Alla inlägg under november 2008

Av L E - 30 november 2008 11:16

Igår var det verkligen en crossdag. Uppe med tuppen som vanligt klockan sex. Gick bara o väntade på att få åka iväg. Halv tolv tyckte jag att jag började ana märken i golvet av allt mitt vankande. Så jag åkte och köpte mat. Mätt i magen och utan samtal från mina crossvänner tog jag svängen förbi en kompis som skulle tapetsera om sin hall. Hann knappt innanför dörren innan telefonen ringde och det var dags att dra vidare till skogs.


Väl på plats så börja dom lasta av crossarna och svidade om. Jag stod o huttra av köld. Trots långfillingar, jeans, polotröja, HellyHansen jacka, vinter jacka och mössa. När dom kört en vända så kom dom tillbaks och talade om att dom sett vargspår. Jag lider av vargsjuka och hade god lust att hoppa in i min bil o dra ner mössan och poppa stereo istället. Men så talade mitt inre jag och sa att OM det nu va vargar så var dom bortskrämda av crossarna. Senare nämndes att det kunde finnas vildsvin oxå. Dom blir matade bara nån kilometer från där vi var. Jag tog lite kort med nya kameran. Lite svårt när dom far runt och är här och där på samma gång. Fanns inget filmtorn direkt... Sen gick jag vidare till en annan grusgrop. På vägen dit såg jag dom där vargspåren. Tog kort på dom och skickade till min kompis för analys. "Kan va varg". BAH! Men jag gick vidare. Till nästa stora fasa! Benrester av ett djur! Då börja jag verkligen undra vad jag gett mej in på. Det var ett höftben av något litet djur. Kanske räv. Men min inre röst sa fortfarande att alla djur är bortskrämda av crossljuden. Knata vidare i den sanka marken. Över is och porlande bäckar. Kändes som det var vår. Och jag började kika efter fiskar i vattnen. Men kanske inte i ett grustag... DINGDONG! När jag kom fram till pojkarna hade jag precis missat en vurpa. Det va ju synd. Kunde inte be honom göra om den... Men dom körde runt och hoppa och körde upp och ner över sandhögarna ett bra tag till. Så jag hann med både att filma och ta kort. Fortfarande hade jag inte fått provkört. Sen kom den ena av dom rullandes med sin cross och sa att det lät konstigt från motorn och våga inte köra mer. Tokigt. Jag som hade sett fram så mot att få köra. Men det är ju bättre att sluta innan man kör sönder allt i den stackars motorn. Han med en fungerande cross fortsatte och köra en stund till. Sen åkte vi hem och spolade av både bilar och crossar. Efter lite mat i magen var det dags att riva crossen o se vad som gått sönder. Killen som hade sålt crossen sa att motorn va nyrenoverad. Men man vet ju aldrig. När sen allt var blottat så hittades det inget fel på motorn. Och det var ju bra. Men det kändes ju lite snopet... Så nu är den ihopsatt igen och redo för nya utmaningar.


Idag blir det nog lugnt. Har inget inplanerat. Städa? Nä jag ser inga dammtussar som hotar att fälla mej. Skyltsöndag? Nä, inte i regn. Läsa bok? Ja det låter som en bra idé. Man kanske borde byta vatten i akvariet? O rensa bort lite från växterna. Som vanligt har jag nyss vattnat mina föremål i fönstren. Annars ska akvarievattnet vara bra till sånt. Min kompis har påmint mej om att man ska julpynta. SKA är en musikstil. Tycker väl att det är mysigt. Men är man själv så tycker man/jag inte att det är så viktigt. Fick en julgran av mamma. Blir nog kul för katten att klättra i. Förra året rev han min lilla bordsgran två gånger per natt. Så den här blir nog nåt riktigt kul att bemästra!

Over and out

Av L E - 28 november 2008 20:25

Jaha. Så har man börjat på sin första blogg. Vet inte varför. Men det kan va kul att skriva av sej.

Dagen så långt: Min kompis fick avliva sin lilla kisse idag. Så tråkigt och jobbigt. Men hon var sjuk. Och vi visste att det skulle bli så.

O så har man jobbat. Alltid lika kul. Konstigt att man tappar sugen på fredagar. Det enda braiga är att det är fredags mys överallt. Brukar smyga runt och norpa åt mej av alla godsakerna. Sen kan man ju undra varför kläderna inte sitter som när man köpte dom. Har nog kollat tvättråden för dåligt...

Imorn ska jag iaf göra nåt kul. Ska följa med en kompis och kolla när dom åker cross. O om jag törs så ska jag ta mej en tur jag med. En gammal dröm jag haft sen barnsben. Men jag siktar inte på novemberkåsan nästa år. Jag nöjer mej med att bara puttra runt o känna på hur det känns.

Nä det är väl dags att försöka röja undan lite efter veckan som gått. Har kommit massa reklam som jag inte hunnit bläddra igenom. Än mindre gjort mej av med.

Over and out

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards