Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Livet efter 45

Av L E - 20 september 2015 00:16

Jaha ja. Kanske dags att uppdatera. Ångrar mej så att jag inte fortsatte skriva när jag va igång. Det har hänt så otroligt mycket. Men jag hinner nog få in det här.


Jag har ju fyllt 45. Det kändes lite konstigt att läsa grattiskortet som kom. 45? Jag?? 45 låter ju göörgammalt ju. Men man är inte äldre än man gör sej. Som vanligt firade vi hos mamma. Rätt praktiskt att fylla år samma dag som mamma. Man slipper sånna bestyr. Jag är ingen sån partymännsika som vill stå i centrum o bjuda folk. Sen säger jag inte att det är kul med kalas o tillställningar. Eller jo lite. Har fortfarande svårt för att vara anständigt klädd o behöva bete sej. Skyller allt på min sjukdom...


Dagen innan va syrran o jag på bio. Tyvärr va det inte den filmen jag trodde. Men vi va där o umgicks. Efteråt jagade vi reda på syrrans favoriträtt, sushi, i Dfs. Så vi käkade hos mej. Whiskey, som annars är livrädd för typ allt, satt brevid syrran hela tiden. Man slutar aldrig förvånas!!


Födelsedagen rullade på med gratulationer på jobbet, pinsamt. Sen hem till mamma som sagt. Den stackars lilla skara som är kvar av närmast sörjande va redan på plats. Mina två mostrar. Känns bara konstigare o konstigare för varje år det är nån som fattas. Men så är livets gång... Mamma hade köpt en smörgåstårta med tonfisk. Smaka himla bra. I present fick jag två blomkvastar, lotter, pengar och en sån där hip scarf. Innan hade jag fått ett nytt badrumsskåp, skor och en stekpanna. Så jag är nöjd.


Annars rullar livet på med jobb och ungarna som kör musten ur mej så fort de bara hinner =) Förra helgen gick vi walk of hope. En liten promenad till förmån för barncancerfonden. O idag var vi i Granbergsdal och tittade på kolmilan de tänt. Anna o Kim stack på bio direkt när vi kom hem. Kvar var en ledsen Robyn som inte ville åka bil med pappa. Så vi lyckades muta in henne i bilen med löftet att jag skulle med i min bil. Vi hamnade hos svågern där vi blev kvar ett par timmar så ungarna fick busa.


   

Om två dagar är den här nedbrunnen

 

Så här roar man sej på landet

 

Pappan har koll på lillan

 

Eller?

 

Eller??


Förra veckan va det invigning av våra nya lokaler på jobbet. Vi flyttade i maj. Men nu invigdes det av bossarna från HK. Men bandklippning, röda mattan, snittar o champange. Vi fick en egen invigningsfest med en mindre award och mat beståendes av pulled pork. Trevligt!!


     


Nu i veckan va det dags för Ödemdagen. Jag och en annan styrelsemedlem stod på lasarettet och visade upp oss. Som vanligt är det svårt att få till sej folk. Kanske för vi stod framför tavlan kyrkan hade. Kanske för att folk är livrädda att bli påtvingade ett abonnemang eller nåt. Men vi haffade några läkare och stack till dom våra informationsblad. På flertalet av de vi pratade med så hade de hört talas om ödem. Men f-n vet om de skulle koppla samman om de såg det IRL, på mottagningen. Jag har ju inte fått rätt diagnos trots jag träffat massa läkare...


Over

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards