Alla inlägg under juli 2010

Av L E - 18 juli 2010 21:00

Fredag

Äntligen dags för en liten tur på sjön. Hade tidigare på morgonen pratat med en kompis. Så vi gjorde slag i saken. Är ju så sällan man har tid o umgås med sina vänner. Vi va ute nåra timmar på sjön. Försökte dra upp lite fisk men lyckades inte. Men det va inte det som räknades den gången. Efteråt hamna jag hos hans mamma och plockade lite kursbär.



Kaptenen för idag


     


Var är fisken?


På kvällen efter jag slagit mej till ro så ringde telefonen. Det va min gamla svägerska som ville ha skjuts till logen. Bara i hoppa i kläderna igen o iväg. Tog ett tag innan dom va klara så vi hann söla lite skit under tiden. När vi väl kom iväg och närmade oss logen så tyckte jag att det va väldigt lite trafik för att vara dansafton. O mycket riktigt. Kôl svart. Så vi åkte vidare o hittade ett par cyklister efter vägen. Dom hade oxå missat datumet på dansen. Så vi hängde på dom ut till Linnebäck på en öl. Linnebäck är stort. Massa hus ju som man inte visste om. Sen körde jag in damerna till puben och herrarna blev kvar på byggda. O jag åkte hem o la mej


Lördag

Drog iväg igen och plockade lite mer bär. Röda vinbär denna gång. Men som vanligt kom regnet och jag gav upp. Hann ändå plocka över 6 liter. O det räcker nog denna vinter. Stannade till hos änkan oxå och slängde nåra ord. Skamligt att man inte tar sej tid alltså...


På kvällen åkte jag till min moster för att leverera förstoringen på syrran o mej. Hon blev så glad o tyckte vi va så fina. Blev kvar där på mat ett par timmar. O hjälpte henne med en lampa som skulle upp i hallen.


På vägen hem hamna jag hos ett par kompisar som hade lite fest innan det va dags för den riktiga logdansen. Vi spelade lite kubb tills det var dags o dra. Skjutsade ut dom o sen pang i säng igen.


Söndag

Planen var att svärmor och jag skulle ut o leta svamp. O vi drog ut till skogs. Men hitta inte en enda svamp. Så istället åkte skogsmullorna till maxi o handla lite. O sen blev det inte mycket mer än att invänta morgondagen.


Over

Av L E - 15 juli 2010 21:00

Onsdag

Fortsatte i hundens tecken. Planen var att hämta min hund och åka till stugan så han fick bada. Men mina föräldrar va inte där. Så då hoppa vi det. Bara o försöka hitta på nåt annat... Tog svängen förbi en kompis o hälsade på lite. Skickade ut hennes son o spela boll med hunden. Men sonen tröttna efter bara nån minut. O rätt som det är säger han att hunden har hoppat i deras pool. Jaha. Bara o kasta sej ut o rycka upp hunden. O sen blev det avsköljning. Dom hade nyss haft i massa medel i poolen O då är det nog inte så bra att hunden är där. När han va lite torrare så åkte vi vidare. Hemåt för o kolla om dom andra hade kommit hem. Men dom va ute på äventyr. Fick åka till grannen istället. O där höll dom på o klippte gräset. Alltid lika roligt o titta på när andra jobbar.



En kort vätskekotroll i skuggan...



O så iväg o leta pinne



Told you!!!

             


KASTA!!!    



Notera linnet



Jobba på du


Torsdag

Va i starkt behov av nya skor. Mina fötter håller på att gå åt av värk när jag tränar. Har testat o va barfota o byta skor. Men det värker som eld. O då är det inge kul alls. Bara o åka o köpa nya dyra skor. Allihopa skulle med. Men som tur va så va husse hemma så vi kunde ta två bilar. Vi shoppade lös rätt bra på shoppingcentret. Jag hittade mina skor för 1000 kronor. O så lite ramar till korten. O lite annat billigt bra o ha.


Efter shoppingturen blev det ett matstopp innan hemfärd. De andra skulle vidare hämta rutschkanor. Så svärmor och jag åkte till mina föräldrar en sväng o hälsade på. Blev kvar ett tag på kaffe. Sen dök min hund upp. Han ville inte med o fixa rutschkanor. När regnet hotade så åkte vi hemåt. Blev kvar hos svärmor nåra timmar på räkmacka o lite vin. LITE sa jag. O under tiden hade min stora pojk kört sönder min båt mitt på sjön och fick ro hem. O han ska ALDRIG mer låna min båt, sa han...


Over

Av L E - 12 juli 2010 21:00

Sista semesterveckan. Startade dagen med att tvätta. O sen hade jag fått nog av värmen. Vi packade in oss o drog mot Örebro för att köpa en ac. Hittade en billig. 2000 på Jula. Va såklart tvungen o stoppa ner lite mer roliga saker eftersom vi skulle iväg o bada efteråt. Bilen va fullpackad redan innan vi ens hade kommit till Jula. Men nu skulle det in en stor ac, två fläktar, en solstol o så lite annat smått. Så vi beslöt oss att ta bort kartongen. Onödigt döutrymme kan ju kvitta. Så bilen blev mer än överfull. Men vi lyckades ta oss iväg.


Planen va att vi skulle åka till kalkbrottet o bada. Det är så klart vatten där. Men jag vill minnas att det va kallt sist jag va där för 100 år sen. Ha! O det märktes. Höll på o inte hitta dit. Vela upp på flera vägar innan jag hitta rätt. O vad ser vi när vi packat ur allt ur bilen. En skylt som det står hundförbud på. Men så kul då. Skulle vi lämna hunden i bilen o gått o badat själva? Skulle inte tro det. In med allt igen o iväg. Soppan börja ta slut oxå. Våga inte riskera att få soppatorsk när det va 30 grader varmt ute med hund o barn. Så vi stanna till på närmsta mack o fyllde på med lite förfriskningar.


Väl tillbaks i stan svängde vi ner till sandviken. Där stod det iaf ingen förbudsskylt vad vi kunde se. Vi började med att äta lite sallad. Magen skrek. Sen knalla vi ner till sjön allihop. O kan man tänka sej det va gött. Knappt man kände att man gick i. Tog inte många minuter innan Pontus sprang som hunden. Sen knata vi ut till det grunda. Hunden fick simma såklart. O när vi kom på de små öarna tyckte han att det va konstigt. Man ska ju simma i vattnet. Men sen kom han på att det va ju lite snitsigt o sprang runt som en galning. Så vi låg i blöt i ett par timmar o lekte baywatchbrudar igen.


  


Pontus parasoll


Over

Av L E - 10 juli 2010 23:45

På lördan var det så dags för nästa resa. Syrran, jag o barnet skulle åka till Fjollträsk. Barnet skulle vara med som coach. Och syrran och jag skulle bli fotade. Det börja ju väldans bra. På natten hade det varit ett himla väsen runt huset. Nåra hade stått o bankat på grannens balkong massa gånger. Sen gått runt o klappat på entrédörren så rutan sprack. Så det va bara o ringa ordförande o berätta vad som hänt. 20 minter försenad va jag och hämtade barnet. O hon va vaken! Bara o styra kosan mot stan. Första anhalt va o hämta syrran. Sen vidare till donken för lite frulle. O då kom nästa grej. Barnet råka spilla ut kokhett vatten på benen. Så hon beslöt sej för o stanna hemma. Bara o vända om o köra hem henne o väcka svärmor o tala om vad som hänt.


Sen fortsatte vi vår resa. Tack o lov för gps. Det roligaste med Fjollträsk är ju att det är göör stort med massor av vägar. O när man kollar kartan så ser det såå svårt ut o hitta. Men när man väl är där så är det bara tre avtagsvägar så är man framme. Mitt i stan. Helt galet. Eller bra menar jag ju.


Vi kom rätt lagom i tid. Vi hann gå runt hörnet o käka en sallad först. O tydligen satt vi mitt i hela smeten. För det kom massor med turister av alla de slag. Folk med cyklar, Vätternrundan? Möhippor. Ännu mer turister. Knasiga fjollor osv. Men det va rätt mysigt o sitta på en uteservering mitt i Fjollträsk.



Vätternrundan?



Min sallad



Syrrans sallad


När maten va slut så knalla vi upp till fotografen. Fortfarande i tid. Det va massa trappor upp dit. Gamla stentrappor som kändes tio gånger mer än va de va. O givetvis på tredje våningen. Men vi klarade av det med o plingade på dörren. En liten mager sak öppnade dörren o hälsade oss välkommna. Och bad oss slå oss ner o vänta. O vänta. O vänta. O varmt va det. Ac:n palla inte med. Efter ett tag kom det en med en lapp. Vi skulle tipsa våra vänner om detta så skulle vi få ett foto gratis. Ok. Klia, tänka, klia. Lyckades få ihop tio stycken. Lämnade tillbaks listan o väntade igen.


Senare kom det en tjej o visade oss bakom till omklädningsrummet. Jaha. Två stycken bås. Massa speglar. Fön, kammar, borstar, o lite hårklägg. Hmm... Var fanns de s.k stylisterna? Letade reda på en o frågade om hjälp. O fick väl inte mycket till svar mer än att jag skulle ha de kläder jag kände mej mest bekväm i sist. Jaha. Fick rådgöra med syrran. Jag hade trott att man skulle komma in i ett rum o visa upp vad man hade med sej(eftersom dom inte stod för det) och sen få hjälp med klädvalet. Men icke. Mitt val blev jeans o en top och min munkjacka.

Sen blev det väntan igen.


Tills vi blev uppropade för sminkning. O den stackars sminkösen höll på o svimma när jag sa att jag aldrig sminkar mej. Men hon lyckades väl fixa till mej. Även där hade jag ju hoppats på att nån skulle sagt att du bör göra så här för att dölja eller framhäva det här. O du passar i dom hör färgerna. Men icke. På med kletet o sen ut igen.



Syrran i sminklogen

             


Till en ny väntan. Våga inte röra mej. Tänk om sminket skulle kleta ut eller nåt sånt... Men det tog inte så lång tid innan vi kom in. Till en stressad fotograf. Jag borjade. Och försökte posera så gott jag kunde efter hans kommandon. Det var ingen som va framme o rättade till kläder eller hår eller nåt sånt. Utan bara posera o så fota han. Men det gick det med. Efter kanske en kvart så va allt över och vi fick gå ut igen. Till nästa väntan.


Vi blev uppropade igen efter en kort stund för att titta på korten. O kan man tänka sej. Dom blev kanonbra. Tänk vad lite smink o ett leende kan göra. Men så kom nästa smäll. Betalningen. Den va inte vad jag tänkt mej. Jag hade studerat priserna innan och tyckte mej ha ett hum om vad jag ville ha. Två på mej, två på syrran o ett ihop. Men se det gick ju inte. Det var 500 för ett kort. 1500 för fem. Och 350 pp om man ville ha familjefoto. Hm... O inte va det som jag trodde att man fick hela skivan med kort hem. Och det va förstoringarna som kosta. Nä nä. Det var per bild. På skiva. Räkna räkna räkna. Jaja. bara pengar. Jag tar allihop. Bara o betala sej ut o gå.


Nästa anhalt blev Nacka Forum, igen. Vi hade tänkt ett annat först. Men det va stopp på den vägen. Syrran skulle såklart ränna i alla klädaffärer. Men hittade inget särskilt. Jo vi käka. O jag hitta ett par örhängen. Sen drog vi vidare till mina gamla arbetskamrater o bara sa hej innan vi drog vidare.



Försök hänga på den här.


Det va power meet i Västerås så vi tog vägen förbi. Det är ju helt galet va mycket bilar det är överallt. O ingenstans kommer man. Men jag såg många fina bilar. Många kronor som rullade på vägarna där. Jag studerade bara coola bilar som Amazon och pickisar. Syrran gruva sej bara över hur folk beter sej...



Morr

 


Personligen tycker jag att en cheva är stor INUTI  


   


Cool

 


Det är inte fullt förns det rinner över

 


Alla ekipage va välkomna


       


Pippi Långstrump va på besök

       



Dröm vidare...


Over

Av L E - 9 juli 2010 23:00

Dan efter hann jag knappt vakna innan det va dags för lite jobb igen. Den gamla mangeln skulle ut. Så det va bara o klä på sej o fixa i ordning för grabbarna. Detta stora aber. Som tyngt föreningen i flera år. Grabbarna kom o drog igång med allt. O det tog dom inte många timmar innan allt va klart. Det va ju bara o skruva isär träreglarna och sen slå sönder betongen. O så sopa upp allt smått. Dom råka iofs ha sönder en glasruta. Men mangeln kom bort. På eftermiddan kom Matte o co o busa. Blev lite jordgubbar o lek i parken oxå.


På fredan åkte jag till svärmor en stund. Vi knallade ner till byn o tog en glass. Eller ja. Vissa käka med hela ansiktet. Och på kvällen fick husse för sej att han skulle lägga i min båt. När jag kom dit för o lämna nycklarna så stod han o tvätta båten för fullt. O det va ju snällt. Både Pontus o min hund höll sej långt borta. Det lät ju så o så spruta det vatten. O så klippte matte gräset.



Glass är gott


     


      Fler som vill ha



Man behöver ingen pool

 


Hundarnas vattenskål går lika bra


     


Hemska ljud



Vattenslangen är farlig


 


Chips i bilen är bättre


Over

Av L E - 8 juli 2010 08:45

Startade dan med ett besök hos doktorn. Skulle ju röntga magen. Det va nån låssasläkare som skulle undersöka mej. Eller ja, han skulle testa o sen skulle riktiga doktorn kolla. Låssasläkaren hitta inte det han skulle leta efter. Men den riktiga läkaren hitta och det va ingen fel på min galla. Sen bad jag dom kolla om det fanns förträngningar ner till benen. Men det såg oxå bra ut. Så det är bara o fortsätta leta.


På eftermiddan blev det tvätt av både kläder o bil. Skulle ju på långresa dan efter.


På tisdan begav jag mej av västerut. Mot Strömstad. Lite väl långt o åka själv. Men jag hade laddat stereolan med massa musik. Det är väl ändå lite lustigt. Trots att jag inte åkt den vägen på mer än väldigt länge, så kom jag ändå ihåg att där skulle det stora huset ligga på andra sidan sjön. Nu kommer den långa uppförsbacken. Där är det korset där jag ska svänga vänster osv. Det enda nya va väl pendeln som jag antar gick mellan Oslo och Göteborg. O hela tiden satt jag bara o log. Att man ska känna så när man åker västerut. Bara total lycka.


  


Verkligen bredlast. Va tre av dom



Galet brant vägg



Fin gammal bil



Nära nu...



Pendeln


                                                  
                                                  
          


Väl framme, på en plats jag aldrig varit, så blev det lite frulle. Tänk att frulle alltid smakar så bra efter en lång biltur. O så har dom mycket godare bröd på kusten. Efter frulle och en rundvandring bland husen så åkte vi ut och kollade nejderna lite. Vi började med att åka ut till Tjärnö där jag tillbringat många somrar. O igen, så kände man igen sej. Nåt nytt hus hade kommit upp. Men i övrigt så va det sej likt. Sen åkte vi in till Strömstad och flanerade. Vi gick runt i massa timmar. Käkade glass. Kollade på båtar. Kollade i lite affärer. Sen avslutade vi dagen med en Bakad potatis med skagenröra på en pråm. Smaka himla bra. Planen hade varit räkfrossa. Men det fanns inte. Dom visste inte va det va o tydligen va det ont om räkor, för dom va svin dyra. 289 kronor kilot.



Backe upp o backe ner



Dyrt o parka med båt...



Å andra sidan...



Området där dom bodde  


Rara små hus


På kvällen tog vi båten ut o för att fiska lite makrill. Det nappade inte så värst. Men jag kom ut på sjön, HAVET, och fick fiska lite. Jag fick upp en makrill och en plattfisk. Vi fiskade i en liten vik innan för stora havet. Så det va rätt lugnt. Såg dom stooora norska båtarna gå förbi. Det va så gött. Kunde ha stannat där resten av mitt liv. Mina grannar sa innan jag åkte att jag inte fick flytta dit. Men Strömstad är vackert. Iaf på somrarna.



Havsfrua



Das Boot



Min plattfisk



Min makrill



Norge båten


När vi kom i land så drog vi fram grillen. Det blev fläskfilé, potatisgratäng och majskolv. Smaka himla bra. När vi va klara så va det natten. O då kom vi till mitt nästa aber. Hur skulle jag lyckas sova. Jag som alltid har så svårt o sova borta... Men jag fick ha tv:n på, så jag kände mej lite hemma iaf...


Jag lyckades somna o vaknade tidigt. Svarade på nåra sms o sen somna jag om. Till halv tolv! Helt galet. Men det va väl luften som gjorde sitt. Efter frullen ringde min kompis och meddelade att en annan kompis till mej hade gått bort. Han hade varit sjuk i cancer sedan ett halvår tillbaks. Men vi trodde att han skulle klara det. Denna människa va så full av liv. Så positiv. Och framför allt ung. 31 år, gift, två små barn osv... Det va inte nån av mina närmsta vänner. Men ändå en vän som betydde väldigt mycket för mej. Vi har festat ihop o gilla samma musik o hade alltid en egen jargong. Men nu är han borta. Så ofattbart galet svårt o fatta. O hans stackars fru. o barnen. Usch...


Vi var ju redan på väg ut så det va bara o försöka göra det bästa av situationen. Vi började med att åka ut till Tjärnö där jag tillbringat många somrar. O igen, så kände man igen sej. Lite nya hus hade kommit upp. Men i övrigt så va det sej likt. Nästa anhalt blev Nordby. Ett stort köpcentra nästan vid gränsen till Norge. Det va galet stort. Nästan lika stort som de i fjollträsk. Vi knallade runt där i massa timmar och hittade lite billiga kläder o lite smått kul till mamma. Planen va att dra vidare till Norge oxå. Men innan det va det dags för lite käk. Blev en tacobuffe. Vi åt så man kunde tro att vi inte skulle komma ut genom dörrarna. Men det gjorde vi.



Galet stort


På vägen till Norge såg jag en skylt med billig tobak. Skyndade mej o ringa en kompis innan vi kom över till Norge för att kolla priserna på tobak här. O det va dubbelt så dyrt som det jag såg. Men först Norge. Det va tull igen. Minns inte va det kosta. Men det va för o finansiera broa. Väl i Norge så åkte vi till, ja va ska man säga. Bråtens NK. Fanns massa grejjer där. Men det enda jag hitta va en dosett till mina tabletter. Kan man tänka sej. Åka 40 mil för det. Men den va billig.



Tull



Bara o slänga i mynten



Den gamla broa



This is the law



Jo vi vet att det är tull här



Om inte annat åker bommen ner



Varning för bergvägg?



Snygga tunnlar



Nämen hej Glomma



Där ligger du



Det finns många i släkten Borg...


  


Liiiten varningsskylt



Norska kamera



Måste vara kul här inne


O så tillbaks. Vi stannade till vid det stället som hade billig tobak. Vill minnas att det alltid va massa tältförsäljning där när jag va liten. Jag tyckte det va jättekul o kolla där. Massa saker. Billigt. SKRÄP, sa mamma. Så jag blev oftast utan. Tobaken va såklart inte så billig som jag trodde. Det va bara ett visst märke. O den våga man ju inte köpa... Sen gick vi in på ett horhus. Ups. Kondomeria mena jag ju. O det va väl inge spännande där. Utanför hade dom massa saker. Typ trädgårdsprydnader. Iform av elefanter, tomtar, brunnar, Elvis osv. När vi gick därifrån så kom det tre uppsnoffsade damer, tjejer och klev ur en norskreggad bil. Vette tusan om dom skulle tjäna pengar eller handla...



Vackert ekipage



Horhuset





Solpanel? Tycker det ser ut som hundar



Dyrt o passera



Ser ut som i Texas...



Sverige


Sen blev det inte så mycket mer gjort den dan. Fanns massor jag hade velat sett o gjort. Men jag hade tänkt att åka hem på kvällen. Hade ingen djurvakt. Plus att jag hade lite mer o göra hemma oxå innan nästsa semestermål. Så det va bara att tacka för trevligt sällskap och bege sej hemmåt. Försökte kolla kalendern om jag hade mer långledigt. Men icke.


Innan jag lämnade bebyggelsen, det är mycket långt mellan varven på den vägen, så åkte jag förbi macken o köpte lite färdkost. Det va inte en så trevlig resa. Tänkte hela tiden på min kompis. O tyckte att alla låtar handlade om honom. Jag lyckades iaf hålla mej vaken. Gps:en skrek ju ibland. Men rätt va det va så stod det Arvika på en skylt. O dit skulle jag ju inte. Bara o vända. Efter ett tag så stod det en stor älg mitt i vägen. Bara o stå på bromspellen. Älgen masade sej över vägen o in i skogen. Sen rusade adrenallinet, en minut. Sen va man igång igen o körde bött. Himla dumt o va försiktig när det inte finns viltstängsel. Lite längre fram så va det stängsel o då kunde man köra ännu fortare. Sen skulle dom ta slut om jag körde vanliga vägen hem från Kristinehamn. Så jag valde o köra över stan. Så behövde jag bara köra nåra km utan stängsel. Mot 2.5 mil. O lagom tills jag svängt av stora vägen så kom jag på att vi har ju fartkameror på vägen. En tanke va att dom nog inte är på nattetid. En att jag skulle bromsa ner. Men närå. Jag kör. SMACK! Så blev man fotad. Kastade ett öga på mätaren o såg att den visa 110. Så nu är det bara o invänta boten...



Den norska båten



Småbodar



Pråmen vi åt på



Körka


Over

Av L E - 4 juli 2010 22:15

Lyckades sova till nästan tio. Å andra sidan va jag ju hemma halv fyra så det va väl inte så mycket o skryta över. Hade fått ett mess, från Luftis. Det va dags för fiske. Så det va bara o sätta fart. Jag hade redan massa saker i bilen. Men visste inte vad. Så jag ryckte åt mej det jag trodde inte fanns i bilen o stack. Va tvungen o lämna båtmotorn först bara...


Väl på macken så stod han o vänta. O kom på att han glömt plånboken. Men så bra då. Stå där o ivra mej o så va han inte klar själv. Så jag klev in o väntade. O inte hann jag bestämma mej vad jag skulle ha heller. Hade glömt både regnjacka o lite käk hemma. Jag hade iaf ombyte så det fick väl gå. Efter mycket om o men va vi på väg ut i skogen.


Vi va i stort sett själva vid sjön. O det va väl rätt gött. Det va nåra andra där som tydligen hade campat över natten, Busar där!!! Men vi lyckades skrämma bort dom. Så vi fick en bra plats längst ut på udden för oss själva. Vi satt länge vid sjön utan att få napp. Eller jo. En liten aborre fick jag. Men den åkte ju tillbaks. Vi flyttade runt lite men lyckades inte få nåt. När knotten började attackera oss åkte vi hemåt. Vi mellanlandade på pizzan för lite energi intag...



Ingen fisk



Dagens enda riktiga fisk



Glad Luftis



Pipande grannar



Kv'llsmaten Kebabtallrik 

           


Over

Av L E - 4 juli 2010 09:30

Vaknade som vanligt försent för att hinna med promenaden. Istället slöade jag lite innan det va dags o sätta fart med workout. O glöm det jag sa sist. Nu va hon ännu hårdare min PT. O ännu mera benövningar. Tror hon jävlas med mej. Du gör inte rätt. Gör som jag. Tryck här om du vill ha tips, sa hon hela tiden. Men jag gjorde visst rätt. Bara för hon inte såg det. Mitt i allt ringde en kompis. O vägrade förstå att han störde. Istället skrattades det åt att jag stod o träna med tv:n. Han ska väl berömma mej!


När jag jag va klar med allt så stack jag iväg till stugan. O ett stopp o hämtade en elmotor till båten. Väl på plats i stugan så va det dags för mat. IGEN! Alltid mat. Men det va bara sill o potäter. Lagom avancerat. Sen ut på sjön o iväg för o leta svamp. Motorn va inte så snabb. Nästan så vi fundera om den funka. O när vi hade ett par hundra meter kvar så la motorn av. Bara o ro. O jag skulle ro såklart. Jag som redan hade träningsvärk sen workoutpasset. Men vi tog oss iland.


Vi knatade på över stockar o stenar. Genom gräs o sly. Men inte hitta vi nån svamp. Va inte ens värt o kolla på mer än två ställen. Så vi begav oss hemåt igen. O då fungerade motorn igen. O gick fortare än nånsin. Men den gick inte tillräckligt fort. Vi hade medvind hem. Och det fläktade inte ens. Men hem kom vi.


När vi kom upp så hade dom andra börjat käka glass. Så vi högg in. O eftersom vi jobbat så i skogen så tog vi en extra bit. Det va galet varmt den dan. 34 grader tyckte termometern. Men ändå lyckades vi spela lite badminton. På kvällen blev det mat igen. O sen va det dags o åka hem.



Filip tvekar...



Poppis på grönbete

  


Pappa spelar



o syrran...



Nån kan inte sikta

     


INTE plocka blomman!!!

          


Mammas katt, o min bil o husvagn  


Tennisproffs?

      


Ja men det är ju kul o spela 


Hade tänkt att dra till parken på kvällen. Men jag hade glömt köpa biljett. O ingen verkade förbarma sej över att vilja hjälpa till o fixa heller. Så då fick det va. Snurrade runt o kollade läget innan jag åkte hem o duschade. Hade ingen större lust o va inne när det va så mycket folk i rörelse. Men orka gå in på parken o försöka leta reda på folk.


Istället blev det en tur in till stan till lilla hjärtat. Det va ju massa bilar ute. Så vi tog nåra vändor o kollade på alla bilar. O rackarns vilka bilar det finns. Sen blev det kort avstickare till hennes hundar. Tog en repa till donken oxå o kollade när bilarna burna lite. Sen tröttna småbrudarna på bilarna så jag körde hem dom o vände tillbaks hemåt. Tog nåra repor förbi parken igen. O rätt som det va hitta jag ett par kompisar o följde med dom hem på efterfest nåra timmar.



Lilla hjärtat, Fisis o hundarna


Over

Ovido - Quiz & Flashcards