Alla inlägg den 9 mars 2010

Av L E - 9 mars 2010 21:30

Måndag.


Klev upp tidigt o våndades över att det va så lång tid kvar tills man skulle till jobbet. Lyckades sätta fart o röja lite. Hann precis klart så jag kunde ta mitt rejäla mellanmål innan jobbet. Va inte på topp humör. O inte blev det bättre när man skulle ta på sej alla kläder igen. Känns som jag bundit lite vätska igen. Hade god lust att åka iväg i mina trasiga semesterbyxor, urtvättad tröja o håret i en knut. Men det va bara o ta på sej o dra. Ska nog börja med mina pulver igen som mellanmål, så kanske jag blir av med lite vätska.


 

Snyggt dom har...


  


Mitt humör...


Väl på jobbet gjorde klart för min bordsgranne att jag inte va på humör. Hjälp, va hennes reaktion. Men bara jag fick ur mej det så kändes det bättre. Va rätt lugnt igår, igen. Gött men långtråkigt. Rätt som det va så va arbetsdagen slut. Stannade kvar en stund och bråkade lite med kväll o nattpersonalen.


På vägen hem ringde jag en kompis o fick reda på nåt hemskt. Fortsättning hoppas jag kunna berätta idag. Måste bara kolla om det är ok först... Sen blev det 20 minuter på cykeln. Gick jättebra. Bara en fuskpaus. Men det va efter tio minuter. Då va det 10 sekunders vätskekontroll. Fastnade i telefon en stund innan jag stöp i säng.


Idag va det samma procedur. Upp tidigt. Men inge röj. Fastnade vid datorn en stund. Tänkte jag skulle försöka få tag på nån som kan ge mej svar på mina ben. Spänner o brinner i dom som bara den. O det är värre efter jag motionerat. Men va vad det hon sa spåtanten? Knäna. Klurade lite på det där igår. O jag kan fortfarande inte minnas att jag har haft problem med knäna. Jaja. Det får bero ett tag.


Jobbet rulla på. Förutom att bordsgrannen inte va på plats. Hon jobbar hemifrån. Hur ska det gå? Hon har ingen o fråga och jag har ingen att hacka på. Men det ska väl lösa sej. Nya chefen samlyssna med mej oxå. O det gick bra.


Dr ringde idag oxå. Eller diabetssköterskan. Va taggad redan innan hon ringde. Med tanke på det jobbet som jag har, så är det inte lämpligt att svara i sin privata mobil när som helst. Hon skulle ringa 13.15 Så jag hade fixat så jag hade min ralle då. O va händer. Hon ringer 13.10 Satt såklart upptagen med en kund o tryckte bort henne. 13.10 är INTE 13.15 Förstår inte riktigt va meningen med samtalet va. Anledningen till att jag sökte hjälp från början va ju mina brinnande ben. O dom har inte blivit bättre. Dom tog massa prover som eg inte ledde nånstans. Vätskedrivande tabletterna funka inte. Sen skyllde dom på övervikt och bieffekt av migräntabletter. Och vare sej kortisol eller kolesterol har något med min övervikt att göra. O dom viktreduceringstabletterna som jag fick får man inte äta längre. Nej! Man får inte hämta ut nåra nya tabletter mena jag. O skulle jag fortsätta äta dom jag har kvar hemma, så rekommenderade hon att jag skulle kolla blodtrycket varja månad. Replikerade att trycket varit bra hela tiden. Så det va på mitt egna ansvar. Jaja. Hon erbjöd mej andra tabletter. Men det funkar inte riktigt med min kosthållning. Hon tipsade oxå om kognitiv beteendeterapi för okynnesätning. Så jag får väl fundera på det. Så vi kom överens om att jag skulle höra av mej om det va nåt.


Efter jobbet fastna jag igen hos nattpersonalen. Sen till affärn o handla lite. Det va billiga chokladkakor... Tänkte det skulle va gott o ha hemma ifall man blir sugen. Hitta lite billigt kött oxå som åkte in i frysen. O så blev det 5 km på cykeln. Lagom tills jag va klar ringde en försäljare. Dom erbjöd mej aloe vera tabletter och blåbär. Bad dom återkomma idag så jag hann kolla upp om det va intressant. Fastnade vid datorn o kollade runt. O aloe vera verkar va bra. Men hur länge måste man äta det innan det ger resultat då? Jaja.


Blev såklart akut sugen på nåt efter cykelturen. Har för dålig karraktär för att bara dricka vatten. Så jag hittade både salta pinnar och chokladkakan. Vette tusan vad jag ska stoppa i mej efter ett pass. Finns ju sånna där bars. Före o efter. Men orka köpa dom. Vill minnas att dom va dyra. Testa dom en sväng när jag körde badminton regelbundet. Men min motståndare tyckte jag blev sämre när jag tog dom... Får väl studera IForm eller nåt...


Nåt intressant som jag hittade på nätet va om myrkrypningar i benen, om det nu kan kallas det när det hettar o spänner. Tydligen så kan högt kolesterol påverka krypningarna. Men jag har ju inte höga värden. Bara något förhöjda. Märkligt att dr inte sa det. Jag blir så trött. Fyra doktorer o ingen kunde hjälpa mej. Får nog leta vidare på nätet i helgen. Just nu är jag för stressad. Har inte hunnit ett dugg vad jag borde. Jaja...


Over

Ovido - Quiz & Flashcards