Direktlänk till inlägg 4 april 2015

Lördagsäventyr

Av L E - 4 april 2015 23:00

Efter resan till stugan o all frisk luft, så kom John Blund tidigt. Tänker som sagt inte lära mej att min kropp inte orkar göra saker som jag tycker är kul... Redan klockan åtta börja jag gäspa. Försökte lura mej själv med lite popcorn. Men icke. ZZZzzz...


Självklart vaknade jag tidigt. Typ halv två. Drömde att Patrik o jag satt där han jobbade o var vakter. Det hade varit mycket inbrott så vi fick sitta där o skrämma bovar. Passa telefonen o skriva upp nr som ringde. O cykla efter bovarna... O när jag ändå va ute o cyklade så kände jag mej så pigg. Hade sån lust att ta mej en promenad. Men mitt i natten? Själv? Nä!!!


Lyckades somna om o vaknade till ett vitt land. Det hade kommit lite vit fin snö. Jag kände mej fortfarande på g o hade samma motioneringssug. Så efter massagen tog jag en repa till återvinningen. Kände mej som en kesande kalv. Men bäst att inte överta sej. Jag promenerade ju faktiskt i stugan oxå... Så istället gick jag hem, käkade lite frulle o drog igång hemma. 


 

Det är lixom dags att hitta den där lägeheten jag betalar för. Har lyssnat på min trötta kropp på tok för länge. Jag lyckades hitta en spis och diskbänk. Känns som man gått fel när man tittar på den sidan... Lyckades småplocka lite innan det va dags att kolla klockan. Jag skulle sälja bingolotter. Men hade ingen aning om när. Ups. Saved by the bell, igen. Jag skulle iväg två timmar tidigare än jag trott. Bara att rappa på


 

Min lilla solkatt...

Ger Buster som försöker ta hans plats en vinge


Gick segt att sälja. Sålde bara tre. Ibland har man turen att det sitter nån annan än tiggarna brevid. Är lixom lite trevligare att prata med än att lyssna på pantmaskinerna o dörrar som öppnas o stängs o värmefläkten som drar igång. När mina två timmar gått va det dags att handla lite. O så hade jag blivit hungrig igen. Köpter med lite glass till kaffet o lite sushi. Kinan har börjat med det. O syrran har lurat mej att börja gilla det...


   

 

Smaka bra. 70kr


Kim hade ringt mej på morronen o meddelat att Kitty äntligen hade fått sina kattungar nu. Så det va bara att styra kosan dit o kolla på dom. Jag va så ivrig så jag bara ställde maten på bordet. Orkar bry sej om glass o youghurt som ska stå kallt när det fanns nya kissar!! Jag ropade på Kitty men hon svarade inte. Så det va bara att leta. Hittade henne i Robyns säng. Där låg en stolt mamma o kurrade. En, två, tre. Fyra kissar! En svart o vit. En röd. En vit med nåt kinesiskt tecken på ryggen o en vit med sköldpaddsfläckar. Fotade de små fräsande djuren o gick sen upp. Dunk. Kitty följde efter mej. Gav henne lite räkor som födelsedagspresent. Smaka himla bra.


 

Så liten o fin

 

va säger man??


Sen kom de andra hem. Så då blev det kaffe o glass o påskkärringar o studsmatta o crossåkning. O en väldigt trött Robyn. Men det ville hon inte erkänna. Gjorde allt för att inte somna. Men så somna hon halvt hängandes på armstödet, kollandes på Robban när han åkte. O så kasa hon ner när Patrik kom. Men nä. Där orka inte kroppen. ZZZ zzz... O jag våga inte röra mej. Bättre att hon sover än hur.


 


Innan jag åkte hem tog jag svängen förbi en annan kompis o kollade läget. Blev kvar resten av kvällen på lite mat o prat. Trevligt som vanligt.


Over 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards