Alla inlägg under juli 2009

Av L E - 31 juli 2009 20:34

Så var det helg igen då. Veckorna går fort. O helgerna ännu fortare.


Igår var det tvätt dag. Försökte kombinera tvätt, disk o matlagning. Men det gick väl så där. Som vanligt irrar man runt o får inget gjort. O så måste man fastna vid datorn. Men jag lyckades fixa det mesta. Klockan blev mycket som vanligt. O när jag skulle lägga mej kom jag på att jag kanske måste plocka undan lite tvätt o bädda. Lagom kul när man är trött.


Idag hamna vi på stan. Det skulle införskaffas present. Kollade in nya Wii dosan. Men den kunde man bara använda med dom nya spelen. Så då fick det va. Kosta nästan 700. Så alla pengar är i behåll.


Väl hemma så blev det lite käk. O sen kom hemhjälpen. Disk o tvätt är avklarad. Snabeldraken motionerad o ryggsäcken hittad tills imorn.


Nu blir det soffan o popcorn ett tag...


Over

Av L E - 29 juli 2009 21:48

En sån dag... Klev upp ännu tidigare än vanligt. Den lila kängurun skulle in på operation. Lämnade in den o frågade om lite annat som behövs åtgärdas. Men det blev diagnos okänd... Och status quo. Fick låna en göör fräsig bil. Ska se om jag lyckas ladda upp den från mobilen. Kanske hittar nåt annat kul där oxå...


Dan segade sej fram på jobbet. Eller ja. Dan har ju slutat sen länge sen. Arbetsdagen. Fram på eftermiddan ringde en kompis o meddelade att han hade två gäddor åt mej. Gött, för kissarna alltså. Så efter jobbet åkte B2 o jag ner för att hämta min känguru. B2 va så sugen på en sån bil jag fått låna, att hon va tvungen o åka med. Vi kom dit lagom tills dom stängde. Tokigt... . Vi vinkade farväl åt den fräsiga bilen med ac o satte oss i den varma kängurun. O vilken grej. Jag har en koppling igen. Den va tydligen helt slut. Inkl tryckplattan. Men nu är det gjort. Va naturligtvis tvungen att ställa in radiolan igen...


Åkte ner till min kompis o hämtade gäddorna o spanade in den nyinköpta båten. Sicken grej. Kanske får chansen att visa den nån gång... O sen har jag stått halva kvällen o skalat o kokat gäddor. Medans de svalnade så byggde jag eget käk. Hade införskaffat den saknade ingrediensen... Fick ihop två glasslådor med rensad gädda som ska frysas in. O så har jag en låda som katterna ska få käka nu. Om dom fick välja så skulle dom äta allt på en gång. Bara slänga ut allt på golvet.


O nu får det allt va kväel...


Over

Av L E - 28 juli 2009 20:48

Jaha. Så har två dar passerat. Dagen börja ju bra igår. På väg till jobbet kom något dykande mot mej, sen small det. Det va en fågel som missberäkna avståndet till min bil. Tror fågeln dog. Såg inga skador på min bil.


Efter jobbet åkte jag o handla lite. Letade billigt smör. Men det va inte billigt. O allt annat jag tänkt köpa va slut. Sen hem o byggde massa pannbiffar. O nu blev dom bra. Efter det åkte jag till min kompis som kommit hem från sin semester. Dom hade köpt med en grej åt mej. Dom stod o hoppa värre än på julafton. Det va en virkad mössa i finlands färger. Med en flagga på toppen! Så nu är man väl med i finska föreningen. Bäst att bära mössan på nästa möte... Fick lite käk oxå. Lax o avokadosallad o rostiga mackor med vitlökssmör. Smaka himla bra. Sen fastna vi i köket på lite tjejsnack. Nämnde att jag letade mobil o frågade om hon hade nån gammal till övers. Jajjemen. En Nokia E65. Coolt. Klockan gick o det va dags att åka hem.


Idag efter jobbet tog B2 o jag en repa till nya affärscentret. Hittade lite av det jag skulle ha. Men det finns ju inge billigt nånstans ju. Blev iaf fläskfilé o ägg. B2 hade bråttom. Så det blev inga spännande affärer.


Åkte hem o kollade in min nya mobil lite. Sen dök jag i diskbaljan. Hade tänkt att fixa massa käk. Men det fattades en sak. Så det blev inge med det. Får väl ta en repa imorn med... O tro inte att jag gjort nåt vettigt istället för maten...


Nä nu är det dags att hoppa i säng. Ska lämna in bilen imorn... Tills rapport imorn kan ni ju beskåda de nya finnarna i familjen...


Over

Av L E - 26 juli 2009 19:42

Då har man lyckats hädat vilodagen ännu en gång... Hemhjälpen har hållt sej undan hela veckan. Började dan med att ta rätt på all disk. Vidare till djuren. Lite röj. Sen blev det käk.


Efter maten åkte jag för att leta svamp. Men dom hade hyvlat vägen o dikat ur så alla svampställen var förstörda. Jag lyckades iaf hitta knappt ett par liter. Så det va snabbt rensat o förvällt.


Fastnade vid datorn o löste massa kryss. Motion är nyttigt! Sen skrek magen o det var dags för nästa energi intag. Efter det upp till kissen o gav henne mat. Känns konstigt att ha varit kattvakt en vecka när man inte sett skymten av henne.


Hem o drog igång med mer röj. Plockade in disk. O diskade undan efter kvällsmaten. Sen fick snabeldraken lite motion oxå. Men bara lite... Trots att jag hållt på hela dan så är det ändå massor kvar som borde göras. Men orka!!! O nu får det banne mej va kväel!


Over

Av L E - 25 juli 2009 21:02

Fy en sån dag. Eller det började bra. Klev upp fem. En dryg timme senare va jag på väg mot storstan till min stora hundkompis. Vidare för att hämta upp barnet. O sen mot de Värmlänska skogarna. Vi förlitade oss på Eniros guidning. Yeah right. Var var Lille-Babs??? Kör in höger på. PÅ VADDÅ? MOT vaddå? Vi chansade när vi såg en stor väg. Forshaga. Kändes lite fel. Men vi hade gott om tid för ev felguidning. Väl i Forshaga fanns det en skylt mot Karlstad. O så var vi ute på stora vägen igen. Jaja. Men vi kom rätt. När vi hade kommit in på parkeringen skriker barnet i baksätet. Ena hunden hade spytt. Precis brevid henne så det rann ner på hennes byxor. Hunden kunde väl för skråen hållt sej två minuter tills vi hade stannat o släppt ut dom!


Sen iväg mot utställningen. Hundfolket i en kö o jag i en annan. Hunden får bara ha en person med sej in. De andra får snällt betala. Lagom tills vi kommit igenom kön, som dom trodde skulle ta JÄÄÄÄTTE lång tid, så mötte vi upp det andra hundfolket. Vi hade tur. Bara rakt in o gå en liiiten bit så va våran ring där. Annars kan man få knata runt i "timtal". O så var det så bra. Bara våran ring där. Gott om utrymme omkring. Inte en en meter trång gång mellan ringarna. Göör bra. Vädret va bra. Alla fula moln vi såg på vägen upp va borta.


Vi hann inte mer än parkera röven så var det dags för de första hundarna o springa runt. Gick väl så där tycker jag. Inga fina priser. Men den ena kom tvåa. En fyra o två åkte ut. O mitt i all det där kom regnet. Hann få på mej regnutstyrseln innan det värsta kom. Men dra på sej plastbyxor över halvblöta jeans va ingen hit. Slapp iaf bli ännu blötare. Stackars hundarna... O nu börjar jag förstå varför folk har med sej stora tält. Det skyddar ju både mot sol o regn. Men va sjutton. Hundmännskor ska tåla lite väder. Vi va en man kort så det blev tidig hemgång. Annars hade vi varit med i uppfödargrupp. Men det kvitta. Va gött o komma till bilen o dra av sej alla blöta plastkläder o sen komma hem i tid.


Väl i stan så var det strömavbrott. Barnet höll på att gå i bitar. Hon va hungrig o fick inte öppna kyl eller frys. Så jag fick köra henne till en del av stan där det fanns el. Sen hemmåt. Tog med en kebabsallad hem. Men det smaka inge gott alls. Sen blev det ett par timmar på soffan. Man kan ju undra när hemhjälpen kommer...


Har matat kissen idag. Tyckte hon svara när jag ropade. Men det va grinden som gnisslade i vinden...


Bilderna föreställer Kenneldamerna. Jalle. En trött Bertil o en vaken Bertil. Peptalk mor till dotter. Snälla Tore med sina hundar. Och Alex med Henna.


Dags att sparka ingång lite Wii...


Over

Av L E - 24 juli 2009 20:21

Så var arbetsveckan över, iaf på jobbet...


Efter jobbet åkte jag o hämta en ljuslykta. Fick med mej massa filmer hem. Passar bra om det ska bli skitväder på söndag. Sen blev det inte så mycket gjort. Åkte o mata kissen o sen öste ur båten. Trodde den skulle va överfull igen efter allt regn igår. Men det va knappt nåt i alls. O det va väl bra. Sen hem o fixa käk tills imorgon. O nu blir det snart bingen.


Over


Av L E - 23 juli 2009 19:50

Ännu en regnig dag. Man orkar ju inget alls. Tur man har jobbet o gå till så man får se nåt annat... Man borde kanske ha fixat lite hemma. Plockat lite eller fixat massa käk. Men nä...


Efter jobbet hoppa jag in o handla lite. Sen hem o käka. Vidare till kissen. Men hon visa sej inte idag heller. Stackarn. Vara ute i regnet. Men kommer hon inte när jag ropar får det vara. Hon kanske har smitit in till grannen o ligger o myser i deras soffa... Blev en vända till sen o handla. Dom har ju inte allt i min affär.


O nu är det knappt natten. Så jag hinner spela lite innan klockan är för mycket.


Blev inge fisk igår. Kanske va tur det. Orka stå o rensa fisk till klockan tolv eller nåt. Hoppas på bättre fiske lycka en annan gång.


O du Anna! Det är ju bara o packa väskan o hänga med ut nån kväll!!!


Over

Av L E - 22 juli 2009 21:03

Jaha ja. Ännu en dag har gått. Idag var det lite mer spännande på jobbet. Hade medlyssnare. Nåra som ska va med o starta upp våran butik. Det va tydligen inga rookies. Dom hade jobbat för oss sen tidigare. Kul för dom o se baksidan av deras jobb.


Efter jobbet blev det en repa på stan. Men jag handlade inget. Funderade på en ny mobil. Men dom är för dyra. Hitta ingen bok eller tvspel heller. Samma orsak där...


Sen hem o käkade lite mat. Eller mat. Det blev äggröra. Va rätt gott. Kissen fick mat oxå. Men det verka som nån nyss varit där o gett henne. Dom kanske trodde att jag glömt bort henne. Jaja. Dessto mer mat till den som äter ur skålarna...


Dags för dusch o bingen igen. Hade trott att jag skulle stå o rensa fisk hela kvällen. Men än har ingen ringt. O nu börjar det allt bli sent för att jaga o laga fisk.


Over

Ovido - Quiz & Flashcards