Alla inlägg under februari 2009

Av L E - 27 februari 2009 20:37

Ytterligare en full månad. Vilken grej. O så tror jag att jag lyckats vinna säljligan. Vi får väl se på måndag va Robert säger. Han sa att han ledde med 30 kr. Men jag lyckades sälja lite innan jag gick hem. Vilken tur att jag satt kvar! Men vi tävlar inte ;) Kunde stanna ett par timmar till. Men lite vila vill man ju ha.


Igår var en riktig skit dag på jobbet. Alla bråka. Så matchen gick i halvfart. Ville knappt gå dit. Men jag klistra på ett falskt leende o spelade. Vi va tre igår med. O den här gången var bollarna lite bättre fördelade. Sen var det fackmöte. Hade ingen lust på det heller. Huvet värkte. Men jag hade ju anmält mej. O så väntade det ju smaskig mat. Jag råka bli invald. Som valberedare. Va nu en sån gör... Eftersom det var den sämsta uppslutningen jag varit med om så fick vi ingen buffé. Det var färdiga tallrikar med kallskuret, potatissallad o frukter. Precis samma som det brukar fast det var portionerat. Men lika gott! Sen blev det hemgång med dusch o marsch i säng.


Imorn blir det nog till att måla. Får se om jag får nån med mej. Men det går lika bra själv. Tänkte jag skulle få till min sak. Så den kan levereras... När jag kom hem idag stod barnet utanför med hundarna. Hade inte sett henne. Så det var ju tur att jag inte körde över henne. Vi pratade lite inför utställningen. Tror hon är lite nervös. Hon har aldrig ställt förut. T.o.m tanten har ju ställt. Men det är inte en officiell. Så det är ju bra o träna på hemmaplan. Hon kanske tycker det är jättekul o ska ränna runt på en massa utställningar sen. Pust... Men det är kul. Lite jobbigt bara. Är mest väntan. O massa ljud från hundar som måste låta. O massa konstigt folk. Eller inte på det vi ska på. Hu, så det är på officiella. Det ska kläs upp o borstas o stylas o bla bla bla.


Nä annars är det väl lugnt här. Har inte hunnit ett dugg den här veckan hemma heller. Har fått filmer jag ska kolla på. Ryktas om att det är Mötley på den ena. Då blir man hårdrockare en sväng igen... Nä dags för soffan o boken. Eller ett bad kanske...


Over

Av L E - 25 februari 2009 20:39

Idag var det dags för det efterlängtade tandläkarbesöket. Men det blev inte så farligt. Jag behövde ingen rotfyllning. Den låtsaslagningen han gjorde för ett tag sen, hade lagat en del av tanden. Så det räckte med en vanlig lagning. När jag kom ut hade hunden skrivt en lapp o lagt på min ruta. Efter en snabbvistit hemma så åkte jag till dom. Vi skulle ju på ljusparty. Men det hade matte glömt. Hade hon inte gått förbi min bil så hade hon nog gjort nåt annan denna afton. Suck. Förvirrade-mamma-syndromet... Före det åkte vi o handlade lite. Katterna behövde mat o sand. Kaninerna ville oxå ha mat. Så vi gjorde ett besök på mattes jobb. Finns massa saker som man kan köpa där. Tror inte dom visste att det var lön idag. Annars hade dom nog prackat på mej mer... Sen åkte vi till partyt. Vi va nästan först. Sen ramla Persan o tjockisKarin in. Eller tjock är hon ju inte längre. Hon har ju fått en pojk. Han var tyst o snäll. Kim pep dessto mer. Hon tyckte nog att det var för varmt med alla ljus. Vi fick smaskiga mackor. Skivad leverpastej. Har jag aldrig sett. Snitsigt. Annars är det ju bökigt att skiva eller bre pastej. Ska kolla efter det nästa gång... Eftersom jag knappt använt dom ljusen jag har låg jag lågt. Testade ett par nya modeller.


O nu sitter jag här. Det var lagom kul att kånka upp 15 kilo kattmat. Har nog inte så bra kondis som jag tycker mej fått. När jag öppnade dörrn stod Pix o va jätteglad över att jag kom hem. Han har inte förstått att man inte ska va under fötterna på mej. Så jag fick gapa till åt honom. Då fatta han. Men sen glömdes det bort lika fort... Suck. Gunnar är mer väluppfostrad. Hon håller sej på behörigt avstånd tills hon ser att jag är i mood igen. Eller så gillar Pix mej mer än va Gunnar gör...


Gruvan rullade på. Idag låg jag 89kr före Robert. Igår var det 124kr. Men vi tävlar inte:) Just ja. Sa ju att jag skulle lägga upp en bild här oxå. Ska kolla vad jag kan hitta på...


Over

Av L E - 24 februari 2009 18:34

Ännu en dag i gruvan. Vi har o göra. Semla fick vi oxå. Smaka bra. Vi hade besök av högsta hönset idag. Kul att han kommer på besök mindre än en månad efter han tagit över bygget. Det ryktas oxå att eftersom vi fått en ny klient, så kanske vi får mer o göra o ta deras jobb. Känns ju bra om det är så. Så får vi ha jobben kvar ett tag till. Tänkte jobba över idag. Men så kom KK o tyckte att jag skulle skjutsa honom. Så det blev tidig hemgång. Passa bra. Hann hem innan det blev mörkt. Känns som man får ut mer av dan då. När det väl är mörkt är det ju natten. Inte för jag har nåt särskilt på schemat idag. Men ändå. Har byggt mat. Blev kyckling idag.


Igår var det ju match. Vi var tre igen. Så det blev inte lika körigt som det brukar. Han som va med sköt knappt nåt åt mitt håll. Men det är ju inte blodigt allvar.


Imorn är det dags. Rotfyllning. Får väl se hur det går. Mitt ex sa att det var hemskt. Så vi får se imorn. Har inget val. Tar med popmaskinen. Har lagt märke till att dom har nya stolar utan armstöd. Antar att det är för nån har brutit sönder dom under en behandling... Efter det tänka jag åka o handla till mina djur innan det är dags för ljusparty. Var visst nåt specialpris på ljusen.


Dagens reflektion. Förlovningen mellan Kronprinsessan o Daniel. Att det skulle ta sån lång tid. Men det är väl bra det. Så det är allvar. Inte som alla andra o skaffar nytt efter en liten stund. Undrar när det börjar ramla ut massa barn. Får boka in bröloppet. Skulle visst vara 2010.


Nej nu är det nog dags att fixa matlåda, diska, betala räkningar, cykla o läsa lite.


Over  

Av L E - 22 februari 2009 19:37

Vaknade jättetidigt idag med. Inte undra på eftersom jag sov midda igår o somnade innan tjafset på tv:n var slut. Men det är alltid så bra på tv på mornarna. Idag kolla jag på en som pratar med de döda. Sen var det drPhil. Fastna för en som hade hamstringsmani. O hon hade mer saker än mej. Hon var tvungen att skaffa nytt boende för att få plats. Kartonger o saker överallt. Skafferiert var fullt av konserver. Extra frysar som var fulla med mat. Tyvärr så var dörren inte stängd så allt hade ruttnat. Hon hade en pungråtta i garaget oxå. O det tror jag inte att jag har.


Dagens prestation: En promenad till kronhallen o tillbaks. Plogbilen va igång här o där. Men hade inte varit överallt. Lite småjobbigt o pulsa. Men det gör säkert gott åt fläsket. Höll på att vika av dit jag bodde förut. Men så nära var det inte hem. Backen upp är lagom trevlig. Särskilt med långfillingar, fleecetröja o tjock jacka. O så mössa o vinterskor. Lite märkligt när man går själv. Man kollar inte in i affärerna. Men jag såg i ögonvrån att det hade blivit lite nytt på en del ställen. Man=jag. Är väl inte intresserad heller...


Dagens skämt: När jag hämtade tvätten, som jag glömde igår, satt det en lapp på min tvättkorg. "Absolut förbjudet att tvätta på röda dagar". Suck. Vem har sagt att jag tvätta? Jaja. Tänkte ringa o berätta vad som hänt. Men orka inte med en diskussion...


Så har man gjort Moussakan. Hittade ett recept utan konstigheter. Gick bra med färsen. Men när jag skulle skiva potatisen så var matberedaren helt knäpp. Dom som har gjort den kan inte ha testat den. Det man ska skiva kommer ner på den smala delen av skivaren. Inte mitt på som det borde vara. Så potatisen fastna på distansen som ska hålla uppe skivaren. Morr. Blir till att ta fram den gamla jag har. När jag höll på att varva potatis o köttfärs så tyckte jag det blev för lite potatis. Så sista lagret fick jag skala nåra nya o bråka med maskinen igen. När allt väl var klart måste jag väl erkänna att det inte smakade så bra som jag hoppats på. Men men. Nu har jag fem matlådor klara...


Har badat, läst bok o kollat på en film. Filmen va värdelös. O nu känner jag att jag har träningsvärk i benen. Blir nog lagom kul o spela match imorn. Match ja. Kanske ska packa väskan. O leta reda på stegräknaren. Vore kul o se hur mycket man ränner omkring. Bäst o sätta fart o så läsa lite mer. Om jag orkar. Är så trött. Inte undra på när man varit vaken sen före fem. Inte blev det bättre för jag råka lura till en sväng förut.


Over

Av L E - 21 februari 2009 19:22

Vakna som vanligt jättetidigt. Men låg kvar ett bra tag i sängen. Sen blev det frulle med rökt skinka. Var tvungen att dela med mej till Gunnar. Pix, som inte gillar annat än torrfoder, var tvungen att ta sista biten. Trots att Gunnar försökte finta iväg honom. Kryssade lite oxå. Har inte haft tid att kryssa nåt denna vecka. Man måste ju ha lite hjärngympa oxå. Idag kom vi iväg och målade. Jag blev inte klar. Är så klurigt att få till det så som jag vill. Men när det blir klart ska jag berätta varför och lägga in en bild. Jag kämpar på iaf. Hon som var med blev inte heller klar. Vi fikade lite oxå. Men dom hade ingen pinocciotårta idag heller. Suck. Min morbror gjorde jämt sån. Den är så god. Fick ta en peckanötsfläta istället. Gick ner det med. Vi va borta fyra timmar. Tror det är nytt rekord. När jag kom hem blev det mat. Samma som igår. Va lika gott idag med. O inte blev det nån promenad heller. Fick inte tag på hunden. Så jag skulle kolla på tv o vila lite innan det var dags för tvätt. Eller hur. Råka somna o vakna när det var dags att gå ner. Men jag hann med allt ändå. Är ingen panik när man tvättar lördagar. Det kan ju hänga kvar över natten.


Har letat lite recept. Tänkte laga till nåt jag aldrig gjort. Men det ska tydligen inte va så svårt. Moussaka. Bara köttfärs och potatis, är det sagt. Men jag undrar vad som står i receptet... Visste väl det. Zucchini, aubergine o vin. Btw så är aubergine folkslag från Australien. Hoppar det. Nu hitta jag ett recept i skolkokboken. Stod ELLER australienare. Får testa det. Att det ska va så mycket grejjer i. Konstiga kryddor. Hinner nog med en promenad till affärn innan maten o hämta ut ett paket o köpa mjölk. Vet inte vad det är. Kanske från en klubb för kattägare som jag gick med i för ett tag sen. Dom tyckte man skulle skicka ett e-mail till sin katt. Det skulle vara översatt på kattspråk. Testa lite. O det var ett himla jamande. Gunnar kom farande o undra hur den katten kom in obemärkt!


Nä nu är det nog dags för soffan. Är snart melodifestivalen igen. Gillar inte sånt där jippo. Men man måste väl hålla sej ajour med omvärlden...


Over

Av L E - 20 februari 2009 21:41

Ännu en dag och vecka i gruvan. Vet inte vart veckan tog vägen. Idag ledde jag ligan med 103 kr. Dan innan låg jag under med 5kr. Dan innan det ledde jag med 2kr. Men idag gick det segt. Sålde bara för 12 kr. Var mest tjat om"varför har jag fått påminnelse?" "varför ska ni stänga mitt abonnemang?" O det kan man ju undra. Fredagsmyset bestod av vaniljbullar med blåbär. Undrar om det var en pik. Men ingen av oss är blåbär längre...


Efter jobbet åkte jag hem o satte fart med maten. Medans den var i ugnen diska jag och städa åt kaninerna. Sen vidare till nudlar och wokgrönsakerna. Resultatet smaka bra med tzaziki. Sen gick jag lös med snabeldraken. Föremålen fick lite vätska oxå. O så peta jag ner en växt i lilla akvariet som NÅGON ryckt upp. Cikliden såg misstänksam ut. Kan han vara. En knäpp på nosen borde han ha efter att ha skrämt slag på mina små slöjstjärtar så dom dött. Har bara den stora kvar. O så ett gäng med stora tetror.


Imorn hade jag tänkt att ta en promenad. Men hunden skulle ha tjejbesök. Så då har han ju inte tid med en gammal tant. O Kim är inte så rolig att gå ut med själv än. Inte så länge hon inte sitter upp o kollar på saker. Jaja. Jag får väl ta en cykeltur eller nåt. Ska iväg o måla imorn oxå. Med lite tur så kanske den blir klar för leverans... Tänkte ta med barnet oxå. Men hon tyckte det var för tidigt att åka tio. SUCK! Annars blir det en lugn helg. Ska tvätta oxå. Söndan blir det väl film. Har inte kollat än vad som kom i lådan idag. Kanske ska kolla om jag kan lägga nån mer film på listan. Men det har väl inte kommit nån ny än.


Till veckan är det dags för match igen. Sen tandläkaren. O samma dag tycker en på jobbet att jag ska komma på ljusparty. Rotfyllning var ingen ursäkt till att inte komma. Men vi får väl se. Jag kanske är helt paj.


Dags för soffan

Over

Av L E - 19 februari 2009 21:16

Badminton idag igen! Lika kul som vanligt. Men det hade ju varit roligare om man haft bättre kondis så man kan spela som man ska. O inte känna sej som Fru Kluck i Robin Hood. Men det kanske kommer. Får köra mer cykel.  

Efter matchen så åkte vi o handla. Inte för jag behövde mer än hålla mej vaken. Men något fynd gjorde jag. Fick ingen donken. Så nu väntar jag på att riset ska bli klart så jag får nåt i mej. Är vrål hungrig.


Igår åkte jag till hunden. Men han var inte hemma. Han va ute med husse. Så jag fick studera Kim lite. Hon va vaken och glad. Min röda tröja var tydligen spännande. Sen kom hunden hem. Men han bara blängde på mej precis som att jaha är du här. Han la sej på golvet o sov. Schysst. Jag som saknat honom så sen sist. Idag var han lite gladare att se mej. Men han visste väl kanske att vi inte skulle ut o gå. Så då var det väl inte lika kul. Får väl ta en promenad i helgen. Bara inte benet värker. Man kanske ska stretcha efter man rört mycket på sej...


Annars lugnt. Imorn måste jag städa. Eller har tänkt det iaf. O på lördag ska man tvätta. O kanske måla. Men nu är det dags att duscha o fixa det sista inför imorn... Gäsp...


