Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Medlemsmöte

Av L E - 18 december 2014 21:15

Vi har haft möte om badrummen. Det kommer att köra igång så fort som möjligt efter helgerna. Det kommer ta nio veckor per hus. Fyra i källaren. Fem i lägenheterna. O varje lägenhet kommer ta 15 dagar. Den ekvationen gick inte ihop för mej då vi är 12 lgh i varje hus. Men varje entreprenör gör sin sak i en lgh o går vidare till nästa. Som ett löpande band eller dominoeffekt. 15 dar lät ju bra. Tills jag kom på att det är ju arbetsdar. Inte veckodar... Tre veckor alltså. Beräknat. O det vet man ju hur det kan bli... Så fram i mars så blir det till att äta inne, skita ute. Hoppas det kommer finnas flera dass. Känns som att ett eller två per hus är för litet. O så skulle det finnas dusch oxå. Kommer bli spännande veckor...


Det påpekades oxå att vi alla måste hjälpas åt i föreningen. Då kunde jag inte hålla mej längre. Vi som bor här känner ingen gemenskap iom att vi inte får reda på vad som händer i husen. Det är bara styrelsen o skvallertanterna på gårn som vet. Jag har påpekat flera gånger att det måste ut mer information till övriga medlemmar. Men det har inte hänt nåt på två år. Så nu, eftersom sekreteraren ska sluta pga flytt, så blev det en rokad och jag blev invald som suppleant och ansvarig för ett medlemsblad. YES!! Jag har sånna planer... Jag gick en kortare utbildning i just kvartersblad nån gång på 90-talet. Minns precis hur man gjorde, not... Men jag lär mej väl. Eller så får jag fråga Patrik om han minns hur vi gjorde.


Annars rullar julstöket på. Eller ja. Jag har fortfarande inte fått upp nån jul hemma. Jakten på julklappar fortsätter. Trots vi varit på tre julklappsresor. Men nu tror jag att jag börjar bli klar. Har nåt smått kvar. Till dom där vi inte ska köpa till... Det blir två julfiranden. Först hos mor o far. Syrran o jag jobbar olika. När hon är ledig jobbar jag o tvärtom. Så det får bli en vardag, efter mitt jobb. O så riktiga jul på julafton med min obiologiska familj.


Over

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards