Alla inlägg under april 2010

Av L E - 25 april 2010 20:45

Så där ja. Så arbetshelgen passerat. Det var faktiskt rätt så ruschigt. Så tiden gick.


Så vad har man mer gjort i helgen då? Tvättat. Försökt få avloppet o funka. O igår va jag till en gammal kompis. Va nog minst fem år sen sist. Hennes minsta kände inte igen mej. Vem är du? Vem är det mamma? Sen kalla vi in den stora. Han stod som förstenad. Sen kom han på vem jag va. Men den lilla mindes mej inte. HA! Vem kan glömma mej? Hahaha...


Idag va jag göör trött när jag vakna. Klockan blev sent igår. Hade missade samtal o sms. Va tydligen verkligen trött. Hade inte ens hört hemtelefon. O det va en ännu gamlare kärare kompis som hade ringt. Fy så jag saknar honom. Men jag svarade på hans sms o fick ett mindre vågat tillbaks.


Efter jobbet åkte jag till pappa o hämta rensband. Sen hem o koppla på det på borrmaskinen. Nu jävlar skulle avloppet få. O banne mej att det släppte. Får väl se hur länge det är så. Stambyte kanske.


Sen nästa aber. Disk, plocka in tvätt, stryka o fixa akvarierna. Men strykningen fick va. Ska väl ha nåt o göra en annan dag oxå.


Jo. Min gamla kompis tipsa mej om ett ställe med special läkare. Verka vara privat. Och? Bara jag får hjälp så. Så imorn ska jag ringa o kolla vad dom kan erbjuda mej. Annars gör jag snart egen plastikoperation!


Over

Av L E - 23 april 2010 20:00

Jaha ja. Så va de lediga dagarna över. O hur blev min dag då?


Fastnade som vanligt vid datorn. Väntade på att vi skulle åka o käka. O jag gjorde ett försök igen att söka på nätet ang mina ben. O nu hitta jag nåt som passar in på mej. Min syster har påpekat det hela tiden. Men läkarna säger ju att jag inte alls binder vätska. Men nu hitta jag en sida om ödem. O det verkar va det som passar på mej. Man binder vätska. Ska ringa till dr till veckan. Så får vi sa vad dom har o säga den här gången.


Rätt som det va så va det dags o dra. Jag ville till Kristiehamn o äta thai där. Men husse ville till stan. Så vi åkte dit. O hamna på ett ställe som jag aldrig varit på. Klockan va nästan ett. O det verka som vi va dom sista. För det fylldes inte på nån mer mat. Vill inte påstå att det va så värst gott. Va sex olika sorter. Men det va så lite kvar på botten att det inte kunde räknas som det. O knappt inga grönsaker heller. Men vi fick väl äta av det vi kunde skrapa ihop. Sen lämna husse oss. O vi gick ner på stan.



Var är pappa?





Första anhalt va en klädaffär för barn. Dyrt som stryk såklart. Men massa kul. Hitta en termometer som man satte på fönstret(konstigt). Det va inga grader på den. Utan ett litet barn. O ju kallare det va ute, dessto mer kläder hade barnet på sej. Men den kosta 99 kronor. Ok. Den va så snitsig att jag tyckte det kvitta. Men så fick jag reda på att den va tvungen o sitta på ett visst ställe för o funka. O då funka det inte för oss. Så det blev ingen affär. Vi får vänta tills utbyggnaden är klar.


Vidare ner på stan. Matte skulle in i alla klädaffärer. Suck. Hittade lite billiga strumpor o vantar till Pontus. O ett halsband. Tanten betalar. Vi gick in på partaj oxå. Då släpptes Pontus lös! Inte så lämpligt. Finns massa saker man kan ha sönder där. Men jag tror vi lyckades hålla undan fingrarna.


Vi mellanlandade på ett café för vätskekontroll. pontus släpptes lös igen. Så då fick vi springa o hämta henne. Fattar inte hur mycket spring i benen ett barn kan ha. Hon hade ju varit på dagis först. O jag tror inte hon sovit nåt. Men fullt ös. Sen ringde husse o va på ingång. Så vi mötte upp honom o åkte vidare.










    


T.o.m reklamdamen gruva sej



Fast i två sekunder


 


O iväg igen...



STOPP!



Lurad!



Lurad igen...


  

                              

Haha! Tanten hann inte!!!

           


Ups...



Nu är det färdigsprunget!


Vi hamna på köpcentret. Tack o lov att husse kom. Nu va det slut sprunget i klädaffärer. Blev bara roliga ställen. Kollade på ny tv. Men nä. Jag väntar ett tag till. Hittade inget kul. Inte ens på öb. Så vi åkte hemåt. Vi dumpa av husse o åkte o handla lite mat. O jag skulle ha lite mer till avloppet. Har fortfarande inte fått fart på det. Så jag skulle ta sånt där miljövänligt med vinäger och bakpulver. Men så fråga jag en dam om dom hade nåt olagligt o sälja till mej. Då hitta jag kaustiksoda. O det skulle tydligen inte vara så farligt mot plaströren. Antar att det har blivit snällare. Så vi får väl se. Än så länge är det ingen skillnad.


Sen hem med matte o co. Käka lite glass. 25 spänn för en strut! Helt galet! Men det va go. O nu är det bara o lägga sej i badet o invänta jobbdag igen.


Over

Av L E - 23 april 2010 10:39

Ja det är ju märkligt att man aldrig ska få nåt vettigt gjort när man är ledig. Eller det kanske va just det jag gjorde som man ska göra när man är ledig. Inget.


Det börja ju bra med disk o dammsugning. Sen småplocka jag lite. Det är ju så dumt o ta ett rum i taget. Vi tar alla på en gång. Känner mej som låten Mambo nr5 där han sjunger "a little bit of X" hela tiden. Men sen, när han kommer till "the trumpet", så borde jag skärpa till mej. Men jag bara yrar omkring. Försökte fixa lunchdejt på thai oxå. Men människan somna o vakna när jag höll på med maten.

O sen blev det tvärstopp. Tänkte göra rent akvarierna o skulle bara försöka få lite bättre fart i avloppet. Fattar inte att det ska bli stopp så ofta. Hände aldrig i den förra lägenheten Men där hade det varit stambyte så det är nog därför. Hur jag än gjorde så var det stopp. Testade iofs inte kaustiksoda eller roterande rörrensare. Bara o lägga ner.


Helt plötsligt ringer det på dörrn. Katterna tittar på varann. Den ena duckar. Den andra morrar o drar. Det va matte som kom på besök på lurren. Sixten låg o tryckte o tjuvkikade efter min hund. Gunnar va lite smartare o kom fram på en gång. O sen ringer det på dörrn igen! Bara måste vara hunden!!! Men det va posten. Sen passa Sixten på o smita in o gömma sej i sovrummet. Han va helt säker på att hunden snart skulle komma.


Sen tjura jag till på allvar. Kunde inte göra rent akvarierna om inte avloppet funka. Kan väl stå o blaska i en hink o hälla ut i toan. Men det är inte samma sak. Dumt o fixa allt annat förutom akvarierna. Så jag gjorde popcorn o la mej på soffan o tyckte synd om mej själv. Blev väckt av matte som undra om jag kunde ta hunden sen. Dom skulle iväg på äventyr utan honom. Så det va bara o vakna till o ge sej iväg. Va redan off. Så det blev ingen bandy igår. Våga inte för magen. O förkylningne har inte släppt än. Bara två veckor nu. SUCK!


Lagom tills jag skulle dra så ringde svärmor o undra när jag skulle komma. Nu, typ... Så jag tog cykeln bort. Våga inte gå med tanke på hur magen va dan innan... Hunden va ute o titta bara på mej när jag kom. Sen kom han på att det va jag. PIIIIP! O sprang o hämta sina leksaker. Så jag klev in i hundgården o släppte ut de andra bestarna oxå. Sen blev jag bjuden på en korv innan det va dags o åka hemåt. Hade tänkt att han skulle få springa lös när jag cykla. Han tycker ju att det är så kul o cykla. Men jag hann inte mer än ut på cykelbanan så såg jag ett par andra hunder. Bara o koppla honom.


Väl hemma gick vi ut o kasta lite boll. Men han börjar få dålig kondis. Så det blev inte lång stund. Gick upp o lagade hans råttis istället. Katterna gömde sej såklart. Trots att han inte bryr sej ett dugg om dom. Men sen blev det catfight. Jag tog lite kort på Pix under soffan. O då smet han iväg. O hunden efter. RÅTTIS LEVDE!!! Men då jävlar blev det livat. Gunnar blev sur. O pix sprang åt andra hållet. Hunden efter. O Gunnar med o skulle försvara Pix. O hunden mittemellan. Fick sparka undan Pix åt ett håll. Gunnar åt ett annat. Lyfta hunden i kopplet. Stänga in Gunnar. O skicka ut hunden i köket.



Före plastikoperationen



Efter



Är Råttis frisk snart?



Gunnar gömmer sej



O Pix med



Ett försök att smita iväg.

Sen blev det catfight


  


Kom inte hit din elaking!



O inte hit heller!


Sen lugna det ner sej. Men Gunnar kom fram iaf. Fick hålla hunden så han inte sprang dit i tron om att det var råttisen. Sen gömde hon sej o hunden o jag kunde fortsätta lyssna på musik o kasta råttis. Lyssnade på gammal hårdrock o blev så sugen på o dra på konsert. Men det är väl inte lönt o ens tänka tanken på nåt sånt. Verkar va svårt o få ledigt. Å andra sidan är det bättre o sitta hemma o spela låtar 1000 ggr o slippa trängas med folk. O på youtube finns ju massa livevideos. Dream on girl. You´re not 15 anymore!!!



Lek med mej!



Gömmer Råttisen under täcket

  


Hel slut



                                   


Boring!!!


Sen upptäckte jag att klockan va mycket. Matte ringde o meddelade att dom va på ingång. Jaha. Då får vi väl dra då. Så vi gick ut. La-la-la-la sa hunden. Tills han kom runt hörnet till min bil o UPPTÄCKTE ATT DET VA MÖRKT UTE!!! Tvärnit. Hur gör vi nu tanten? Haha. Ja varsågod. Haha. Nä jag törs inte. Så jag fick gå före till bilen o öppna dörren. Läskigt!!! Men han hoppa in i bilen o la sej. Det va ju natten för länge sen. Va knappt han reste sej när vi körde upp på gårn hemma hos honom. Han är så rolig. Han brukar ju alltid sitta bak. Men hoppar fram när vi åker. O när vi parkar så hoppar han bak. För det är ju där han ska va. Men igår så fick han gå in fram. O gick ut bak.


Husse hade varit o köpt husvagnsinredning. Så allt skulle bäras ut. Det är en sak o packa, en annan sak o lasta av allt. Men det gick väl vägen till slut. Hunden va så glad över o se SIN katt, som han inte fick stryk av. O alla bollarna. Mina har han ju haft sönder. Sen blev det bingen.


O idag då? Fortfarande ledig. Ja vi får väl se. Planen är att byta gardiner, städa akvarium och äta thai. Men vi får väl se.


Over

Av L E - 22 april 2010 10:39

Jaha ja. Så va man ledig en sväng då. Märkligt. Välbehövligt efter att va på jobbet 9.25 timmar varje dag. Det är inte mänskligt. Bordsgrannen går bara 5. Men så lite vill jag inte jobba. Då är man bara på besök ju.


Igår va det massa snö på backen. Galet. Som tur va så försvann det rätt fort. Men det höll på hela dan o försökte ge marken en annan färg. Lycka till när det är plusgrader!


Jobbet va som vanligt. Inget spännande som hände. Va lite ruschigt fram till lunch. O sen blev det lungt igen. Försökte mej på o sälja lite. Men det blev mest information. Antar att folk är trötta på säljare.


Efter jobbet va det dags för ett besök på Maxi. Det va invigning häromdan. Skulle inte ha så mycket utan bara kolla läget. Det va inte ens o tänka på att få en parkering. Smetfullt. Så jag tog en repa ner till Max för lite energi intag. Max är godare än konkurenten. Trots jag bara tog ett Max mål. Hur det nu kan heta så när det är för barn. Knaprigare strips och mer smak på burgaren. Leksaken va ett sugrör, upptäckte jag när fick maten. Trodde dom börjat med roligare sugrör. Men icke... Ett snurrigt sugrör med Nicke Nyfiken på. Gick knappt o använda till läsk.


Vände tillbaks till Maxi för ett nytt försök. O jodå. Det hade minskat med folk o jag fick en plats längst bort. Närmade mej snurrdörrarna o slängde ett öga mot kassorna. KÖ! Bah... Jaja. Jag skulle ju ta självscanningen så det skulle väl gå snabbare. Smög igenom allt det där roliga som Maxi i grannkommunen hade. Men där skulle jag inte ha nåt. Fastnade vid brödet där min kusin stod. Sen dök resten av hennes familj upp. Kul o se dom. Blev kvar en stund till o checkade läget med dom. Sen vidare. Fanns massa billigt igen. När jag väl kom till kassorna så va det köer. Men inte i självscanningen. Bara o ställa ner pippmaskinen o dra korten o gå ut. 170 kronor för en kasse. Helt ok. 18 ägg, två stora grädde, sköljmedel, rollon, mjölk, fem lättdryck, två bröd, två head and shoulder o tops. O så säger folk att det är dyrt på Maxi!


Sen blev det bråttom hem. Magen va i uppror. Har kännt av det ett tag. Men det kan ju bero på järntabletterna. Bara det inte blir som syrran, celiaki. Funderarde på om jag skulle vända o åka till mamma, sätta mej i skogen, svänga in till svågern, till matte eller chansa o åka hem. Jag valde det senare alternativet. Fick väl ta ev byxbyte då. Försökte koncentrera mej på annat. Bilarna körde såklart sakta. Va nästan så jag knuffa på dom. Funderade på om jag skulle ta med maten upp eller låta den va kvar. Kassen va rätt tung o kunde skynda på mina behov. Nä jag lämna allt o sprang upp. O det gick vägen!


Lagom tills jag skulle byta om o gå ner o tömma bilen ringde telefon. Fastnade en timme. O då hade jag kommit av mej. Men maten kunde inte va kvar. O inte heller vinterdäcken. Så det va bara o dra på sej kläderna o sätta fart. O det va väl inge o gnälla om. Gick hyffsat smärtfritt. Men jag måste nog ta o röja i källaren nån dag. Är en himla röra alltihop. Sen blev det inte mycket gjort på kvällen.


Idag är jag som sagt ledig. Planen är att hitta en lägenhet. Än sålänge har jag hittat en diskbänk. Men jag hittar nog nåt mer va det lider... Är lite sugen på thaibuffe. Men fasen vet om man törs... Bäst o hålla sej hemma...



Dagens frukost?

  

 


Jo dom ligger brevid varann ibland. När man inte ser 


Här är nåra roliga länkar på katter.


http://www.youtube.com/watch?v=JIFNEddeZI4&feature=fvw


http://www.youtube.com/watch?v=jbEXr9-5UjI&feature=related


Over

Av L E - 20 april 2010 23:39

Idag va det fortfarande lika kallt när jag vakna. Men inte lika mycket is på bilen. När jag gick min vanliga utfodringsrunda så upptäckte jag att ALLA nya fiskar va borta. Hade hoppats på att dom gömt sej nånstans. Men icke. NÅN hade knaprat upp dom. Allihopa!!! Slut, som nån säger. Hade god lust att inte ge dom nån mat alls. O inte mej själv heller. Tyckte jag gått upp massa kilo bara under natten. Suckade o funderade på när jag skulle ta tag i motionen på allvar. Gick ju så bra i höstas. Har iaf konstaterat att jag är bättre i benen. Äter bara järntabletterna när jag jobbar. Måste ju se vad det är som gör vad. Men bara jag blir ledig ska jag allt ta vätskedrivande igen. Kan lixom inte ränna på toa var 20:e minut när jag jobbar.


Jobbet va som vanligt hyffsat lungt. På lurren hade jag dejt med svikarna. Det va kul. Sen blev jag invinkad av B2. Hon hade med marängbakelser till mej. Hennes mamma hade bakat. Utan socker. Dom va riktigt goda. Men det där fräsiga som brukar vara i dom bakelserna saknades. Men dom va goda ändå. Sen, på rallen kom en arbetskamrat fram till mej o gav mej en riktig örfil. Hon berättade att en av våra kompisar hade slutat. Tack för den. Ännu en. Det får fasen vara nog nu. Pallar inte mycket mer...


Efter jobbet blev det inte mycket gjort. Tankarna snurrade. Hade fått två paket som jag kunde roa mej med. O i det ena var det ett regnställ. Kollade på det o upptäckte att det va det stället med söndertuggad krage jag trodde jag fick förra veckan. Alltså inte det jag trodde kommit bort på posten. Det hade jag tydligen fått förra veckan. Båda två va rosa. Jaja. Bara o maila tjejen o be om ursäkt för mitt misstag. I det andra paketet va det ett par snitsiga kristallglas. Jag trodde det va dricksglas. Men jag vette sjutton va man ska ha det till. Hade tänkt o köpt nåra ljushållare i söndags. Men det jag fick nu va inte långt ifrån samma sak. Förutom att dom här hade en fot och va högre. Sen va det en väska(kvinnlig som man är). En tröja, som va helt fel material mot vad jag trott. O så ett par ljus.


 

Italienska ljuslyktor



Ska man sätta ljus i dom?

Eller hälla upp något annat flytande?

  

  


Nästan bara foten som saknas på dom här.

Men så är dom 100 ggr dyrare oxå...


Sen ringde hon som slutat. Känns så tråkigt o inte få träffa henne nå mer på jobbet. Men livet får väl gå vidare. Hon finns ju kvar. Ett telefonsamtal bort. Men ändå. O om en månad drar de andra oxå. NEDRANS!!!


På kvällen blev det promenad. Tog stavarna denna gång. Dom har ju varnat för snö. Hunden sprang över åkrarna o blev hur skitig som helst. Men kul hade han.


Over

Av L E - 20 april 2010 23:32

Va rätt så segt o gå upp. O kallt som bara den. Massa is på bilen. O så hade de varnat för snö i veckan. Kanske skulle haft vinterhjulen kvar ett tag till...

Jobbet va lugnt. Inga större händelser. Efter jobbet åkte jag för o bränna lite pengar. O vilken grej. Upptäckte att man fick lite mer rabatter om man hade centrumkortet med sej. Smack! Bara o handla mer. Kaninerna fick lite käk. Katterna ny sand. O så köpte jag tio nya fiskar.


Sen hem o börja koppa fisk. Hade nästan gett upp hoppet om promenad. Men så kom promenadinviten o det va dags o dra. Fick kasta på mej vinterkläderna o i med fisken. Hunden va så upptagen med sin boll att han inte märkte när jag kom. Blåste så förbenat igen. Så vi tog ingen längre sväng. Bara till tippen o tillbaks. Hittade inget jättespännande. Eller vi trodde vi gjorde det. En grind. Men den va för smal till trappen.


När jag kom hem maila jag en som skulle skickat ett regnställ till mej förra veckan. Hon hävdade att hon skickat det o bad mej avvakta veckan ut. Visst va väl inga problem. Nånstans ringde en klocka. Att jag kanske borde kolla det jag redan fått. Eftersom jag budat på två. O det jag fick förra veckan inte hade en söndertuggad kragkant. Men jag va för trött.


Over

Av L E - 20 april 2010 23:21

I söndags var det dags för tipspromenad igen. Den här gången hade jag inte pluggat på nåt. Så tokigt då. Det va massa frågor som handlade om promenadvärden. Hunden höll på o gå åt. Promenaden gick där vi brukar gå. Så han kunde inte förstå att han va tvungen o gå i snöre... Det var ju hans väg!!! Men han fick snällt hålla sej i snöret. Det va ju massa hundar ute på samma promenad som vi.


