Alla inlägg under november 2009

Av L E - 30 november 2009 21:37

Weee. Ny arbetsvecka...


Va knappt jag orka upp imorse. Ryggen värkte. Men det är bara att ta ena benet före det andra o vräka sej upp. Ringde verkstan som skulle köra igång med bilen. Bad dom kolla kamremmen oxå. Dumt om den skulle pajja när man kostat på bilen. När jag väl skulle till jobbet så kom jag på att jag va tvungen o tanka. O jag som redan va sen... Men jag hann till jobbet. Eller nästan iaf. Tre minuter sen.


Jobbet va som vanligt. Jobbigt. Chefen kom med glädjande nyheter. Äntligen ska vi göra som jag alltid tyckt. Dvs inte bara satsa på sälj. Visst det är kul att tjäna en hacka. Kom nätt o jämt över fyrsiffrigt belopp. Men blev slagen av bordsgrannen. Får väl bjuda på det då.


På rallen försökte jag få tag på försäkringsbolaget. Min s.k handläggare hänvisade till sin chef o gav mej ett nummer. Ringde o hamna hos H & M. Öh... Jag skulle ju till försäkringsbolaget. Ni har väl inget med bilar att göra? Nä skrattade hon. Inte än... Men önskade mej lycka till. Ringde växeln igen o dom sa att det va minsann hans nummer. Öh? Nä jag hamna hos H & M. *kolla. bläddra.* Dom hade gett mej fel riktnummer... Gjorde ett nytt försök. Men det va bara upptaget.


Efter jobbet åkte jag förbi mamma o hämtade lite julgardiner. O sen vidare till matte o co. Kom precis lagom till kvällsmaten. Hunden studsa upp o ner o visade mattes jularrangemang av ljus. Va så nära att han brände näsan. Men då såg jag att hans stora fina kotte han fått av mej låg där. O den får man ju inte leka med... Pontus skulle ha macka men åt bara upp osten o smöret o smulade sen sönder mackan till sina hungriga fyrbenta syskon. Sen blev det bus en stund. Hunden lekte med ballongerna. Han hoppade upp o ner o lekte som en delfin eller cirkushund med dom. Pontus hade vett att hålla sej undan. Sen small två av ballongerna. Snopet... Husse va så duktig o röjde undan efter maten. Men sen såg jag ju varför. Det stod en skinka i ugnen.


Väl hemma satte jag upp gardinerna. Och ansade mina föremål. Är nog dags att köpa nya snart. Inte många blad kvar. Man kanske ska vattna dom lite oftare. Fick en stjärna att ha i fönstret oxå. Va nätt o jämt att den kom upp. Hade för kort sladd. Tur inte husse ser hur jag löste det. Tvättlina säger jag bara... Får väl se om den får sitta kvar eller om Pix river ner den. Imorn får jag väl försöka att få upp adventsljusstaken o nån tomte. Man får inte förta sej... Dags o sova.


Over

Av L E - 29 november 2009 19:52

Jodå. Kvällen fortsatte med att irra runt i lägenheten. Det är ju så dumt att ta en sak i taget. Varför ska man rensa databordet o SEN bege sej till nästa station? Nej nej. Dumt som bara den. En grej här o en där. Tvspelen har kommit på plats iallafall. Men det va ett äventyr det med. Man kan ju tycka att om det är en upphöjning på kontakten på kontrollen på ena sidan så ska det va uppåt. Men icke. Den platta sidan skulle va uppåt.


Mitt i allt tyckte matte att vi skulle åka till donken. Synd att jag inte fick fortsätta. Dom va redan ute när jag kom. Smög förbi med bilen. Men hunden såg nog vem det va. O så säger dom att hundar inte fattar nåt... Donken smaka himla bra. Hade gjort mej förtjänt av det efter lövkrattningen.


Sen åkte jag hem o ringde pojkvännen. Vi prata tills klockan va nästan tre på möra. O jag som skulle upp tidigt för promenad o julskyltning. Somna nog inte förns efter fyra. Alla grannar skulle ju komma hem o ränna i trappen...


Hade hoppats på att sova till iaf nio. Men icke. Före åtta va jag uppe. Drog igång datorn ifall matte skulle va vaken o undra var jag va. Men den protestera. Ingen nät anslutning. Jaja. Testa o starta om. Samma resultat. *klia sej i huvet* Drog igång tv:n för o kolla om det va stor kaos i nätet. Hm. Det kunde ju inte vara att jag hade kvar wiikontrollerna för laddning heller? Ok. Testa o drog ut dom. Men då såg jag att jag inte hade slagit på modemet...


Hann iaf äta frulle o diska innan matte vakna. Det va tydligen dags att dra på promenad. Bara o raska på. Slapp röja idag med. Dagens fynd va en träd stump från vedklyvningen. Alldeles lagom storlek för en hund. Den höll hela vägen hem. Barken va borta. Men annars om man kastar pinne eller boll så är det total slakt på fem minuter.


Väl hemma igen blev det mat o dusch. Huvet börja protestera över för lite sömn... Men det gick över. Åkte till matte o co för att avvakta färden mot nordligare breddgrader för att titta på Tomten. Pontus skulle bara äta. Sen hämta vi upp svärmor o svågern med flickvän. Väl inne i stan börja vi leta efter mat. O det va inte det lättaste. Alla va ju ute. Vi sprang runt lite o kollade på torget och i nån affär innan vi beslöt oss för donken. Va ju så länge sen sist... Pontus sprang runt o snattade ballonger.



Pontus får nya vantar



Nåra av ballongerna...


Sen mellanlandade vi hos ett par kompisar o vissa drack kaffe. Dom visa en dansande tomte för Pontus. O den va visst lite läskig... När vi kom hem hade hon fem stycken med sej. Innan jag åkte hem tog vi en snabb runda med hunden. I det stora hela tyckte jag nog att rännandet på stan kunde ha kvittat. Inga tomtar eller hästar som kom med släde. Det va lite dans. Nåra stånd. Nån karusell. Ingen snö.



Fika



Glad skit



De läskiga dansarna



Verkligen läskigt...


Nä nu ska jag lägga mej o fundera över lite saker. Orkar inte röja nåt mer. O ryggen behöver vila lite. Känns att man gjorde nåt igår...


Over

                    

Av L E - 28 november 2009 17:16

Så va arbetsveckan över o helgen har börjat.


I fredags var det Eid al Adha. Dvs muslimska offerdagen. O jag brukar skoja lite med en på jobbet som har en muslim till pojkvän. På morronen skicka jag ett mess till henne o frågade om det va ok att ha min Frank tröja på mej. Har liksom inga traditionsenliga offerkläder. O va jag har förstått så offrar dom får. Så det va ok. Vi offrade inte tröjan o ingen annan heller. O det va nog ingen annan heller som fatta vitsen med tröjan just den dan...


Jag brukar ju ha ett himla humör o kort stubin när det gäller systemen på jobbet. Men på senare tid har jag bara morrat lite när det är pajasfasoner. Igår morra jag lite extra. O min bordsgranne satt o prata med en kund o blängde på mej. Så jag va ju bara tvungen att morra lite extra. Damen som hon prata med hade frågat om vi hade får på jobbet. Ja du vet Frank blev svaret. Damen tyckte det lät trevligt. Nja svarade grannen. Jag ska mota bort honom till morötterna så blir han nog tyst. O damen va lika nöjd. Jag höll på att gå åt av flabb...


Sen satt vi o smågnabbades lite. Hon försökte diskutera lite rutiner med mej. O jag flabbade vidare. Sen tröttna hon på mej o började koka av ilska o bad mej va tyst. Så jag sa som kunderna, du säger inte till mej att vara tyst o hötte med fingret. TYST! Lyssna på mej, sa hon. O jag flabbade vidare. Sen sökte hon hjälp hos chefen. Så han tjuvlyssna lite på oss o konstaterade att det va kärlek i gnabbet o lät oss hållas. Tsss...



Fick inget samtal från försäkringsbolaget i fredags. Så jag ringde verkstan o kolla om dom hört nåt. Bolaget hade varit o tittat på min bil o sagt att det inte va ett försäkringsärende. Försökte ringa dom men det va bara upptaget. Frågade verkstan hur dyrt det kunde vara med en ny kabelstam. O det va dyrt. Massa tusen. O inte var det lättare att byta den heller. Suck.


