Alla inlägg under april 2009

Av L E - 27 april 2009 21:01

Ja då var det måndag igen. Jobbet rullade på. Blev telefon idag. Chefen kom med en present. Jag hade sålt mest i fredags. Så jag fick en mus med företagets logga på.


Efter jobbet åkte B2 o jag ner på stan. Men jag hitta inget kul alls. B2 köpte böcker. Inte ens i dataaffärn hitta jag nåt.


Sen åkte jag hemmåt o handlade lite. Dom har börjat med sallad i närbutiken. Så jag köpte en räksallad. Den va himla god. Katterna va med o tiggde såklart. Sen lura jag midda en sväng. O mer blev det inte idag.


Är dags för dusch o bingen...


Over

Av L E - 26 april 2009 21:47

Idag har det inte blivit mycket gjort. Vaknade o hade massa energi. Vattnade t.o.m blommorna! Och gjorde rent pumpen i stora akvariet. Rackarns så mycket det var i den. Allt lägger sej tydligen inte utanpå... Sen blev det mat. Lax o potatis. Matlåda imorn. Hade tänkt att ta en cykeltur till hunden oxå. Men dom skulle till doktorn med Kim. Så det blev inget. Sov midda o kolla på tv ända till fem. Då var det dags för nästa energi intag. Varma mackor med champinionstuvning. Blev lite starkt, men gott. Mitt i all kvällsmat kom matte på att jag skulle hälsa på dom. Men dom fick snällt vänta tills mat o telefonpassningen var över. Vi nattade Kim o sen gick vi ut o lekte med hundarna. Stackars Baltazar. Jag stod på altan o kastade ut mot gräset. Matte stod på gräset o kastade till mej. Med en nivåskillnad på en meter. Snacka om att han fick jobba.


Men nu ropar John Blund på mej. Vi ska diskutera morgondagen...


Over

Av L E - 26 april 2009 08:42

Ja så var det bara en dag kvar på helgen. Igår var det familjelördag. Vi var till lillasyster. Mor, far, moster o jag. Som vanligt vaknade jag tidigt men låg kvar o kollade på Cesar Milan. Man lära sej alltid nåra trix om hundarna. Inte för min hund är besvärlig. Han är bäst! Men ändå... Sen blev det frulle o dusch. Eftersom jag var klar förtidigt för att åka till mor o far o bara vänta så åkte jag till min hund. Husse va vaken. Klädd. O ute! Han höll på med båten. Trots att klockan bara var barnet. I´m in chock! Sen kolla jag in husvagnen dom köpt. Den såg bra ut. Stod i annonsen att den inte var fuktskadad, men att man kunde ha den som redskapsbod. Så jag var ju lite skeptisk. Men det va inge fel på den. Eller jo. Det fattades stödhjul, vire, kylskåp o listerna va lite svällda. Sen kom matte ut. O hundarna. Den lille valpen for runt som ett yrväder. Undrar vem som lärt honom det? Sen lekte vi gömma pinne. Hunden grävde ett stort hål. O den lille stod bakom o blev nerskvätt av allt grus. Tog inte många minuter innan han lärde sej att gräva han med. Vi gömde den i hålet. Hundar gömmer ju ben, sägs det.


Sen blev det dags att åka vidare. Men vid nästa anhalt va ingen klar. Suck. Jag som hatar o vänta o hade sinkat tiden för att dom skulle vara klara. Kunde ha lekt mer med hundarna! Pappa va ute o gick. Sen skulle det fikas o handlas saker till moster. Följde med eftersom vi skulle till Autoexperten. Köpte inte ett dugg där. Kollade knappt åt fiskeavdelningen. Dom hade inte det jag behövde ändå.


Väl i storstan så såsa syrran lite. O mamma fick hämta henne. Sen skulle vi till sommarlagret. Syrran skulle ha utemöbler till balkongen. Men före det var jag tvungen att ha mat. Klockan va redan halv två. Det brukar bara vara jag som är hungrig. Så jag tänkte bara ta en happymeal så länge. Men då kom dom andra på att dom oxå skulle ha mat. O då kunde jag ju lika gärna äta "på riktigt" o ville byta meny. Då blev det för mycket för tjejen i högtalaren. "Kör fram till nästa lucka". Men vi fick rätt mat o glufsade i oss. Sen vidare till sommarlagret. Utanför stod en snitsig solstol med parasoll till Kim. Men hon är för liten än. Pappa o jag gick igenom affären på tio minuter. Testade moviesoffan. O sen vänta vi på dom andra. Syrran hitta en matta. Blev inga möbler. Undrar var hon gjort av dom förra hon hade. Säkert slängda... Sen blev det problem. Mattan skulle in i bilen. Pappa fick rycka ut o guida...


Vidare till nästa affär. Rusta. Suck. Jaja. Det kunde ju finnas nåt kul. O redan utanför så hitta jag nåt kul. En BMW suv. Med regnr EGO. Det var kul! Väl inne så hitta jag väl nåt kul. En ny visp o spagettislev. 10 kr. Lagom pris. Men väl i kassan så stod det 20 kr. No way. Så då blev det livat. Ena kassan stängdes o kassörskan sprang ut. Damen bakom hade köpt liknande redskap och fick betala 10 kr. Mamma skruvade på sej o tyckte säkert jag var tramsig. Men rätt ska va rätt. Sen började det knappas på kassaapparaten o jag fick tillbaks 20 kr. Ut, o vidare till nästa affär. Biltema! Men då passa det inte för mamma att gå in. Då sucka hon o sa att hon stanna utanför. O vi ska följa med henne in i tråkiga affärer! Husse hade önskemål om saker till vagnen. Letade rätt på det o sen ut. Hitta inget kul till mej själv. Trodde vi skulle vidare till Bergvik. Men dom hade tröttnat på att ränna i affärer. Inte ens Ikea! Vi åkte till syrran o fika en stund. Klockan va redan mycket. O jag skulle på lokal. Bokat bord o så. Började få små panik. Så fyra affärer blev det bara Persan.


När jag nästan va hemma ringde husse o undra var jag va. Han ville ha hjälp med båten. Den skulle i. O jag som skulle på lokal! Men husse hjälper ju mej. Så det var bara att hugga i. Va inte så svårt. Bara köra bort bilen från rampen o sen hämta honom vid bryggan. Det gick väl så där. Båten gick inte som den skulle. Trots nya grejjer. Jag såg framför mej hur klockan hoppade tio minuter varje minut. O husse åkte längre o längre ut i sjön. Utan paddel, såklart. Men så vände han o åkte inåt o jag kunde lämna rampen. Husse va redan på plats när jag kom till bryggan. Men då skulle det pratas med grannar o meckas med båten. O jag som skulle på lokal! Men så lyckades han väl ta sej till bilen o vi va på väg hem. Då fråga han om jag tagit in veven till trailern. Rackarns!. Den hade skramlat bort. Så vi fick åka o leta. Tillbaks igen till rampen. O igen, jag som skulle på lokal. Men vi hitta ingen. Den har väl studsat bra långt in i skogen när den for av. Men han gilla inte veven. Den bara lossna när han veva. Så det kanske kvitta...


Klockan åtta var jag hemma. Hade 40 minuter tillgodo innan jag skulle åka. Men ändå. Kanske lika bäst att det blir så. Så man slipper fastna i soffan o inte orkar ta sej upp. Sen bar det av till puben. Vi beställde mat. Vitlöksbröd o club toast. Blev mätt bara av vitlöksbrödet. Men lyckades få i mej nästan allt. Körde en bakvänd variant. Sparde ena biten av toasten så jag kunde knapra på den om tallriken rycktes bort. Min bordsgranne tog den andra varianten. Öste massa ketchup på pommes. Käka upp sallad o toast, o lämna pommes... Sen börja dom spela. Men nu tycker jag att dom kan byta låtar. Visst dom är duktiga o så. Men har man varit med o sett dom flera gånger börjar man tröttna på låtarna. Föreslog en Mötley afton. Men vi får väl se hur det går med det... Antar att det är samma sak för alla band. Men ett coverband kan väl byta låtar, ibland... Vi stannade bara första set. Sen åkte vi hem o sussade, mer än proppmätta...