     


Fiiiika på promenaden



Katten vilar


Efter promenaden va det dags för styrkelyftning. Dvs ner i källaren, plocka ut massa saker, ta fram sommardäcken, kånka upp dom och plocka in allt igen. Rackarns va hjul jag hade då. Kom på att jag hade kvar mina gamla vinterhjul oxå. Men de ska sparas. Man vet aldrig när man behöver dom. Alltså det här med o kånka däck. Fy va jobbigt. Det är nog enda gången jag saknar att ha en sambo som fixar sånt. Dom är ju galet tunga. Men det gick det med. Som alla andra år.

Vidare till stan för hjulbyte. Hade hoppats på massa god mat. Mamma hade haft dambesök. Men inte en smula fanns det kvar. Eller så åt dom sill o potäter. Inte ens en ostkrok eller pinne. Så jag skrapade ihop lite från karotterna o höll tyst. Däck bytet va inga större problem. Sen skulle bromsarna ses över. O som vanligt är det ett himla elände. Vill aldrig funka. Får man det bra på ena sidan så blir det skit på andra. Så nu är det som det är.


Som vanligt går klockan. Det va dags att tvätta av sej o dra på ljusparty. Har fortfarande inte använt ens 1/1000 av det jag har. Men jag åkte dit ändå o träffade mina arbetskamrater. O tittade på kattungar. Studerade lite kläder oxå. Men det va på tok för dyrt för mej. Persan o jag fastna för samma ljus. Doft heter det väl. Blev kvar nåra timmar tills klockan verkligen va dags att åka hem o sova.



Stolt mamma 


  


Rackarns så små dom är. Fem stycken

Over

Av L E - 18 april 2010 08:44

Dagarna går så fort när man har roligt!!!


I fredags var det jobb. Vill minnas att det inte hände nåt kul alls. Jo. Det bjöds på fika igen. Men den här gången va inte jag först. Jag tog smulorna. Åkte hem o somna på soffan direkt. Glömde ta värktablett i tid...


Igår va det fullt upp. Vi började med loppis. Som vanligt helt galet att det inte finns anvisningar var man ska gå med barnvagn. Bara o försöka ta sej över alla trappor. Som vanligt hittar man lite kul. Fick en massa smått till Pontus för bara 25 kronor. Lite verktyg till ombyggnaden. Gryta o stekpanna till spisen. En bricka, trollspö, tekanna, häst o tuggring till hunden. Jag hitta en mindre stekgryta, kärlhanddukar o en provisorisk smyckeshängare. Ett par mössor, lotto o skallror.


Sen va det dags för tivoli. Vi hämtade hunden oxå. Tivlolit är ju inte vad det varit. Förr va det mer som en marknad. Man kunde köpa tröjor o godis. Men nu är det bara tivoli. O dyrt va det oxå 30 spänn för en repa. Pontus började med masken. Trodde hon skulle gråta som våra andra barn gjorde. Men inte. Det va kul o hon ville åka mer. O gärna de större. Så vi tog nästa bergodalbana. Den såg värre ut. Men inte ett ljud där heller. Så den åkte hon två gånger. Hon skulle åka nåra bilar oxå. Men det fanns inget bälte i dom. O matte fick inte åka med. Så den hoppa vi. Tokigt om hon skulle få för sej o gå ur. Hunden tyckte det va tråkigt. Stå där o vänta.



På väg uppför



Läskigt eller inte?



Inga tårar



Hej hej



Nästa karusell




Nån annans barn



Högt är det...



Hej Pappa, Ita o Ba!!!

                                         


Efter karusell turerna så drog vi till donken. O vidare till ett par kompisar och studerade deras ombyggnad. Dom hade rivit en vägg i huset för o få större vardagsrum. O rackarns vilken skillnad det blev. Ett nytt hus! Väl hemma satte jag fart o byggde massa matlådor. Så nu är frysen full igen.



Dippa måste man ju



Ska vi dra eller?



Codrivern...



Matar hundarna med kakor


Over

Ovido - Quiz & Flashcards