Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Veckan som gått

Av L E - 2 maj 2010 09:53

Men oj så många dagar det gått sen sist...Vad har hänt sen sist då? Jobbat såklart.


I måndags ringde jag till läkargruppen för att beställa tid. Men jag va tvungen att ha en remiss. Om jag inte ville betala 1300 eller vad dom nu sa. Bara o ringa o fixa en sån då. På kvällen va det dags för styrelsemöte igen. Blev ett långt sådant. Va lite planering innan årsmötet.


I tisdags ringde jag sköterskan för att få reda på vad som händer med alla mina prover o sånt. Men nä det fanns ingen uppföljning. Då ilskna jag till o vräkte väl ur mej mer hårda ord än jag borde. Det verka iaf som hon fattade att jag är trött på att dom killar mej under fötterna o tar massa prover som inte leder nånstans. Talade om att snart slinter jag med kniven när jag fiskar. Tio ggr i varje ben. Oj då. Ja du kanske vill ha en remiss? TYP! Så hon satte upp mej på en tid om en månad... BAH! Bara o härda ut.



Flipp o Flopp




I onsdags va jag iväg till en spåtant. Den här tror jag mer på. Hon sa massa saker om mej o mina vänner som stämde. Det va väl nåt som inte stämde. Att jag håller på med renovering. Visst. Det ska väl bli. Men inte här. Hon sa att jag va konstnärlig. Inget jag lagt märke till direkt. Men det bästa av allt är att jag äntligen ska få hjälp med allt skit jag har inom mej. Redan när jag satt där så kände jag hur mycket bättre jag mådde. Tanten satt däremot o gäspa. Hon hade tydligen fått en del av det. Tråkigt för henne. Bra för mej...


I torsdags ställde jag in bandyn. Fortfarande konstig i näsan ju. Så istället va det meningen att vi skulle ta en promenad. Men vi hamna i affären o köpte på oss allt inför helgens inplanerade fisketur. O en sväng till återvinningen. Hunden va så lycklig o få springa där.


I fredags hade vi utbildning på jobbet. Fy säger jag bara. Människan rabbla på som om hon hade ett radband o läste koranen eller nåt. O lagom tills man tyckte man fattat allt så va det dags för rast o allt va glömt. Det dummaste är att vi ska använda det systemet parallellt med det vi har nu, under 6 månader. O att det sker i mitten av juni. VEM kommer ihåg nåt av det vi skulle lärt oss?


O så va det valborg oså. Obligatorisk grillfest. Den va i full gång när jag kom dit. Vissa jobbar ju... Svärmor o Pontus skulle bada i badtunnan. Men det va lite för kallt för Pontus. Istället blev det lite mat o blomplockning. Hunden va helt knäckt. Han hade busat för mycket häromdan o sträckt sej. Så han hade pinn och boll förbud. Han försökte med alla. O nån fatta väl galoppen till slut. Annars hade han ju Maja o hela skogen o busa med. Han var väldigt intresserad av att hjälpa mej vid grillen. Jag kunde ju tappat nåt. Svärmor o jag satte oss inne o käka. Det va för kallt ute tyckte hon. Lagom tills vi va klara som kom barnet med en kompis. Sen blev det hemfärd för mej. Hade ju ätit dom ur huset. UTAN SKAM, mamma!!!




Fest eller?



Törs man bada?



Hundarna letar pinnar



Konstigt ställe o bada på



Svärmor o Pontus



Svärmor gör konstiga konster...



Man ska dela lika



Min stora pojk o hans kompis

Det där fingret går i arv



Delar vatten med kissen



KÄK!



Blomplockning


Over


                                      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L E - 27 september 2015 17:30

I torsdags va det dags för vattengympa igen. Bäst att hänga i. Samma ledare. Gillar inte riktigt hennes hattande. Mendet kanske ska vara så. Vad vet jag. Efteråt va det dags för bastu. Man ska slappna av o låta kroppen återhämta sej. Men det hinner m...

Av L E - 23 september 2015 21:30

Idag var ingen sovmorgon. Så man får ju ta det långa steget före, som vanligt. Jag gillar ju att bara vara i soffan. Vila är bra för mej säger min doktor... På vägen till jobbet var det vägarbete. Man behövde sakta ner till 40. Självklart ska man res...

Av L E - 23 september 2015 05:40

                        Idag hade jag sovmorgon. Eller sovmorgon. Jag sover väl aldrig länge. Vare sej jag vill eller ej. Men börja kvart i elva, då hinner man massor. Eller i mitt fall. Äta frukost, läsa tidningen, slöa i sof...

Av L E - 22 september 2015 07:05

Helgen är slut. Nu börjar jobbet. Som jag brukar säga, jag får vila upp mej. Iaf från ungarnas bus. Tant behöver det. Även om det såklart är kolossalt roligt att umgås med dom. Dom sätter verkligen knorr på livet.   Innan jobbet lyckades jag dela...

Av L E - 20 september 2015 21:31

Så var helgen slut. Helt galet va fort det går. Planen var att gå tipspromenad, fort som fasen hem o dammsuga, fixa brev till skolhälsovården och fixa undan tvätten. Men som vanligt går inget av mina planer som de ska. Tipspromenaden fixa vi galant. ...

Ovido - Quiz & Flashcards