I övrigt har veckan varit så där. Har varit på dåligt humör för jag inte motionerats. Tänk att det kan göra så mycket. Matte har inte haft tid. Valpen o Kim tar mycket tid. O husse har jobbat. O det är ju dumt o ta en repa själv...


Medicinerna jag fick har gjort nytta. Första dan satte det fart som bara den. Igår kände jag väl inget värre än vanligt. Men jag tycker mej se på min lekamen att det redan gjort nytta. Men jag har forfarande kvar både hetta o värk. Tokigt att inte det försvinner på ett par dygn. Jaja. Jag ger det tills jag ska på återbesök.


Jobbet har väl oxå varit så där. Har suttit på mina special uppdrag i veckan. Men så blev jag inslängd på telefon igen. O sen ur igen. Ska bli spännande o se vad det blir till veckan. Har iaf fått en dialer. Så jag slipper knappa allt för hand. Vilken grej. klick klick så ringer det.


Over

Av L E - 23 april 2009 19:37

Jepp. Det var va doktorn sa iaf. Så jag får väl sluta sjåpa mej. Jag fick liiite medicin bara.


Annar rullar det på. Sitter på telefon igen. Känns väl ok. Är långt ifrån klar med mitt andra uppdrag. Men jag behövdes tydligen till annat. Jaja.

  

Skänker en bild BARA till "Karin"


Over


Av L E - 21 april 2009 20:24

skulle man skriva nåt här oxå. Har inte haft lust eller ork... Söndan bestod av lite städ hemma. Sen soffan resten av dan. Nån promenad hanns inte med i stormen. På kvällen blev jag bortbjuden på bullkalas. Det va smaskigt. Måndan var väl lika dan. Förutom städ o bullar. Idag hade jag tänkt en promenad. Men blev räddad av ett uppdrag. Hämta lite järn.


Bah... Orka skriva...


Over


Av L E - 18 april 2009 21:32

En sån dag. Det började redan igår kväll. Skulle ju kolla på film. Men jag råka ramla under täcket o somna. Mitt i natten ringde en kompis. Hon hade tagit ett par glas vin o var uttråkad. Gubben spela poker o barnet sov. Så då ringde hon o väckte mej. Vi bestämde att vi skulle ut o spåra idag. Imorse när jag vaknade undrade jag om hon verkligen kom ihåg allt... Matte o jag skulle först in till stan o shoppa o kolla på hunddagisbygget. Men matte hade visst sovmorron idag. Så jag fick roa mej med disk o sånt en stund. Under tiden kom ett ursäktande mess. Min kompis ursäktade sej att hon ringt så sent, eller tidigt, som hon uttryckte sej. Vi bestämde att jag skulle höra av mej när jag var hemma igen.


Sen bar det av mot matte o hund. Först var jag tvungen att röja i bilen efter förra helgens bravader med däck. Vi styrde kosan mot djuraffären. Dom hade massa rea där som man inte fick missa. Halva priset på kattsand o kaninfoder. Sen åkte det ner lite mer. Knorrar o klicker till hunden. Mer godis till kaninerna. Dom hade byggt en liten fikahörna. Så vi tog oss en kopp o en godsak. Sen blev det fotografering av Kim o hunden. Var nån tävling... Efter det åkte vi vidare för att kolla in dagisbygget. Men där fanns det inge folk. Så vi fick åka hemåt. Hemma väntade husse. Han ville ha skjuts till sin bil. På vägen dit va han tvungen att "leka" med Kims saker. Lejonet åkte ut på luftning. Björnen fick sej en vinge. O solskyddet åkte ihop. Men det fick han allt fixa till innan han steg ur.


