Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Sjukstuga

Av L E - 2 april 2015 12:57

Suck suck suck!!! Är så trött på migränen. Jag slutade med mina förebyggande då jag tyckte att de inte gjorde nån nytta längre. O för att de hade så många biverkningar. Jag trodde uppbyggnaden av vitaminer o andningen gjort sitt. Men icke.


Min doktor menar att det tar tid innan allt vänder. HUR lång tid? Jag blir ju helt utslagen. Ont så jag knappt kan tänka. Tappar både humör o tålamod. Spyr. Liiiiiiite svårt att jobba då. Min ena doktor menade att jag skulle andas mer o den andra mindre. Jag förstår bådas resonemang. Men inget hjälper. Förra veckan hade jag ryggskott o va glad att slippa migränen. Men nu är jag här i soffan igen...

Just nu är jag inne i en fas där jag tycker att inget av mina behandlingar hjälper. Jag har hållt på snart ett år o boosta kroppen. Ja jag kanske är lite piggare o inte varit förkyld lika mycket. O kroppen har varit lite konstig med knak o brak o ryckningar. Men jag vill ju se resultat på kroppen oxå. Tappa nåt kilo. Min dr tog det över två år innan man såg nåt.


Jag vill se resultat. Men å andra sidan är det ju inget ansträngande jag gör. Så jag kan lika gärna vänta. Men det känns inge kul när andra som gör samma sak har bättre resultat... Man menar att jag gör för mycket saker. Jag försöker jobba, man behöver pengar. Jag umgås med barnen. O mycket mer är det inte. Men tydligen är det för mycket. Jag är trött som bara den. O tydligen så orkar min kropp knappt med att jag jobbar. Men så länge ingen försörjer mej så måste jag jobba.


Idag tog jag kontakt med min osteopat. Hon botade värken i svansen. Så jag hoppas hon kan hjälpa mej med migränen oxå. Tyvärr hade hon inte tider förrän i maj....

Dags för soffan o vila...
Over...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards