev det käk o en lång stund i telefon. Får inte nog av det på jobbet. Sen tog jag tag i lägenheten.

Fullt ös med Ellie


Bad i en av husses alla pooler...


Dragkamp om pinnen


Jag vann!!!


     

Gott med vatten


Smutsig hund...


Lyckades plocka in tvätt o fixa med akvarierna. Iaf två. Det minsta tar jag en annan dag. Det är helt galet va skitigt det blir av alla fiskar. Gula faran blev såklart arg igen. Spöa upp alla han kom över. Dumt med rent vatten o att växterna sitter fast...


Snabeldraken fick lite motion oxå. O valparnas lektyr åkte ner i källaren. Är bara tre veckor kvar nu. Har pinat mej på cykeln oxå. Sekundrarna närmade sej 20 minuter. Men då var det så nära 6km så jag fortsatte. Men sen fick det va nog. Har lyckats motionera hjärnan lite oxå. Men rackarns vad svansen sa ifrån...


Jaha. Nu är det Filip o Fredrik igen. va ju rätt kul sist. Så jag kollar dom. Inge bad idag alltså... Eller fick man ändra tiden igen?


Over

Av L E - 24 oktober 2009 22:55

Äntligen är lördan slut...


Dagen börja bra. Alla räkningar är betalda. Och drygt halvkilot i viktförlust. Efter frullen åkte jag o hämtade min hund. Innan jag ens kom upp på trappen hördes hunden tok pipa o Pontus kikna. Vi tog en promenad till hans tjej o hämtade min julbok. Men det va sååå tråkigt att gå i snöre. Hade jag släppt honom hade han nog sprungit före till bruden. Tjejen hade slutat löpt. Men mindes nog att han sprungit o nosat på henne tidigare, så hon sa ifrån. När vi skulle gå hem hade det börjat regna, så vi fick skjuts hem. Vågade inte stanna kvar länge hos matte o husse. Dom är sjuka...


Syskonkärlek.

Två som får mej att le


Väl hemma blev det lite käk. Sen ett bad. Frös som bara den. Gissa om jag somna gött på soffan sen under täcket... Hade ställt klockan tills jag skulle tvätta. Men blev väckt innan. En kompis kom med fisk. Upp med den, ner med tvätten. Sen blev det till att rensa fisk. Det va en lagom mängd. Två större abborrar o en gädda. Rätt som det va när jag diskade undan frullen, börja det prassla i fiskpåsen. Gäddan levde än! Så det va bara att bonka den i huvet tills den gav upp. O det är ju det här jag är rädd för varje gång. Att gäddan ska bita mej. Minns nog när jag stod med två gäddor på över sju kilo. Fick intala mej flera gånger att de hade varit döda sen säkert fyra timmar tillbaks. Men ändå. Det va enna riktiga bjässar. Fick ta yxa o såg för att dela dom.


Sen ner o fixa tvätten. Slog på grytan o satte mej i telefon. Efter en stund kom Gunnar. MJAU! Just ja. Grytan. Drog den av plattan o fortsatte samtalet. Efter en stund kom hon igen. MJAU! Hade glömt att hälla av vattnet. Sen fastna jag igen med mitt samtal. Vi diskuterade min bil. Och jag fick nåra förslag på vad det kan va för fel. När nästan två timmar gått var det verkligen dags att fortsätta med tvätten. Det i tumlaren hade inte torkat. Trots min jättebraiga bollar. Hade lite känslig tvätt o ville inte köra på full fart. Risken fanns ju att Tingesterna skulle få ärva kläderna...

Resten av kvällen varvades med spring till källaren, rensa fisk o mer samtal. Bilen har tydligen lagt av helt nu. BAH! Kanske ska ringa fb igen...


Igår var det dags att tappa lite blod till doktorn. Dom skulle ta nåra för mej helt onödiga prover. Jag lämnade in ett brev till dom. Har tröttnat på att benen brinner o att svansen gör ont. Så vi får väl se hur det blir. Har iaf gjort klart för dom att jag inte tänker springa på nåra löjliga uppvisningar om dom inte kan komma på nåt vettigt. Har ju redan sökt hjälp för det och visat upp mej för tre läkare. Nån måtta får det allt vara.


Efter jobbet var det dags för 18-års kalas igen. Vi va på puben o käkade mat o hade det nöjsamt. Det va två små barn med. O då plocka chiefen fram massa leksaker åt dom. Schysst! Vi hade redan förbeställt all mat. Så det va bara o vinka in den. Efter maten bjöds det på kaffe till dom vuxna o barnen fick glass. Tänkte passa på den. Men ångrade mej o tackade ja. Rackarns så kall glassen va. O kiwin o apelsinen som låg underst. Trodde tänderna skulle frysa ur käken på mej. Födelsedags barnet verkade nöjd över kvällen o alla presenter. Hon fick armband, skor, tröja, blommor, pengar, ljus o nån bok. Sen bröt vi upp o åkte hemmåt. Barnet stannade kvar för vidare firande. Jag hade tidigare fått en beställning på mat av husse. Tur donken har hemkörning... Especially for him...


Födelsedagsbarnet med den FÖRSTA drinken


Närmast sörjande


Dags att hugga in!


Efterrätten...


Annars har de senaste dagarna gått åt till tankar om bilen. Verkstan ringde i torsdags o sa att dom inte hitta nåt fel på den o allt blåstes av. Så det va bara att hämta den. Pappa har iaf hittat en kabel som inte hade nån plast på sej. Säkringen va hel. O det gick ingen ström till kabeln. För de funktionerna som sladden va till för, har inte min bil. Så jag fattar inget. Idag hade pappa hittat en slang som va röten. Men det borde bara göra så bilen går sämre. Nu startar den, men dör på en gång. SUCK!


I torsdags var det match. Tyckte vi spela bra än hellre den här gången. Min matchkompis blev t.o.m varm. Men vaddå. Jag är ju snäll mot henne. Hon har ju ont i ett knä o foten. Vill inte att hon ska få mer ont. Lustigt det där. Vi bokade en bana. Men så kom nån av dom som tränar där o bad oss byta bana. Så nu har vi bokat en annan bana...


Efter matchen åkte jag o köpte grisöron till min hund. Det va nåt jippo igen. En krona styck. Synd att man bara fick köpa tio. Kunde ju ha flörtat med dom o sagt att matte vill oxå ha. Men jag lät bli. Hunden blev såklart eld o lågor när jag kom. Strack bara in handen jag plockat öron med. Sen backa han o satte sej så fint på mattan o vänta tills han fick ett öra. Lilla Alice försökte få sej en smakbit. Men icke. MORR! Inte ens resterna fick hon ta. Men igår hade matte delat på ett öra åt dom o då gick det bra. Knashund...


Ja det va väl det för denna gång. Nu är det bingen som gäller. Just ja. Man ska ändra klockan inatt. Kul. Alltså är jag vaken klockan halv fem. O min stackars kompis som jobbar inatt. Kul. Nu är klockan tre. Nä två. Nu är klockan tre igen. O inte får dom mer betalt. Märkligt. Vad som är ännu märkligare är att en ex politiker kan sitta o lyfta 33000 i månaden i fem år efter hon hoppat av regeringsuppdraget. O så bråkar dom med dom som är sjuka o tvingar ut dom på jobb eller tar ifrån dom deras ersättning. Jo tack.


Over


              

Av L E - 20 oktober 2009 20:31

Ytterligare ett par dar har passerat i total ovisshet..


Igår kom chefen o kalla in oss på möte. Trodde sista stunden va kommen. Men vi hade tur. Bara lite repetion av lite saker vi måste bli bättre på. Sen smet jag iväg för att ev få remiss av jobbet till företagshälsovården ang min onda bak. Jag ska få testa ett svankstöd till att börja med. Får väl se om det blir nån skillnad.


Sen hade verkstan ringt. Dom undra vad som var för fel på bilen. För dom kunde inte se något. Drog allt igen för dom. Men dom hade inte hittat nåt. Möjligen att batteriet var ergat. Så dom hade testat med ett annat o bilen starta o verka funka. Så jag fråga om dom verkligen hade plockat bort panelen o inte sett nåt. Men den hade dom inte tagit bort... Hur kan man då veta om något inte är trasigt? Så nu var det upp till försäkringsbolaget. För jag kunde ju inte åka runt med en bil som kunde börja brinna. Men visst funkar bilen så. Bara o vänta på nästa samtal...


Efter jobbet var det möte med föreningen. Va inget större som hänt. Det mesta rulla på. Julbord är inbokat. Sen blev det fika. Passar ju bra för mej som inte ska göra sånt. Men men.


Sen åkte jag förbi matte. Hon hade norpat kort för mej. Så dom flyttades tillbaks. Pontus hade varit o simmat igen. O det hade funkat bra. Ingen badkruka där inte. Tyvärr är det så tidigt på eftermiddan så jag inte kan va med. Men dom ska väl fixa det där själva.


Va meningen att jag skulle ner o försöka få igång mitt tvspel oxå. Innan ringde jag bara o kolla så han verkligen slagit på spelet. Men han hade missat powerknappen på framsidan. Så jag tror problemet var löst...


Väl hemma orka jag inte ett dugg. Tänkte bara lägga mej o kolla på tv:n o sen cykla. Men jag somna visst...


Idag var en dag som alla andra på jobbet. Lyckades sälja lite. Men har nu blivit omsprungen i ligan. Promenaderna på lunchen fortsätter.


Efter jobbet åkte jag ner för att titta till barnet som va på praktik. Det hade tydligen varit SÅÅÅ jobbigt att jobba. FATTA! Värre än skolan. Nähä. Jobba-jobbigt. Hm... Kan det ha nåt samband? Va meningen att hon skulle åka med mej hem. Så jag åkte o handla lite innan hon sluta. Sen förbi pojkvännen för ett toabesök. Då ringde hon o berätta att pappa skulle köra hem henne. O hon var minsann väl förtjänt av godis. O pappa skulle, till skillnad mot mej,

stanna till vid godisaffären. Så jag stannade kvar hos pojkvännen på te o massa prat.


Ja det var väl det för idag. Nu är det dags för en cykeltur.


Over

Av L E - 18 oktober 2009 18:17

Så va helgen över för den här gången.


Igår däcka jag på soffan före åtta. Va så varmt o skönt efter badet att jag slockna. Blev väckt klockan nio av telefon. Va tvungen o erkänna att jag råkat somna. O sen klev jag inte upp för att cykla eller städa. Sov vidare o vakna med lite huvudvärk. Men jag bet ihop o la mej igen.


Vakna med huvudvärk igen. Men efter frullen blev det bättre. Nacken sa ifrån oxå. Va väl för länge sen jag sov på soffan. Lyckades röja undan lite idag. Upptäckte att Floppan har gjort plastikoperation. Hon är grå o långhårig under magen. Hon vill väl se ut som Flipp kanske. Efter maten höll jag på o somna. Så jag klev upp o fick mess från matte att vi nog kunde ta en kort promenad.


Åkte iväg o tog svängen förbi ett par andra kompisar. Va tvungen o kolla hundvalparna. Dom flesta hade redan fått nya hem. Men nåra små busar fick jag se. Fanns en till övers. Men jag passa på den. Har tillräckligt ändå. Ena kompisen har gjort magoperation. O jag har inte sett honom på säkert två månader. Rackarns va smal han hade blivit. Han såg sjuk ut. Under alla 18 år jag kännt honom har han alltid varit rund...


Sen plinga det i telefonen. Matte trodde att jag somnat... Åkte dit o tog en promenad. Hunden knasa sej såklart med bollen. Sen blev det lite bus med djurn o barn. Alice vill mest ligga i knät o bli kliad. Purr purr. O Pontus snodde mina solglasögon. Ändå hade hon sina egna. Efter en stund kom svågern på besök o fortsatte busa. Han tyckte jag skulle köpa hans bil. Men den drar tydligen mer än vad min bil gör.


Jag är sugen på glass säger matte helt plötsligt. Så vi packa in oss i bilen o åkte till donken så hon fick sin glass. Blev en sväng o kolla lite däck oxå. Sen ner o kolla till båtarna. O dom flyter än. Men bryggorna har sett bättre dagar.


Ja det var väl det för idag. Är dags att lägga sej i badet. Men först en cykeltur. Hade inte gått ner nåt denna vecka heller... Sen är det tv massa timmar. Får väl se om Filip o Fredrik är lika kul som dom brukar vara...


Over

Har du snott mitt grisöra?


    Det gör du inte om...


Nu ska du få kissen!


Fegis! Jag ser dej allt!!!     

Av L E - 17 oktober 2009 18:33

Idag vakna jag som vanligt jätte tidigt. Tvingade mej kvar i sängen till åtta. Sen blev det frulle o disk. Brann i benen igen. Så jag gjorde ett försök o få råd hos akuten. Men det va ju inte akut. Så dom hade inga tips. Märkligt. Utbildade människor som inte kan ge svar. Jag får väl ringa vårdcentralen o be om en remiss till nån som kan hjälpa mej. Har ju redan sökt hjälp där. En trodde det berodde på att jag hade vatten i benen. De andra sa att jag inte alls hade det. Jaja. Jag slipper frysa iaf.


På förmiddan blev det en tur till matte o husse. Vi skulle röja på gårn efter altanen revs för nåra veckor sen. Men först blev det en midda på donken. Tänkte ta en McFeast, liten hamburgare o ramlösa. 72 kr tack. Öh. En meny kostar ju 59. Ja men ska du inte ha en mellan strips så blir det annat pris. Va är det för ställe? Ge mej en meny o skit i om jag vill ha en mindre storlek. Nej nej. Det går inte för sej. Så jag fick väl ta en mellan strips.


Pommes smakar konstigt...


Bus med pappa


Allt ser så konstigt ut genom en ballong...


Väl hemma igen så börja vi röja. Men först var vi tvugna o dra fram släpis. Lagom kul när det inte finns stödhjul fram. Så vi koppla på bilen o drog med den. Gick nästan lättare, NOT. Husse hade snott massa grus från gårn för att göra lite bärlager till grävmaskinen. Så det va inte bara lerigt, utan gropigt. Men det gick väl till slut. Så vi slängde på ett lass med bräder. O sen skulle vi försöka flytta på andra släpkärran. Ännu svårare än släpis. Släpis har iaf luft i hjulen! Sluta med att vi fick dra fram den med grävskopan.


Stackars Släpis kompis...


Alla sätt är bra utom dom dåliga!!!


Sen börja nästa projekt. Ta upp en bandsåg från källaren. Fram med grävskopan igen. O det funka. Huset står kvar o bandsågen är hel. Efter det satte jag min lille pojk i arbete. Bilen behövde glykol. Rackarns va dyrt det är då. 69 spänn för en liter. O jag behövde tre. Hade jag vetat det hade jag köpt en stor på en gång.


Bandsågen är hel och huset står kvar!


En etsning på bandsågen


En varningsskylt på bandsågen


Lillebror övervakad av storebror


Hunden åkte i badbaljan oxå. Han va så smutsig. Badkaret är lagom stort för honom. Han kan lägga näsan på

kanten. När han va klar fick han fnatt o börja jaga lilla Alice. Hon va så busig o kelig idag. Purr purr.

Hunden badar


Alice spanar på hunden i badet


Come on katten. Vi busar!!!


Hell no!


Hunden kollar åt annat håll. JAG DRAR!!!


I tryggt förvar...



Upptäckte nåt intressant idag när jag skulle mata fiskarna. Två av dom större hade hoppat in i yngelkassen. Fattar inte hur. Det är ju nästan täckt ända upp till locket. Dom små får gå där i ett tag till. Dom blir mat annars.


Matte har hittat sin mössa nu. Hon som hade letat ÖVERALLT. Den låg så fint i en garderob... Jaja. Men då har hon tre nu, som hon vet var dom är.


Såg nåt lurigt i skogen förut. Det va samma färg som grannens katt. Men den är rätt så långhårig o det här såg slätt ut. Fundera på om det kunde vara en sten jag missat. Letade reda på kikaren. O då hade det flyttat på sej. Det va grannens katt. Dumt o ligga i skogen o sova. Han kan väl gå upp på sin balkong o lägga sej. Med risk att hans matte tar in honom...


Ja det var väl det för idag. Nu blir det bad o en ny bok.


Over                                            

Av L E - 16 oktober 2009 20:28

Oj då. Vart har veckan tagit vägen? Vips så blev det helg...


I torsdags ringde jag verkstan. Men det verkar som jag får vänta nåra dar till. Det ska kalkyleras o förhandlas.