Sen åkte jag hem o försökte få tag på min spårningskompis. Efter två sms trodde jag nästan att hon somnat. Men sen fick jag svar. Dom skulle äta o jag var välkommen på middag. Hade just stoppat i mej en paj. Men det fick plats lite mer. Laxgryta bjöds det på. Har nog aldrig ätit vare sej fisksoppa eller fiskgryta. Är väl avskräckt av tecknade serier där dom visar skelettet av fisken i en blaskig vätska. Eller om det beror på att min mamma inte äter fisk. Men det smaka bra. Lite för konstiga kryddor för min smak. Men kocken och barnet sa att det skulle vara så. Jaja... Barnet visade mej sin Ipod Nano. Vilken maskin. Fanns massa saker i den. Blev lite impad. Men det fanns ingen telefon eller surf, om man inte hitta trådlöst nät. Så då kvitta det.


Efter maten bar det iväg på spårning. Vi knatade iväg på varsitt håll o la spår. Sen kom min kompis på att hon glömde både spårsele o lina. Så det var bara att vända hem. Hunden pep lite o undra varför han inte fick leta reda på sakerna. Men sen blev han glad igen när vi kom tillbaks. Första spåret klara han galant. Men mitt spår var det lite si o så med. Men han hittade alla sakerna efter ett tag. Konstigt hur dom funkar. Vi skulle göra ett fyrkantigt u. O hunden vek av precis 90 grader dit spåret gick. Märkligt... Bör tilläggas att vi gick i en torr skog. Med ris, träd o stubbar överallt. O så fläkta det lite.


Efter det satt vi hemma hos min kompis o pratade lite. Sen skickade matte att hunden va uttråkad o ville leka. Så jag åkte dit. Men Kim va pipig o hade ingen lust att vara ute o leka. Så vi gick in. Då kom husse hem. Så vi åkte o käka på donken. Hunden har tjejbesök igen. Lilla Maja ska stanna över natten. Matte har bett om sovmorgon utan Kim imorn. Så vi får väl se om husse följer med mej, Kim o hundarna ut o går imorn bitti.


Ja det var väl dagens bravader.


Over

Av L E - 17 april 2009 19:42

Så var veckan slut. Dagen på jobbet igår var lite snurrig. Det var meningen att jag skulle tillbaks till telefon på måndag. Eftersom jag var klar med mina listor tänkte jag flytta tillbaks tidigare till min vanliga grupp. Men efter ett snack med cheferna fick jag sitta kvar. Är kanske meningen att jag får fortsätta hjälpa till med special uppdragen ett tag till. O så är det lugnare nere i hörnet. Det händer visst grejjer igen till veckan. Efter jobbet var det match. Eller match. Vi spela knappt hellre än bra. Men lite motion blev det. Sen åkte jag o handla o käkade. Efter det blev det bad o bok.


Idag vaknade jag med huvudvärk. Men efter liiite frulle så mådde jag bättre. Kanske är dags att börja med allergitabletterna trots allt. Inte för jag har jättebesvär. Men jag är lite täppt i näsan. Idag slapp jag telefon. Jag fick sitta med lite mer specialuppdrag. Vi va ont om folk. Så jag lyckades beta av listan rätt bra. Är väl bara 1700 kvar o ringa eller nåt... Idag var det fredags mys. Blåbärspaj o vaniljsås. Smaka himla bra. O så hade jag en stor låda med pepparkakor. Vi fick den igår. Men alla i min grupp bantar ju eller har nåt annat skumt för sej så dom inte äter sånt. Så jag tackar o tar emot. Vi hade möte oxå. Chefsbyte igen. Blir ingen stor förändring för mej. Har haft den chefen förut. O har varit min tillfälliga chef under specialuppdragen.


När jag kom hem så var det dags för promenad. Eller stavgång. Jag har ju ingen kondis. Men med stavar så pinnar jag på lite snabbare. Så sträckan som annars tar nästan två timmar gick på mindre än en timme. Hunden hann knappt leka nåt. Matte påstår att det är jag som behöver paus... Men han pinnar ju på före, snokar runt o kommer tillbaks. Så han fick nog röra på sej ändå.


Ja det var väl det för idag. Dags o kolla mail o kryssa lite. Sen blir det nog en film.


Over

Ovido - Quiz & Flashcards