Over

Av L E - 17 februari 2009 21:08

Ännu en dag i gruvan... Började med att haffa en kollega som varit hos tandläkaren och gjort det jag ska göra till veckan. Tyckte hon såg ok ut. Så det är nog inge farligt. Det kan alltid va värre. O som gammal heavy metalare kan man inte va vek... I övrigt gick dagen så där. Får nog bassning av chefen imorn. Men jag lyckades sälja lite. Så jag kanske leder ligan imorn igen...


Väl hemma så drog jag igång med maten. Jörgs fläskfilé. Jag har ju tuffat till mej lite i min matlagning och kan ha i en extra ingrediens utan att få panik. Så idag hade jag i lite torkad chili. Lite. Klippte väl ner fem små rackare o så en tesked med samba såsen. Så det smaka bra när jag smakade av den. Men väl på tallriken var det skitstarkt. Men gott. Stark mat ska va bra för förbränning, sägs det.


Sen kolla jag på Purple rain. Fick presentkort på lovefilm av lillasyster i julklapp. Så nu är den aktiverad. Första filmerna kom som sagt idag. Jag har sett filmen förr. Men det enda jag mindes var när han harkla sej och när han springer som ett tåg på scen. Å andra sidan var det väl, öh, öh, 25 år sen den gick. Ups. Nu blev jag så där gammal igen. Tänkte tillbaks på den tiden när vi var unga. På den tiden man var förälskad. Första kärleken. Jotack. Det var tider det. Men hallå! Jag pratar inte om sånt... Men kul var det att va ung. Vi cykla runt hela stan i regn o snö. Ut till rosensjö för o hämta blåbärsvin, som senare visade sej innehålla en halv%. Satt i Köjlers källare o lyssna på Mötley Crüe och läste Okej. Killarna hade ett band. S.O.S Dom skulle ställa upp i melodifestivalen. Men än har jag inte sett dom. Källaren var klädd med äggkartonger för att dämpa ljudet. Den ena har visst eget företag. Den andra har knäckt en av mina kompisar. O så HAN. Han vet jag inte vad han gör. Ja jävlar vilken grej. O min bästis som jag hade då, har hunnit gifta sej o skilt sej o är inne på sitt femte barn. Vi var ute  mitt i natten och sjöng Louise Tuckers Midnight blue. Hennes farfar jobba på nobelhallen. Så vi fick alltid jobba i cafeterian när det var konserter. Så vi såg massa band. Scorpions, Motohead, Accept... Sen var det drag i parken oxå. Massa kuliga band. Synd att man inte har kontakt med alla gamla vänner. Kanske ska lägga till det på min lista tills jag fyller 40... En jobbar på samma ställe som mej. En annan bonde/brandkvinna/kyrkvaktmästare. Hennes syster har jag ingen aning om vart hon är. Facebook kanske? Hm... Jaja. Jag ska väl inte klaga på de kompisar jag har nu. Men det var nåt helt annat när man var ung. Har väl bara kontakt med en sen min barndom. Vi är inne på 33 året nu. Får nog ta tag i det där. Nu har man sambons tjej, visst nä. Mitt ex tjej som man umgås mest med. Eller umgås? Vi gör massa tok. Eller gjorde. Sen kom ju Kim. Bara hon blir äldre så är vi nog igång igen. Åker båt o poppar o sjunger för hela sjön. O en gammal rival sen svunna tider. Eller ja. Jag tävla aldrig om grisen. O så min pojkvän o hans sambo. O min gamla granne. O hon som säljer sprit. Hon i skogen med hästarna. O alla mina vänner på jobbet. Nu jävlar fick ni nåt att fundera på. MOHAHAHAHAHAAA!!!


Back to reality. Efter filmen diska jag o sen tog jag bara tio minuter på cykeln. Benen palla inte mer sen igår. Nä det är väl dags att tänka på refrängen. O jaga in Stampe som varit ute ett par timmar nu...


Over

Ovido - Quiz & Flashcards