Efter jobbet åkte jag till svärmor. Dom skulle ha skjuts ner till nåt jippo. Min hund va i hundgården o pep. Alldeles ensam. Men han ville tydligen inte va inne med tingesterna o brudarna. Vi försökte få upp resesängen till Pontus. Men det va inte det lättaste. Sen kom husse o fixa det på två minuter... Klockan gick o det blev dags att skjutsa dom. Först skulle svågern hämtas. Men han hade inge bråttom. Dom satt o förfesta i godan ro. Husse muttra såklart när jag kom tillbaks. Men jag tror nog att dom hann ändå o skyllde på svågern.


Åkte förbi pizzan o köpte med en kebablåda hem. Minns inte när jag köpte det sist. Men gott va det. Blev proppmätt. Antar att tabletterna gör sitt o har krympt magen på mej. Sen däcka jag på soffan före åtta.


Idag vakna jag ännu tidigare än vanligt. Så jag låg kvar en stund i sängen med min pall. Pix tycker fortfarande det är läskigt med pallen. Han kan inte lägga sej till rätta. Planen i helgen var att kolla julskyltning och kattens dag. Hade tänkt o jobba. Men det blev andra planer. Hon ska tydligen till doktorn. På en helg?


Matte va ju ute på galej igår. Så idag har jag nog lite semester. Med lite tur så kanske jag hinner röja undan. Trodde jag. Men jag har så svårt o slänga saker. Är fortfarande mäkta imponerad över att jag slängt tre par strumpor och ett örngott. Man kanske skulle ta hit mamma. Då ryker allt... Eller så får hon hjärnblödning.


Är lite sur över en ostkupa jag köpt från ett känt plastföretag. Den skulle vara så fantastisk o osten skulle hålla sååå länge. Men redan efter två veckor så är den lurvig och kupan är fuktig. En kompis som säljer varorna säger att man helst inte

ska ta ut kupan ur kylen. Men vem skråen står i kylen o skär ost?


På tv idag visades de där damerna från england som stylar folk. Dagena tema var shopoholic/shopfobi. O där kan man ju känna igen sej. Vill minnas att jag aldrig varit något för att köpa massa kläder. O dom där som köper bara för köpandets skull. Dom provar inte ens kläderna. Bara köper o hänger i garderoben. En dam ville köpa en bikini. Varför då fråga stylisterna. Ska du ut o resa? Ja vi funderar på det. Men det blev ingen bikini. Damerna sa att då kan du köpa det när resan är bokad. O de här skorna? Har du inte redan liknande bruna skor? Jo men... Inget köp för henne. Sen när hon skulle gå ur affären börja hon rycka i kläder igen. O stylisterna fick slänga ut henne...


Idag funderade jag på om jag skulle gå ut o kratta lite löv. Står faktiskt i kontraktet att man ska sköta sånt som medlem i föreningen. O som vice ordförande borde man verkligen ta sitt ansvar. Löven är blöta så de lär ju ligga kvar även om det skulle blåsa lite. Jodå. Jag tog mej allt i kragen och gick ut o krattade. Två timmar tog det. Rackarns va löv det finns. O vilken tur man hade. Precis när jag kommit in så börja det vräka ner massa regn. Men kläderna va lika blöta av svett som om jag hade varit ute i regnet. Tyckte mej nog höra ett plask när jag slängde dom på golvet...


     


Före      



Efter

  

  


Nån som ser skillnaden?

      


Det här sparde jag till nån annan


Efter det blev det käk o varm dusch. Sen satte jag upp en lapp i trappen där jag bad mina grannar att göra samma höstinsats som jag gjort. Redskap finns i källaren. Muskler o glatt humör får dom hålla med själva. Vidare till matte o husse. Dom ville skjuts o hämta sina barn. Va lite konstigt o kliva in hos dom när ingen hund skällde eller nåt barn iiiiiade. Men väl hos svärmor kom all dom välkända ljuden.


Efter att partynissarna fick mat i magen skulle vi gå en sväng med hundarna. Under protest följde jag med. Trodde det va gööörlångt. Det va leriga, grusiga, vattniga, gräsiga o löviga stigar. O jag som hade lekskorna på tork hemma. Men det fick väl gå. Hundarna busade runt. Ups. Tingesterna och hunden mena jag ju... Tingesterna fick för sej att dra efter en tik som gått förbi fem minuter innan. Men dom kom väl tillbaks då... Matte plocka renlav.


  


Hunden gör sej charmig och vill inte gå in


När vi va hemma så fick hunden va kvar ute. Han va törstig efter promenaden och hade mellanlandat i en vattenpöl. Dumt o bara lapa vatten när man kan lägga sej i vattnet. Så jag kastade lite knutar med honom. När jag skulle åka hem så hitta jag inte bilnycklarna. Rackarns! Hade tappat dom i grusgropen... Bara o gå tillbaks innan det blev helt becksvart. Men innan tog jag en sväng i hundgårn o kolla. O där låg dom! Jag slapp o gå igen...


Jaha. Nu får det va nog för idag. Ska sätta fart o röja här, är det tänkt...


Over

Av L E - 26 november 2009 21:08

Åhhh en sån spännande vecka jag har framför mej. Trodde jag...


Tisdag:

Ringde verkstan på möra. Verkar inte som försäkringsbolaget vill betala nåt. Har det verkligen varit en brand? BEVIS!!! O varför blev det det? BEVIS!!! Jaja. Det är bara att luta sej tillbaks o invänta svar...


Annars rulla dan på som vanligt. På lurren kom svikarna igen. Jag får väl erkänna att det är kul att se dom. Råka bli lite extra tid. Så tokigt. En dam ville veta om hon hade rätt avtal. Hävde ur mej att jag inte har nån exakt kalkyl för det. Men att jag nog skulle räkna lite på det under kvällen. Ja va bra. Ring mej imorn då. Så jag har suttit o räknat lite här o gjort mina konstateranden. Lite spännande o se hur mycket det skiljer på de olika avtalen.


Efter jobbet blev det inte mycket gjort. Har mest suttit i telefon. Ända till elva. Jag som skulle plocka undan o stryka lite. Men klockan går ju som vanligt. Räkningarna är iaf fixade. Alla utom en. Den som bärgaren skickade. Men den får vänta tills försäkringsbolaget hört av sej...


Onsdag:

Jobbet va som vanligt galet. Mycket att göra. Efter jobbet åkte jag ner till stan en sväng. Kaninerna behövde ha lite mat. Lura ut B2 oxå. Hon skulle va hundvakt o köpte nån leksak. Fanns massa reasaker. Men jag nöjde mej med mat o lite strö. Leta efter en ny grotta till fiskarna. Men det fanns ingen som va tillräckligt hög.


Tog vägen förbi matte o co på vägen hem. Det hade ryktas om bak. Men ack så jag bedrog mej. Inte ens mat fanns det. Fick busa med djuren o Pontus istället. Så kul med Pontus. Hon vill så gärna gå själv över golvet. Men man ser på henne hur hon kämpar för att hålla balansen o vet mycket väl vad som händer om man ramlar.


Väl hemma fixa jag lite käk o betalade räkningarna. Sen satte jag igång med det där småplocket som jag inte hunnit med. Men som vanligt går ju klockan o det blev dags att sova...


Torsdag:

Va ute i god tid till jobbet. Fick en plats så man slapp gå så långt. Min kompis som ska börja hos oss stod utanför o vänta. Slängde nåra ord med henne o önskade lycka till med utbildningen.


Chefen kalla in oss på möte. O då kan man bi skraj. Tre chefer ska sluta. Så då snurrar ju tankarna igen. Men det va lugnt. Bara vanligt gruppmöte. Helt galet. Över 100 stycken har vi i utbildningsgrupper nu. O mer ska det bli. Men det är ju kul att det rullar på. När jag börja va vi nog tolv grupper med tio i varje. Bara på en avdelning. O ett helt gäng på en annan. Sen slogs det ihop. O nu senast va vi nog bara två grupper med kanske åtta i varje. Men nu har det vänt. Nu ska vi sitta i knä på varann.


Testade o ringde försäkringsbolaget oxå. Men det va bara upptaget. Så jag ringde verkstan. Men dom hade inte hört nåt. Så vi väntar tills imorn...


Efter jobbet blev det en tur till apoteket. Funderade om man skulle köpa stöd strumpor. Men jag vette tusan om det hjälper...


Fastna vid datorn ett tag. Läste om min kompis som har cancer. Usch. Finns inget botemedel än. Hans tjej har startat en insamling. Så jag skänkte en peng o massa tårar...


Dags o sova, igen... Snart helg. O så måste man pynta o sånt där oxå... BAH!


Over

Av L E - 23 november 2009 20:45

Wehu... Arbetsveckan har börjat.


Dagen börja måttligt bra. Ont i ögat. Men den gick jag inte på. Käka frulle o stack till jobbet. Idag va min bordsgranne på plats. Kul o ha sällskap igen. Dagen rullade på med jobb hela dan. Rätt som det va kom det in kandidater igen. Hur många behöver vi? En kompis va med där. Efter hennes intervju fråga jag hur det gick. O det verka ha gått bra. För lite senare fick jag ett mess att hon fick jobbet. Kul. Min bordsgranne o jag tog våran promenad på lurren. Äntligen. Minns inte när det va sist.


På rallen ringde jag verkstan. Fick glädjande besked. Dom hade hittat branden och tjuvkopplat och fått snurr på bilen. Va tydligen en massa kablar som brunnit. Så tokigt att den andra verkstan inte upptäckte det då! Så nu har jag ringt försäkringsbolaget igen och frågat hur vi går vidare. Fortsättning följer...


Efter jobbet åkte jag ner för att leta julklappar till min hund. Hade värsta planen. Men det skulle inte funka sa expediten. Så tokigt. Fick köpa annat som han säkert blir lika glad över. Sen hem o ringde närmast sörjande o berättade om bilen. O vidare ner till affärn.


Idag testade jag mina gamla byxor. O kan man tänka sej att jag kom i dom. Dom satt inte lika tight som sist jag hade dom. På tal om benen. Märkligt att doktorn inte sa att dugg om va man kan göra. Vätskan sitter i cellerna. O där ska det väl va vatten? Testar o ligga högt med benen ett tag till. Såg på tv att det finns folk som går i kallt o varmt vatten om vartannat för att slippa sånt här jag har. Får väl leka doktor själv...


Jaha. Nu har jag cyklat nåra km. Är väl dags för dusch o sova lite.


Over

Av L E - 22 november 2009 18:03

Så var helgen över för den här gången...


Igår kväll fastna jag vid datorn i väntan på att tvätten skulle torka. Löste lite mer kryss o tittade på Ullared. Helt galet va folk handlar. Men dom har tydligen gjort om sen jag va där för 15 år sen. Minns inte att det var flera våningar. Men jag kan väl inte påstå att jag är göör sugen på att åka dit igen.


Pix vaktar tvätten...



Han sover katt det rackaren


Matte hade tråkigt igår kväll. Tyckte vi skulle åka o köpa glass på donken. Men jag hade ett bättre förslag. Hon kunde gå ut på baksidan när husse somnat o börja riva med poolen. Så kunde jag komma o dra igång grävmaskinen oxå. Hade varit kul o sett husses min...


Idag va planen att ta en promenad. Röja lite. O handla. Igår fick jag nån knäpp att jag skulle ha ordning hemma. Dvs inte en pinal framme. Men det kom av mej idag. Man kunde ju försöka börja med att få undan spelen som står kvar i hallen. O jackorna jag inte använder. Men nä.


Vaknade rätt tidigt idag. Men låg kvar med fötterna på pallen en timme. Inte nåt bättre för det. Sen ringde matte o jag satte fart för promenad. Vi tog svängen på landet idag. O kastade lite stulna äpplen till hunden över gärden. Han råka bli smutsig o hamna i badkaret när vi kom hem... Vi vägde Alice idag oxå. 2.3 kilo väger hon den lilla damen.



Pontus laddar inför utgång



Baltazar letar efter pinnen



Törs inte gå in i tunneln



Jag tar den från andra hållet



Farliga hästar tycker Baltazar



Baltazar lerig i badrummet



Nån som ser mej om jag går ut?



Måste ni gosa med kissen?

Come on. Jag är nybadad o jättebusig!!!



Vill du smaka på min tass?



Var tog du vägen Alice?



Ser han mej?



På betryggande avstång från hunden...


Sen skulle husse iväg med sin bror. Vi gjorde oss barnfria o åkte o handlade lite o började med maten. Va knappt jag fick steka köttfärsen. Matte va livrädd att jag skulle krydda. Pontus får inte äta kryddad mat. Efter maten skulle husse iväg igen. Så vi brudar stack på annat håll.



Husse o Pontus



Husse


Vi åkte o hälsade på systerdottern o tittade på deras nya hus. Eller i. På utsidan kan man tro att det bara är ett halvdassigt kök o allrum nere och en oinredd vind. Men det va två stora rum nere. Stort kök. O uppe var det en göör stor hall där dom hade biljardbord. Och två rum till. Matte o jag testade biljarden. Hur gjorde man det live nu då? Pontus tyckte det va lite läskigt när bollarna klonka i varandra. I källaren fanns det ännu mer rum som man kunde fixa till. O massa små vrår att gömma saker i. Så nog blev jag mäkta förvånad.


Matte spränger


Koncentration



Bollarna va inte sååå farliga



Gissa vem som vann!



Buddis gömmer sej högt uppe i taket


Klockan gick o det va dags att åka hem. Har inte hunnit med nåt av det jag tänkte göra hemma idag. Får väl se om jag orkar nåt mer idag. Tänkte hoppa i badet snart. Minns inte när det va sist... Dumt o ta det i omvänd ordning o kunna slappa när allt är klart.


Over

Av L E - 21 november 2009 20:27

Jaha ja. Helgen är påbörjad.


Planen idag va en promenad, städa o fixa åt fiskarna. O hur blev det? Vaknade som vanligt med spännande ben. Inte spännande som i kul. Utan spännande som i jobbig värk. Eftersom jag ändå hade tänkt o ligga kvar i sängen ställde jag en pall i sängen o la benen på den. Började kännas konstigt på en gång. Men jag kan väl inte påstå att det gjorde nåt under. Men som mamma säger: Det blir väl inte bra på en gång heller!


Efter frullen tog jag tag i disken. Messade en kompis o fråga om hon va på g för promenad. Men hon skulle röja. Så jag gjorde det samma. Snabeldraken åkte fram. O tvätten blev äntligen struken. Va inte så mycket som jag trodde. Sen blev det lite energi intag.


Nästa projekt blev akvareierna. Det lilla har en väldig förmåga att samla på sej massa alger så vattnet slutar rinna. Men nu porlar det vackert igen. Det stora är ett totalt kaos. Inte en enda växt får vara ifred. O botten är så skitig. Vill minnas att det inte va alltför länge sen jag bottensög det. Tänkte släppa ut ynglen. Men det va ingen som vågade simma ut. Dom är nästan lika stora som platyna nu. Så dom får väl va kvar ett tag till. Hann knappt peta ner växterna förns gula faran kom ut o stökade runt igen o spöade upp alla kompisar han hitta. Otacksamt. Men han ska få. Ska ta o lyfta på hans grotta nästa gång. Hehe...


På eftermiddan hamna jag vid datorn o löste lite kryss o leta julklappar till hunden. O faktiskt så gjorde det inte lika ont i svansen idag. Tror nog att tabletterna gör sitt.


På kvällen när tvätten var på tork så åkte jag till matte för en promenad. Hunden kom emot mej o studsa o leta efter paket. Pontus oxå. Fast på sitt sätt. Hon tycker det är så kul o dra av mej mössan. Men sen ser hon skraj ut när allt hår hänger för ansiktet. Precis som hon förstört nåt. Men bara väl mössan kommer på igen så hon kan dra av den så är hon glad igen.


Promenaden va inget utöver det vanliga. Hunden tycker nog vi är tråkiga. Han hade fått ett fint blinkande halsband så han syns i mörkret. Han hade varit med matte o jobbat idag. Så han har valt sina julklappar. O kunde inte förstå varför han inte fick dom när jobbet va över. Men han fick ju paket igår...


Nä dags för Robinson, käk o en tablett.


Over

Av L E - 20 november 2009 21:10

Ytterligare en vecka har passerat. Har ingen aning om var den tog vägen.


I onsdags hade vi möte med klienten. Dom berättade massa om produkten och en del om vad som va på gång. Ett nytt system inom en snar framtid. Så man slipper jobba i 14 olika. Vilken lyx. Efter presentationen var det mingel. Och vi hade chans att ställa frågor eller lämna förslag. När vi gick så fick vi en påse med en tröja och en mugg i. Kul.


Jobbade in min sista timme jag låg efter med. Så det va rätt gött o komma hem. Tog en vända på cykeln oxå.


Igår hände väl inget spännande på jobbet. På kvällen skulle matte o jag ta en promenad. Lagom tills jag skulle iväg blev jag yr. Så jag tog svängen förbi macken o köpte en mosmeny. När jag klev innan för dörren hos matte kom hunden hoppandes o undra vad jag skulle bju på. Pontus kom krypandes o kiknade. Katten smög fram. Sen börja de det "roliga". Synd att kameran inte va med. Ponuts satt brevid mej i soffan som ett tänt ljus med händerna i knät. Mamma namnam sa hon försiktigt när hon fick smaka. Men våga inte röra sej. Efter nåra mer tuggor satte jag ner henne på golvet. Men då kom katten upp på bordet o försökte ta min mat. Hunden satt fint brevid med näsan precis brevid maten. Pontus körde ner hela handen i mosbrickan. Sen försökte jag värja mej från alla attacker från alla håll. När jag hade kastat i mej det värsta så fick djuren dela på det som va kvar. Mosbrickan for ikring på golvet o Pontus kollade på bordsskicket. Sen hämtade hon den rena brickan åt mej och vi stack ut med hunden i regnvädret.


Idag var det öde på jobbet. Bordsgrannen är fortfarande sjuk. Och de andra vet jag inte var de var. Chefen kom in på förmiddan. Så jag slapp styra upp allt själv. På lunchen fick vi sällskap av svikarna. Dom gör sina gästspel ibland. Tror att dom saknar oss. Men det va DOM som gjorde valet att lämna oss, inte tvärtom.


Efter jobbet va det lite bråttom. Pontus har ju namnsdag. Så jag åkte till leksaksaffärn o kollade. Hittade en liten bok. Rätt snitsigt. Den handlade om nåra djur. Hund, katt, kanin o råtta. O nääääästan alla djuren finns ju hos oss. Tänkte hunden skulle få ett paket oxå. Men det fanns inga bollar. Eller jo. Jonglerbollar. Men hur länge skulle dom va hela? Hittade Tiger till Pontus oxå. En liten krake. Fylld med ris. Så den står upp.


Åkte vidare till OK. Dom brukar ju ha massa kul saker. Sprang på en kompis där som jag pratade bort tiden med. Bad kassören om en hamburgare och tennisbollar. Fick bara en hamburgare. Jag va ju på en bensinmack. O sommaren va över. Sopa väl i mej min hamburgare o styrde kosan mot coop. Ingen framgång där heller. Vart tar alla tennisbollar vägen på vintern? Hittade nån kampsak. Testade om den skulle hålla. Knak. Så den blev det inte. Fick bli ett par hekto godis istället.


Alla djur o barn kom springandes när jag kom. Nån hade nog tjallat. Pontus fick ett paket. O visste inte riktigt vad hon skulle göra... Sen fick hunden sitt. Han visste precis vad man skulle göra. Han slet isär det o började tugga i sej allt godis. Pontus hade lite större problem o fick hjälp att öppna sina paket. Sen blev det natten för henne. O vi gick ut med hunden. Smet fort som bara den innan husse kom på att det var skräpigt efter mina paket...

Pontus öppnar första paketet



Baltazar sliter isär sitt paket...


Andra paketet



Svårt att öppna...



O fram kom Tiger



Baltazar o Alice delar på godiset


                     Alla godisar är på golvet...


Annars har veckorna rullat på som vanligt. Dvs man får inget gjort hemma o bilen är inte hemma än... Nä dags o göra inget.


Over

Ovido - Quiz & Flashcards