Alla inlägg under september 2013

Av L E - 13 september 2013 23:02


Dags att uppdatera igen då. Försöka sammanfatta två veckor lite snabbt...


Förra veckan började bra. Jobbade kväll. Hämtade ett par fiskar till Kim, men de levde inte många dar. Va på massage. O tydligen så va kroppen inte i lika dåligt skick som första gången. Fibroserna va mycket mindre. Bra det!!!




Man har fått en present av Malin


Cafét på jobbet är fulltaligt


De stackars fiskarna


Sen knasa magen. Den braka totalt. O om det va massagen, pulvren eller nåt annat som gjorde det vet jag inte. Anna o Baltazar kom o höll mej sällskap nåra timmar de dagarna jag va hemma. Min förhoppning va att hinna med att röja mellan toabesöken. Men icke. Jag lyckades stryka. Men sen fångade soffan mej...


Ursäkta att jag är hemma


Skutti sur.

I rengjord bur och fått varit ute hela dan


Man måste tvätta sej innan man lägger sej


Baltazar o Skutti


Den flygande hunden


Nånstans ska mina leksaker vara


På lördan va det dags för Oxhälja. O det fick man inte missa. Fixade ett usb o fyllde med lite musik till Kim. Marken är som vanligt. Inte så mycket folk eftersom vi va där tidigt. Hittade en draglåda till Kim. O stövlar som jag kom i.


Rik som ett troll


Bling bling i öra


Väntar på studsmattan


Säkerhet är viktigt


Redo?

TJOHO!!!


ZZZzzz... Vi hann inte ut från stan


Väl hemma så hamnade vi på sjön. Pojkarna va redan ute. Alla utom min hund som va hos farmor. Det va första repan för mej i Patriks nya båt. Den gick riktigt bra o man kände sej om en jetsettare när den fräste fram över vattnet.


Fina spår


Pojkarna åkte ring


Peters båt

 

Patriks båt


På kvällen blev det kvällsmat på Mr James. De har så goda mozarellapizzor. Tjocka, mycket seg ost o slizade. Kvällen avslutades med att Robert köpte sej en skoter...


Tindra

Tindra o jag


Kims nya mössa

Hångel...


På söndan va det dags gör tipspromenad. Den gick vid Degernäs. En trevlig promenad genom skogen o vid sjön. Kim hade alla rätt men vann inget denna gång. O på eftermiddan va det dags för vattengympa o sen en tur till hundvalparna.





Dövika


Två veckor gammal leonberger





I måndags va det dags för födelsedagsfirande för mamma o mej. Hämtade syrran tidigt på tågstation.  Vi hade bokat vid Strandkanten. Syrran bjöd. Så vi slog på stort. Körde en trerätters. Smaka himla bra. Vi blev så mätta att vi knappt orkade gå till bilen...


 

Present från cafét


Syrran, mor o far


Syrran o jag

Vitlöksbröd till förrätt

Oxfilé till huvudrätt


Vanlijpannakotta med rabarber o latte till efterrätt


Mamma fick blommor av mej


Skuggan...

 

Mina presenter


I tisdags va det dags för mer firande. Då va det taco hemma hos mamma med mostrar o co. O äntligen hade värktabletterna kickat in. Jag har fått så ruskit ont i svansen igen. Antagligen av gympan. Men jag tänker inte sluta med gympan. Den gör mer nytta för resten av kroppen. Så jag härdar ut.

 

Kalaset dag två


 EFTERLÄNGTAD!!!


I onsdags höll jag på att klappa ihop totalt när jag skulle till jobbet. Vet inte va det va. Kände mej så stressad. Hyperventilerade, svettades o mådde illa. Men hade jag inte gått iväg hade jag nog inte gått dit på bra länge. Första samtalen gick åt skogen. Fatta inte ett dugg va jag prata om. Så jag fixade så jag slapp de tyngsta samtalen. O då gick det bättre. Efter jobbet åkte jag till Anna o kollade läget.



Jonathan


Linda blir frisserad


Torsdan va jag ledig. Antar att det va det som höll mej upp dan innan på jobbet. Lite vila. Eller som vanligt när jag är ledig vilar jag inte... Jag småplockade lite o satt vid datorn. Så det va ganska lugnt.


Pix vilar med mej


Min lilla cocktail


På eftermiddan va det dags för lite massage. Kändes konstigt att gå på en mjuk massage när de senaste varit mer hårda o djupgående. O trots att jag hade fuskat så under sommaren med både motion, behandling o mat så hade jag minskat i omfång. Coolt!!!  Kvällen avslutades med vattengympa.


Kött är gott


Kvällsmat efter träningen


Fredag va ledig dag. Eller ja... Som vanligt inte... Hann knappt börja med frullen så ringde det på dörren. Anna o min hund. Sen börja galenskaperna. Vi åkte in till stan o hämtade en byrå som knappt gick in i bilen. Brände lite pengar. Käkade o sen till Storfors o hämtade en bilstereo. Min gamla va ju helknas. O på kvällen hamna vi hos en kompis på lite kaffe.

Baltazar gillar inte färjestad?

Trångt i bilen!!!


Det är inte fullt förräns det rinner över...

Det ryms mycket i en familjebil


Jorasatt

Gott med burgare


Lilla Josefin

Dimma


Over

Av L E - 1 september 2013 23:00

Vaknade som vanligt tidigt. Benen värker än. Suck. Men men. Vi kör på tills nån annan säger att det inte är bra. Dagens plan: tipspromenad och vattenaerobics. Anna låg o sov såklart. Så jag lyckades hinna med att byta vatten i alla akvarierna. Funderar på att börja skaffa lite fisk oxå. Kan va kul. Inte bara en stackars krake i varje akvarium...


Tipspromenaden va knappt lång alls. O det kanske va tur. Det är höst nu. Tio plus på morgonen. Va nästan så jag hade lust att ha mössa eftersom det blåste. Solen sken, så jag hoppade vinterkläderna. Som vanligt va det kluriga frågor. Många gissningar. Kim hade dock utvecklats. Från att alltid ha gissat på det sista alternativet så tog hon det rätta. Hade bara sex rätt. Men det handlar inte om att vinna utan om att delta. Det saknades fyra som inte gått i mål. Konstigt. Vi blev bara varvade av två. O inte såg vi nåra i diket heller...   


På eftermiddan va det dags för lite plask. Kim ville följa med. Men det funkar ju inte. Vem ska hålla koll på henne? En annan dag. Plasket gick bra. Ingen kompanjon idag heller. Men jag kämpade på. Idag testade jag att göra magövningarna utan att hålla mej i kanten. O det gick bra.


Sen blev det inte mycket gjort. Jag hade såklart glömt att fixa nåt ätbart efter träningen. Så det fick bli skorpor o soppa. O tradera håller fortfarande ett stadigt tag i mej. Nu va det träningskläder som va bytet. En handfull tröjor för 300 med frakt. Men nu får det va bra. Vågar inte tänka på hur mycket jag köpt.


Over

Ovido - Quiz & Flashcards