Efter jobbet blev det match. Med tennisbruden. Hon va i bättre form än sist vi spela. O som vanligt spela vi hellre än bra. Men det va kul ändå. Studerade ny teknik från dom som träna. Dom la ut tre bollar i varje hörn o sprang hit o dit o gjorde volter o snärtade till bollarna. Sen blev det bad o det sista av boken...


Idag var en hektisk dag på jobbet. Ringde som tok. Gjorde tappra försök att sälja. Men icke. Det är väl inget att fundera på om jag ska tjäna 80 spänn eller inte? BAH!


Efter jobbet åkte jag för lite massage. Hade hoppats på lite knådning o det onda i baken skulle släppa. Men hon hitta inget som kunde vara orsaken. Får nog ta o besöka doktorn nån dag om det fortsätter toka sej.


Sen fick jag besök av en kompis som är allergisk mot djur o damm. Så tokigt o komma hit då. Är liksom ingen surprise hur jag har det här... Hoppas han överlever.


Ja det var väl det för idag. Nu blir det bingen o lite popcorn... Imorn ska jag nog försöka fixa på andra däck på bilen. Det ryktas om snö...


Over

Av L E - 14 oktober 2009 19:31

Jaha ja. Då har ännu ett par dagar passerat.


I måndags vakna jag med huvudvärk o tänkte nästan va hemma från jobbet. Men efter frulle så var jag fit igen. Ringde jobbet o talade om att jag skulle bli sen. Jag va ju tvungen o fixa med försäkringsbolag o sånt. Anmälan va inga större problem. Men sen skulle jag ringa o boka tid med en besiktningskille. O han va på semester. Så jag åkte till jobbet.


Jobbet rulla väl på som vanligt. Förutom att min promenadkompis va sjuk. Men det gjorde inget. Hade fullt upp med o ringa till försäkringsbolaget o fixa. Till slut hade jag bokat både besiktnigstid och bärgare. Men den ena jag prata med sa att det nog inte skulle gå på brandförsäkringen. Det va tvungen o va öppen låga. O HUR ska jag veta det? Hann liksom inte slita dän panelen o kolla. Men sånt där ser väl de utbildade...


Efter jobbet blev det en promenad med matte o hunden. Hunden va knasig som vanligt. Han hitta en boll o släpade med. Så vi kasta lite med honom. TILL kanske det heter. Han gjorde vurpor över leråkern o slirade runt. Såg kul ut. Tur inte husse såg va lerig han blev. Men det försvann efter ett par vändor i diket. Vi testa lite sök på honom oxå. O det gick väl så där. Han irra runt på åkrarna bland komockor. O sitta still o vänta på att få leta efter bollen va jobbigt. Han råka sätta fart på nåra kalvar oxå. Såg ut som dom lekte ihop.


Igår kom bärgaren och hämtade min bil. Trodde jag skulle få reda på hur det blev under dan. Men icke. Bara o vänta... Matte hade tagit lite smygkort genom persiennerna. O hunden brydde sej inte om att det kom en stor bil o backa in på gårn o tog min bil. Sicken vakthund han är...


Efter jobbet trodde jag det skulle bli soffan. Men matte va på för en promenad. Ingen åkertur den här gången. Pontus skulle hållas vaken. Så då blev det villakvarteren. Liiiite mer o titta på. Hon är så kul. Hon har ett eget snöre till hunden. O håller upp det o flinar. O tror att det är hon som håller i snöret o hunden i andra änden. Sen blev det lite bus med kissen. Hon gömde sej i barnvagnen. Va säkert varmt o skönt i åkpåsen. Väl hemma blev det bad o bok.


Idag trodde jag verkligen dom skulle ringa. Men inte idag heller. Härdar ut en stund till. Efter jobbet tog jag med matte ut på luftning i affären. Köpte två mössor åt henne. Hon har en himla förmåga att slarva bort dom... Köpte mej en jag med. o ett par vantar. Sen åkte vi förbi systerdottern o kollade in deras hus. Dom har nyss flyttat till landet. Men inte fick vi nåt kaffe där inte. Så vi åkte hem o busa med kissen o hunden.


Ja det var väl det för denna stund. Nu blir det en tur på cykeln. INNE! Är för kallt ute.


Jo. Gissa vem som leder säljligan på jobbet igen? Tsss...


Over

Ovido - Quiz & Flashcards