Direktlänk till inlägg 26 december 2014

Julfirande

Av L E - 26 december 2014 22:45

Nu har julen passerat. Alltså det må va roligt att umgås vid jul med allt vad det innebär. Men det är allt gött o komma hem till lugnet, semesterbyxor o soffan... I måndags va det julfirande hos mor o far. Syrran jobbar hela helgen o jag är ledig hela helgen. Så då får man passa på när det passar för alla. I tisdags va det 70 års kalas för far. Eller ja. De flesta hade redan firat honom. Jag åkte dit efter jobbet o käkade lite o körde syrran till bussen. O i onsdags va det julafton med min obiologiska familj. Tjo o tjim från början till slut.


Äntligen, eller jag vet inte om man ska säga så. Jag har ju gått ett bra tag med ”förkylning”. Lite snuvig, men inte mer än ett par nysningar på morronen o sen ett par snytningar. Förra veckan vakna jag med halsont. Som försvann bara jag gick upp. Så jag antog att det är en del av processen. Jag äter ju ändå massa D-vitaminer som ska va bra för immunförsvaret. Men å andra sidan har Robyn varit snuvig ett bra tag. Så jag såg det som en utmaning o se om jag skulle klara mej. Men förra lördan, lagom tills jag skulle sälja bingolotter så va rösten helt borta. Kim tyckte jag skulle börja prata vanligt. Sen kom hostan. Riktig rethosta. O sen till slut ont i bihålorna. Då fick det va nog. I med massa droger. Rinexin, Nasonex, värktabletter o Nipaxon. O på måndan ställde jag in jobbet. Hes o hostig är ingen bra kombo i mitt yrke...


Annars har jag tagit det lugnt i helgen. Man kan behöva det efter all stress. Jag är ledig fem dar. Så igår kollade jag över mina julklappar o försökte få lite ordning här. Men som vanligt blir det bara lite grann gjort. Soffan haffar mej... Idag var jag till stan med en kompis. Vi käkade. Då slog det mej att jag är inne i en ny sak. Matstrejk. Jag är hungrig. Men när jag väl sätter tänderna i det så kan det kvitta. Idag tog jag en friscoburgare och creolfries. En favorit. Men jag satt mest o peta i pommes. Hamburgaren fick jag tvinga i mej. Jag har känt det ett tag men trott att det va nåt annat. Inget smakar direkt gott. Hoppas bara att det inte sitter kvar i huvet sen. Att jag inte gillar nån viss mat... Jag som alltid glufsat mat. Vad det än är... Jaja. Gör väl gött åt fläsket kan jag tro...


På tal om mat ja. Jag har länge gått o funderat på att sluta med gluten o mjölkprodukter. Men det är ju gluten i det mesta man äter. O så vill jag äta nåt annat än äggröra till mellis. Det ska ju va enkelt o inte för kostsamt. Så idag klurade jag till o tog mod till mej. Upp backad av Bea. Gick fram till glutenfrihyllorna och roffade åt mej smörgåsar. Jag har ju gett upp havregröten o gått över till te o mackor igen. Så jag börjar med mackorna. O som ny mellis tänker jag varva med ägg, laktosfri yoggi och nötter. Sen får vi se när matkassen kommer igång igen vad jag ska byta ut. Är uppehåll ända till halva januari. Så nu har jag chans igen att äta ur frysen. Men vad tusan ska jag laga för nåt??


Annars rullar det på. Bilen fungerar bra. Inga konstiga strömbortfall. Nu är det bara spolningen som ska fixas. Robert har skruvat ur Leifs gamla. Så vi får se om ett byte fixar det. Liiite jobbigt att ligga bakom bilar när det skvätter upp skitvatten på rutorna...


Nån vinter har vi inte sett än. Det har varit plusgrader ända till för nån dag sen. Då slog det om o blev typ tio minus. Men ingen snö. Antar att det hinns med det med... Det ryktas på fb nu att det snöar. Men vi får väl se om det ligger kvar. Dags för sömn. Imorn är det fotboll som gäller.


Over



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards