Alla inlägg under oktober 2013

Av L E - 17 oktober 2013 23:00

I onsdags va det dags att besöka osteopaten. Hade ingen aning om hur de jobbar. Först pratade vi lite om vad jag hade för sjukdommar. Sen fick jag klä av mej o hon kollade på min hållning o vad vet jag... Hon såg att jag har mer problem med underkroppen än över. Sen va det dags för britsen.


Hon höll mej om fötterna o kände direkt att det va nåt som va stopp i bäckenet. Rätt som det va kändes det som ena benet drogs utåt. O sen det andra. Efter en stund kändes det konstigt i knät. Men bäckenet kände jag aldrig nåt i.


Sen va det dags för bäckenets behandling. Hon bara höll händerna under mej. O ändå börja det värka. På ena sidan i ryggen va jag stelare. Efter lite hokuspokus så lana det av. Istället hittade hon en annan öm punkt. Njuren. Inte undra på med alla uvi jag haft...


Sen skulle jag sitta på hennes händer. Hon sa att jag belastade vänster sida mer. O rätt va det va börja svansen tokvärka. Sen va det som att det ville värka men inte kunde. När det slutade så börja det hugga i ryggen/lungan. Kändes som en blandning av träningsvärk o andnöd. O det va tydligen förra årets lunginflamation hon kom åt.

Efter 1½ timme va jag redo att åka hem. Hon bad mej ta det lite lugnt nåra dagar eftersom kroppen skulle läka ut det hon satt fart på. Ska bli spännande att se vad som händer.



Idag vaknade jag tidigt. Kollade mobilen som vanligt. Hade fått sms från uc. Det hade skett en förändring av min kredit. Jaha? Hade jag blivit utsatt för bedrägeri? Var skulle jag ringa? Hade ingen aning. Började googla o kom fram till att det nog beror på att jag betat av min skuld på sängen. Då kommer det sms... Kul. Men jag fick iaf info om vad jag ska vara uppmärksam på och var jag ska ringa om det blir nåt.


Jag börjar halka efter hemma igen. Så det va dags att ta fram dammsugaren. Massa spår efter både kanin och mej överallt. O det tog väl inte så lång tid att fixa till... Men det där vardagliga pysslet är som bortblåst.


Jag ringde oxå sony. Jag har flyttat alla kort till sd kortet. O sen dess står inte korten i datumordning. O det ogillar jag... Men tydligen gick det inte att rätta till. Får ta det den långa vägen genom datorn o se om det funkar.


Innan jag åkte till jobbet åkte jag till Anna med en matlåda. Jag knackade på o visa de osynliga min respekt. Talade om att jag bara skulle lämna matlåda. Det dröjde lite sen hörde man tass, tass, tass, tass... Då kom min hund. O började skälla. Vilken bra vakthund...


Benen brann som bara den på mej idag. Antar att det är det håller på att hända nåt i kroppen. Det va nästan så jag smörjde mej med lite kylande salva. Jag har kännt lite i ryggen oxå. Men inget i svansen. Så härmed förklarar jag mej frisk =)


Efter jobbet åkte jag o handlade lite. Kollade kvittot o upptäckte att jag inte fått rabatt på pajerna. Men upps. Jag hade visst glömt att plippa dom... Inte undra på att det inte blev nån rabatt...


Kvällen avslutades med kålpudding och vinterns första snöfall =)

Av L E - 15 oktober 2013 23:00

Idag hade vi utbildning. Jag hade såklart ont i huvet hela natten o kom in sent till jobbet. Men det gjorde nog inte så mycket. De hade bara kommit till presentationen. O jag tror mej veta vilka folk är. Utbildningen va lite småintressant. Handla om att vi skulle bli bättre i samtalen. O för att bli det så är man tvungen att känna sej själv bättre. Ren fakta varvat med lite övningar. Som vanligt. Men intressantare.




Malin leker inte med mobilen på lektionstid


På lunchen åkte jag iväg med min bil. Patrik skulle hjälpa mej att byta bromsar. Jag bad honom i förbigående att byta ljus oxå. Isället fick jag ta deras lånebil. O det va ju bra. En skoda kombi. Den lät lite väl mycket o gick sakta... Men det va en bil.


När utbildningen va klar smet de andra hem. De orka inte sitta kvar en timme till. Men jag ville inte ha en timme mindre i lönekuvertet. Så jag gick o lärde mej lite mejl.


Sen skulle vi byta bil. Men trots att vi sluta samtidigt o jag hade den långsammare bilen så kom jag först. Kim trodde det va pappa som kom. O jag är ju som sagt alltiallo. Igår va jag bäst. Hon tyckte jag hade fina örhängen. Jag skulle sitta brevid henne. Dela hennes mat. Hälla mjölk. Sen fick jag låna hennes bestick. Hon hjälpte mej med mjölk o ketchup. Sen bjöd hon på tuggummi o vi gick ut o gungade en stund innan det va dags för henne att bada o Anna o jag gick en sväng med Baltazar.



Väl hemma satte jag igång med maten. Torsk med dillsås, potatis, bönor och kantareller. Det smaka himla bra. Tyvärr för lite sås eftersom jag lät den stå kvar på spisen... Men annars kalasgott.

Fler som tyckte det va gott...


A just ja. Glömde säga att bilen kom tillbaks. Med två ljus... O så hade han fyllt på olja. Tänk om det kunde vara så här jämt...


Over

Ovido - Quiz & Flashcards