Alla inlägg under februari 2013

Av L E - 12 februari 2013 06:04

Söndag o sista lediga dagen... Startade dagen med en promenad. Kim åkte pulka o frös. Vägrade att gå och få igång cirkulationen. Sen blev det lite kaffe o kolla till Fiffin. Hon ser så liten ut i sin bur. CS ser ut som en jätte. Men hon kommer nog växa till sej.


Dagens mat skulle bli kycklinggryta med rosmarin o timjan. Verkliga vuxen kryddor. Men jag fick till det. Och det smakade riktigt gott. Skulle va potatis till. Till kyckling? Jo det va gott. Hade saknat potatis märkte jag...


Sen började min väntan på att få åka o spela match. Dumt att sätta fart o försöka få ordning på allt. Har fortfarande inte dammsugit, fixat undan tvätten eller röjt i hallen. Bänken o bordet är väl hyffsat ok. Men börjar återgå till oigenkänlighet. Jag är så trött på mej själv!


Matchen tyckte jag började bra. Sen tappa vi. O sluta med att vi satt o prata istället. Att det ska så svårt att hålla tempot uppe... Men ibland är det stört omöjligt om man står på fel planhalva. Vet inte varför...


Björn lura med mej till OK. Så jag köpte med lite fika till mina föräldrar. Tre wienerbröd och en toast kosta 64 kr. Tog jag ett till wienerbröd så kosta det 45... Blev väl kvar en timme eller så tills det va dags att åka hem o fortsätta göra inget.


Over

Av L E - 9 februari 2013 22:25

Ja jösses en sån dag det blev. Planen va ju träna, köpa pekt o dra på kalas. o tack. Det och mycket mer... Nån träning "hann jag inte med". Jag gick upp för sent. O ja... Jag bara inte hann...


 


Vi blandar oss nu med övrigt klientel...




Ja här hitta jag CS. Inte undra på att båda katterna låg på soffan hos mej...


 


Tio stack vi mot stan. Vi hade väl inte direkt nån plan vad vi skulle ha. Sånt där brukar ju lösa sej under resans gång lixom... Vi började med loppis. Jag behövde en potatisstöt, eller vad det heter. O så hitta man lite annat bra att ha. Små slickepotter, en till microäggkokare, en visp och ett halsband. Kim hitta en matskål till sin kommande kanin.


Väl på stan och med en p-bilkett i rutan så va det ju bara att börja irra runt. Men vi hittade lite roliga saker. En onepice, en pyjamas o en mössa. I affären ropar Kim på sin mamma. Ja, svarade jag. Som jag brukar. Till slut sa hon: nä min riktiga mamma. Hon är ju bara för kul... På leksaksaffären hitta vi en rosa bil, två spadar, en verktygslåda inklusive verktyg o en "vanlig" bil. Sen blev det mat i magarna innan det va dags att besöka djuraffären oxå. Ifall Kim skulle få en kanin. O kolla läget på spån o sånt. O köpa godis till min hund.


   


Bus i max rutschkana


Sen blev det bråttom hem. Vi skulle ju på kalas. O gömma undan det vi inte alls hade köpt till Kims kanin ifall hon skulle få nån.


På kalaset va det stillsamt. Mormor o morbror hade precis åkt hem. Så det va morfar o en annan morbror där. Kim hjälpte till att öppna paketen. O födelsedagsbarnet brydde sej inte ett dugg. Vi fikade o barnen busade. Till kaffet serverades det en baileys. Smaka himla bra...


 


Pappan hälsar välkommen



 


Kim hjälper till med paketen


 


Ettåringen



 


Hunden måste få smaka...



 


o leka med bilen...


När vi kalasat klart va det dags att åka hem o vänta på Kims pappa. Han va på rally o trodde sej vara hemma vid fem. Sen skulle de iväg o kolla på en kanin, som Kim eventuellt skulle få... Men i vänta på det så hann vi med lite bus...


 


Kitty övervakar


 


Har precis avslutat gagnam style...



 


Galen blick på min stora kärlek



 


Härlig unge


Pappan kom inte hem. Han hade kört ras på skotern. Så det skulle dra ut på tiden. Vi åt lite mat o sen stack vi iväg själva. Han är ju ändå inte intresserad av djur. O det va ju inte han som skulle ha den. Vi möttes av en plastback. O när den öppnades så va det en hel skock med kaninungar. Tur man redan har en. Annars hade jag tagit en... SÅ SÖTA!!! Vi försökte könsbestämma dom. O det va ju inte det lättaste. Men vi tror nu att det va en hane o resten honor. Det märks väl, en annan dag... Glad i hågen åkte vi hemåt med nya familjemedlemmen. O i baksätet satt en liten dam som sa: mamma jag är väldigt glad. Titta vad glad jag är...   


 


Så söta...



 


Mamma kanin



 


En väldigt glad tjeja. O en väldigt nyfiken hund...




Lilla Fiffi



 


Bäst att städa direkt innan pappa blir arg...



 


Kitty övervakar igen... 


Väl hemma hade pappan kommit hem. Måttligt road av en kanin. Men den blev installerad i sin bur efter lite mys med Kim. Min hund blev såklart jätteglad att få en egen kanin. Han gilla min förra. Ena kissen däremot va lite avvaktande. Smög runt buren o kollade vad det va för nåt. Men det ska nog gå bra det där...


När jag kom hem lyckades jag äntligen ta mej an motionen. O vad händer? Jo programmet laggar o stängs ner. Så det fick bli en tur på crossen. KOm på att jag kanske ska kolla min puls. O först va det bara 70. Sen hoppa de iväg. Mer o mer. Men jag tror det stannade på typ 140. Jag kom ju på att jag hade kört längre än vad jag brukar. Så då va det dags att hoppa av. Mer än vad man pallar går ju inte. Dumt att testa att utöka. JA DET ÄR DET!!!


Dags för soffan. Antar att CS är i sängen o lurar...


over

Av L E - 9 februari 2013 06:33

Äntligen är veckan slut o jag har TVÅ dagars ledigt. O jag tror det blir ledigt. Med undantag för kalas o match.

Så vad har hänt i veckan? Styrelsemöte. Jobb. Jobb. Jobb. På jobbet har jag haft turen att få gå på golvet. Jag gick kväll. O det verkar bara vara jag o en till som tycker det är kul.

Det har sparkats folk. Tror vi är uppe i sju stycken bland de två grupperna jag går i. O så är det säkert fler vi inte vet om. Men just nu är det lugnt. O vi kan inte ha folk som inte har nåt art göra. Tråkigt att de fick gå. Tråkigt att företaget inge direkt förbättrar sitt rykte. Men finns det inte jobb så...

Motionen har jag tappat igen. Nån dans är ju inte lämpligt när man kommer hem vid nio på kvällen. O vädret, nej underlaget, ute har inte varit bra eftersom det kommit mer snö o är halt.

Jag har äntligen fått tid till astmasköterskan. Bara hoppas jag inte blir sjuk. Det är ju massa folk som är förkylda. Får väl låtsas va frisk isåfall :-)

Lille Charles Stanley blir tuffare o tuffare. Nu hoppar han upp o ner i soffan. Han törs gå på parketten. O häromkvällen när jag somnade ifrån honom så hittade jag honom i sängen. Lustigt. Han kanske inte törs hoppa ner när han hoppat upp. Eller så gillar han sängen. Men då kan han lika gärna ligga i soffan på täcket...

Nä dag att gå upp. Tänkte försöka hinna med en promenad innan allt
Trevlig helg!!!

Av L E - 3 februari 2013 17:33

Imorse vakna jag halv fem tror jag. Värt. Tyckte jag la mej rätt sent igår. Efter polisskolan. Kunde såklart inte somna om. Tur det är massa kul på tv om nätterna. Framåt sju va det väl lagligt att gå upp. Jag skulle hämta tvätt oxå.


När jag va klar med tvätt o frulle va det dags att ta en promenad. I förebyggande syfte om det inte blev nån match. Messade grannen. Men hon tyckte det va för kallt att gå ut. Nja. Sju minus. Men för henne va det det. Så jag fick väl gå själv.


Det stod ingen spjälsäng utanför porten. O det va ju bra. Den stod istället sönderslagen vid återvinningen. Synd på en sån fin säng. Jag tog den lite längre svängen. Hade ju ingen tid att passa direkt. När jag va nästan hemma mötte jag en kompis som va ute med sin hund.


Blev tyvärr ingen match. Så vid middan kom jag på att jag skulle göra grön ärtsoppa med varm paprikamacka. Lät väl så där. Men men. Man vet ju aldrig. Har ju gillat veganmaten förut. Så vad hände när jag nästan va klar med stavmixern i soppan? Jo den la av. Man kan tydligen inte köra hur länge som helst med en stavmixer om den kosta 99 kronor! O hur jobbigt kan det vara att köra ärtor? Som vatten, typ. Men icke...


Maten smakade väl ok. Inget jag kommer lägga som favorit recept. Mackorna bestod av en röra av oliver, lök, ost och nån paprikapasta. Oliver är inte min favorit. Men det kanske är en sån där vuxensak som man lär sej. Gjorde nån annan kläggrej en annan dagmed keso, oliver o rödlök. Den va god. Men jag kommer inte sitta o bara äta oliver.


Min plan annars va plocka in tvätten o dammsuga. Men som vanligt har man såååå mycket annat att göra. Typ inget, spela spel, lösa korsord. Men så ringde mamma o tyckte jag skulle följa med ut o gå. Hon ville gå vid sjön här. Men det är ju mest is. Obra. Så jag åkte in till stan. Skulle ju ändå köpa en ny mixer. Så vi gick en repa på 2.5 km längs sjön. Solen sken o det låg runt nollan.


Efter det åkte jag vidare o för att köpa mej en mixer. Fanns ett tiotal att välja på. Men de som va dyrare verkade bara ha en visp med som extra tillbehör. O mer watt. Men jag tror inte det spelar nån större roll. Inte till det jag ska ha den till. 299 räcker gott o väl för en maskin. Har 30 dagars öppet köp. Så det är bara att testa den fullt ut. O är jag inte nöjd så byter jag. Kunde iofs fått en gratis genom matkassen. Men då hade den dröjt.

Sen blev det kaffe o lite krysseri hos mamma o pappa.


 


Den lille Charles Stanley har varit ute o  skuttat. Pix brydde sej inte ett dugg om honom. Whis däremot va nyfiken. O höll koll på honom o försökte få honom att leka som Flipp gjorde. Men icke. CS bara kollar efter henne. Ser lite besviken ut att hon försvann. Men de kommer allt att leka om nån dag. Bara han blir mer hemma. Han sitter o spanar mot buren. Så jag vet inte om han vill dit eller bara håller koll på den. Han har inte vågat sej ut på parketten än. Utan håller sej på mattan.


   


 


Trött kille


Nä nu är det dags att hoppa i plurret med en bok


over...

Av L E - 2 februari 2013 21:46

Imorse trodde jag det kommit massa snö. Det va vitt ner på socparkeringen. Min bil va oxå vit. Tyckte snön hade börjat kasa ner av kuppévärmaren. Men när jag kom ut så va det typ bara frost. HA! Möttes av nåt kontisgt utanför porten. En spjälsäng. UTAN barn. Mej veteligen har vi inga barn nu som bor här. Eller det har ju blivit utslängt. Jaja. Kanske inte ens tillhör vårat hus. Den stod kvar när jag kom från jobbet. Tydligen en dyr sak sägs det...


Jobbet ja. Idag va det dags för sista arbetsdagen detta pass. Inge mer halvhelgsbyte för mej på ett tag. Palla vara ledig tre dar. Jobba sju. Ledig en. Jobba fyra. Ledig en. Jobba fem. Ledig två. Jobba tre. Ledig två. Jobba sju. SEN tror jag det blir nån rak vecka.


Väl hemma efter mitt lilla gästspel på golvet va det dags att börja försöka göra nån nytta. Började med det enklaste. Diskmaskinen. Fortfarande impad att jag kan diska o göra något annat samtidigt. Sen rev jag ihop tvätten o tjyvstartade lite. Det va ändå tomt...


Sen va det äntligen dags för lite motion. Anna o jag skulle ut o gå. Hon va hundvakt. Så vi hade tre hundar med oss. Gick väl så där. De andra drog som bara den. Inte så kul när det va is på gatorna. Men det gick vägen. Vi gick till en stor idrottsplats där vi kunde släppa lös bestarna så de fick springa av sej.

Imorn va det meningen att vi skulle ha match. Men både Elin och Björn va sjuka. Så jag får väl spela själv. Har försökt få med lite folk. Men det verkar va stört omöjligt. Kan ju va kul att veta om jag ska avboka banan lixom... Nåja. Det spörs. Det är ju nåra timmar kvar...

Idag va det melodifestivalen. Helt otroligt med svenskar o tv. De SKA kolla på det. O sen sitter alla o gnäller om att det är såååå dåligt. O hur kan de ens ta med den låten. O bla bla bla. Kolla inte då! O låt bli att lägga ut allt neg hela tiden. Inte undra på folk mår dåligt...

Till veckan börjar ett nytt program med Filip o Fredrik. Det ska bli kul. Den där lilla ankan är med. O folk klagar på Gunilla. HAHAHA säger jag bara. Ja det är tur att det finns folk till allt...

Va mer kan man tycka till om idag då?

Nåra av mina kompisar har det inte lätt. En av dom har en son som tydligen varit lite stökig i skolan. O då blivit mordhotad av en förälder. SAY WHAT???

En annan har varit på släktkalas med en bitchig bror som inte hade tvättat öronen på ett tag o tydligen missuppfattat lite grann. Slutade med att han fick ett glas vin över sej och min kompis fick en besvärjelse över sej av sin mor.

O här sitter jag. I godan ro. Med mina djur. O kollar på polisskolan.

Men nu blir det nog natten..

Over


Av L E - 2 februari 2013 06:33

Jaha ja. Sista arbetsdan, för en del. Men inte för mej. Ska jobba lite i helgen. Men jag har nog kommit fram till att inte byta halvhelg så där. Blir ju inte riktigt ledig. Hon Om fick ledigt tre dar tyckte så klart det va bra...


På morgonen va det fem minus. Ingen snö. Än. Antar att det hinner komma. På måndag tyckte jag de sa. Nåja. Det är inte vår än. Solen gassade på rejält igår. En del har hört fåglarna. Men inte jag. Ändå bor jag åt skogen. FD skogen. Den är ju gallrad...


På jobbet va det fredagsmys lite här o där. Vi hade en göörläskig sockerkaka. Den såg ut som den va gammal o möglig. Men rackarns god. På nedervåningen hade de fått godis. O som av en ren händelse va jag där o snattade...


 


På kvällen va det dags att fixa lite käk. Blev kalkonrester. Smaka inte lika gott idag. Sen blev det mys med Charles Stanley under täcket. Nån motion "hann" jag inte med. Det får bli ikväll.


Dags att packa jobbväskan


Over

Av L E - 1 februari 2013 07:04

När ska man lära sej? Allt man säger slår tillbaks. Där låg jag i sängen o skröt om att jag bara behövde sex timmars sömn. Gissa vem som vakna till väckarklockan igår o va DYNGTRÖTT? Men det va ju bara att hoppa upp ur sängen.


Det va flera besök på jobbet. Dels från HK o dels från annan site. Jag hade hoppats på lite "coachning" från andra siten. Dom är ju lite mer erfarna på ett helt annat sätt än vi. Men det va tydligen inte planen. Så när jag väl kom på det så skulle dom åka hem. Jaja... En annan gång. Efter jobbet åkte jag o tog en fika med HK folket.


Sen hände det inte så mycket mer den dan. Jo jag ställde mej på crossen en sväng. Har tappat motionen igen. Har blivit kallt igen. O därmed halkan. Så nån promenad blir det inte tal om på ett tag. Tycker det börjar klia i halsen igen. Så jag inbillar mej att det är brist på motion.


Lille Carles Stanley verkar ha kommit till rätta. Kom på att jag kanske inte kan ge honom lika mycket mat som Flipp. Men jag vette tusan om det räcker åt honom. Han drar i sej maten nästan på en gång. Han får väl käka hö. Morötter va ingen hit. Han har kommit på att han ska gå på lådan oxå. Så gött att slippa städa hela buren ofta. Bara lådan.


Nej dags att rappa på


CU!!!

Ovido - Quiz & Flashcards